23 mei 2025, 16:46:28

Vuurwerk

Gestart door Rianne, 25 december 2005, 20:27:28

« vorige - volgende »

Rianne

Hallo,

hoe kun je ervoor zorgen dat je valkjes zo min mogelijk last hebben van het vuurwerk? Er is niemand thuis. Moet ik een doek over de kooi doen of alleen de gordijnen dicht? Andere tips?

Riny

Hoy Rianne
Als ik jou was zou ik licht laten branden zodat ze die lichtflitsen niet goed zien ,en de radio aan laten staan.
En zoals je al zei de gordijnen dicht.
groetjes Riny :D

margreet

hallo Rianne,

De radio aan misschien, en het licht.

groetjes Margreet

margreet

hallo Rianne,

Dat is ook toevallig op hetzelfde moment hetzelfde antwoord.

Maar het werkt wel

groetjes Margreet

Rianne

Ok, dan ga ik dat proberen! :)

Ozzie

Goeie vraag Rianne,

ik ben er ook niet met Oud en Nieuw en wel twee lieve valkjes thuis waarvan ik geen idee heb hoe ze gaan reageren. Maar zal hier ook iig de gordijnen dicht doen en lichten aan en de radio erbij.

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Riny

Hoy Wendy
Als je ze helemaal op hun gemak wil stellen kun je ook een bandje inspreken zodat ze jou stem horen i.p.v. de radio.
Groetjes Riny :D

~Natas~

Hai,

Gelukkig blijven wij dit jaar thuis met de jaarwisseling.
Dus ik kan mijn vogels in de gaten houden.
Ik weet dat Joepie er geen moeite mee heeft, maar Jesse tja das afwachten.
Ik doe voordat het feest gaat beginnen lekker het gordijn dicht en we zetten toch hard de tv aan.
Ook hebben wij visite dus ze zullen er niet al te veel last van hebben (hoop ik dan).

Groetjes,

Natas

Agnes

Hoi,

We gaan dit jaar wel weg met oud en nieuw, maar ik laat een lampje aan, en de lamellen gaan dicht.
Ik vraag de buurman of ie de tv aan wil doen als het begint.

Na het knallen, dat gelukkig bij ons nooit zoveel is, gaat ie nog even controleren hoe het met de birdies is. Lief he?

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Shirly

Misschien kan je ze ook bij het raam vandaan houden. Ik weet niet waar ze staan. Maar ik denk dat ze in het midden van de kamer het minst last hebben van de flitsen.

es

Ik blijf lekker thuis dat doe ik eigenlijk de laatste jaren wel.
Mijn beesten hebben er niet zoveel last van en het is maar eventjes hier bij ons in het dorp  ;D
Gelukkig maar ik hou helemaal niet van vuurwerk.
We hebben dan ook de tv of radio aan en de gordijnen dicht, denk ook niet dat je meer kan doen.
Succes allemaal met oud en nieuw en en voorspoedig 2006

gr.Esther

Ineke

We hadden al bij vrienden afgesproken voordat we wisten dat we de vogel kregen, want bij nader inzien blijf ik liever thuis zijn eerste x oud op nieuw. Ik doe ook de rolluiken en lamellen dicht + licht aan. Op tv en radio zijn ook veel knallen te horen, dus zet ik liever muziek aan. Nog n knabbelstaaf in de kooi en verder weet ik t ook niet.

Riny

Hallo allemaal
Misschien een tip voor mensen met een voliere;
Wij hangen ieder jaar met oud en nieuