21 augustus 2025, 07:22:21

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Mandy

Haha, ja dat snap ik Karin, maar dat bedoelde ik niet.
Ik bedoel de nieuwe partners die je voor Kazoo en Luna hebt gekocht;

Vandaag zag ik dat Kazoo bij Luna veertjes uit haar kopje probeerde te trekken. Dit deed hij ook bij Breezer en dat was de reden dat ik voor beide een andere partner heb gekocht.

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

O, dat begrijp je verkeerd  ;D Ik bedoelde dat Kazoo toen hij nog bij Breezer zat steeds haar veren uit haar kuif en vleugel trok en toen heb ik voor Kazoo Luna gekocht en voor Breezer heb ik Mystic gekocht  ;D Ik heb er dus geen nieuwe bij. Maar nu probeert Kazoo het dus ook weer bij Luna. Maar ik denk dat ze iets feller is dan Breezer en het minder kwaad kan. Breezer lijdde er echt onder toen Kazoo het deed. Hij was zo gefixeerd op haar.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Ellen ! Ja... er zullen vast nog meer foto's aan komen  ;D Tot nu toe heb ik op één dag na ( toen was ik zelf de hele dag weg en ik wilde ze 's avonds laat niet storen ) iedere dag foto's gemaakt. Je ziet ze groeien !  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Ooooo  :D bedoelde je het zo, ja nu ik het opnieuw lees had ik het ook zo kunnen zien ja, ach zal de vermoeidheid wel zijn, het was druk op het werk. ;)

Maar het wordt toch een verrassing hoe gepareld ze eruit gaan zien, want je zag het verschil al tussen Kokkie en Dazzle en daarnaast is Dizzy cinnamon gepareld en hoe de geparelde factor van Jazzy is weet je niet, of wel van zijn ouders misschien? Anders is het wildkleur denk.
We zullen wel zien. ::)
Belangrijk nu is dat ze goed op gaan groeien. ;)

Paul

Hoi Karin,

Wat leuk dat je nu toch eindelijk jongen hebt :-)
En 5 is best te doen voor de ouders hoor mijn laatste nestje
was ook hun eerste nest en dat ging geweldig goed met voeren.
Het lijkt wel of ze een verdeelsysteem hebben want zelfs de allerkleinste werd prima gevoerd.
Ik was eerst bang dat die geen voer zou krijgen omdat ie veel kleiner was dan de anderen en er niet bovenuit kwam maar dat ging echt perfect.
Ik hoop dat die van jou ook zo goed gaan :-)

Groetjes, Paul

Karin

Dank je Paul ! Ik sleep de hele dag van alles aan ( zaad, trosgierst, andijvie, worteltjes, eikrachtvoer, brood, gekiemde zaden, sinasappel, appel, gekookt ei, beschuit, mijn man is er gewoon jaloers op !  ;D ) en behalve de sinasappel gaat bijna alles schoon op ! Ze zitten me nu al aan te kijken van : zou je niet eens wat gaan halen !  ;D Ik ga dus maar snel aan de slag.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

18 december 2003, 22:16:03 #831 Last Edit: 19 december 2003, 05:01:56 by kazoo
Ik heb vanmiddag het broedblok schoongemaakt want die lag helemaal onder de poep  ;D Ik had eigelijk willen wachten tot de jongste wat ouder was, maar dit was echt hard nodig  ::) Ik heb ze met zijn vijven in een bloempot gezet waar ik wat keukenpapier ingedaan had. Echt lachen dat het de ouders nu helemaal niet meer kan schelen wat ik in het broedblok doe nu alle eitjes zijn uitgekomen. Ze gaan gewoon door met eten zoeken  ;D Ik heb nog een close-up foto van het oudste  jong gemaakt. Het zijn net aliens hè ?  ;D Maar zóóóó schattig ! Hij / zij zit zelfs zichzelf al te krabben en doet af en toe "vliegoefeningen"met die kleine stompjes van hem.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

19 december 2003, 00:22:04 #832 Last Edit: 19 december 2003, 03:09:52 by Mandy
Wauw, wat een mooie foto! :o  :P

Wat voor toestel heb jij ook alweer precies, want wij gaan binnenkort ook een andere aanschaffen. En de close-upjes vind ik daar wel belangrijk bij, want dat doet deze niet zo goed. :-/

Fijn dat het zo goed gaat met de jongen. ;)

Ik deed normaal altijd om de dag, of bij een groot nest iedere dag, de blokken verschonen. Maar die kweker in België en Ron uit DenHaag zijn weer één van de velen die dat niet doen. Die verschonen vaak pas als de jongen uitvliegen... Het lijkt mij zo goor, vorig jaar zaten ze met z'n 5-en vaak al na een dag in de stront te dansen. Maarja, hoe gaat dat dan in de natuur? Dan broeden de ouders in bomen en is er ook niemand die dat ff komt verschonen. Wel poepen de jongen altijd tegen de wand aan en de ouders boetseren dat vaak tegen het blok omhoog, maar dat lijkt me toch niet voldoende voor de 3-4 weken dat jongen in het blok zitten... :-/

Karin

19 december 2003, 02:11:33 #833 Last Edit: 19 december 2003, 02:19:56 by kazoo
Nee, dat vind ik ook erg smerig, de schimmel ging er al op staan ! En het is alleen van de jongen, want de ouders doen het netjes buiten het blok. Maar 5 jongen poepen heel wat af ! Wat me wel opvalt is dat alle poep precies als een rondje om de jongen heen ligt. Alsof ze een paar stappen achteruit doen, poepen en dan snel weer in een bergje op elkaar gaan zitten  ;D Ik denk dat ik het in ieder geval om de dag ga doen, en als ze wat groter zijn dagelijks. Die kleffe boel !  ::)

Op deze foto zie je het kleinste jong links die als een gek tegen de bult kuikens aan probeert te duwen om er tussen tekomen  ;D

Ik heb een minolta dimage 7i en dat bevalt me erg goed, vooral de close ups.  Ik gebruik hem ook veel om bloemen te fotograferen en insecten zoals bijen en vlinders.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O, en dit was duidelijk voor het schoonmaken  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

:D O ja joh? ;D

Dat is heel normaal. Moet je maar eens opletten, als ze gaan poepen waggelen ze vaak met d'r kontje naar achteren en poepen dan tegen de wand van het blok, het midden proberen ze altijd schoon te houden. :P

Maar nee, ik wil niet te steriel zijn, maar zo lang de poep laten liggen tot er schimmel op gaat komen lijkt me ook niet te best voor die kleintjes met nog zo weinig weerstand. :-/

Ellen

Meid wat een mooi hoopje geluk is dat.
Enig om te zien.
Hoop dat ze allemaal goed volgroeien en ik blijf
benieuw naar hoe ze eruit gaan zien.

Groetjes Ellen.

Marianne

Hoi Karin,

Wat heb je weer mooie foto's gemaakt.
Leuk om het zo mee te mogen maken, door jouw close-up foto's.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

Dank je Ellen en Marianne ! Ik heb vandaag nog wat foto's gemaakt en eentje bewerkt tot kerstkaart.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Op die close up in het inderdaad net een alien :-)
Je zou niet zeggen dat het later zulke mooie valkjes worden he :-)
Wat dat poepen betreft hadden ze bij mij toen ze ouder werden hele vaste ronde poepjes en die droogde snel op en leken daarna op een soort gipskorrels en dat gaf veel minder rommel.
Het broedhok gaat ook wel stinken van die ontlasting dus ik maak het ook regelmatig schoon hoor.
Het is trouwens voor je eerste nestje geen slecht resultaat he :-)
Ze zien er op de foto echt heel goed uit :-)

Groetjes, Paul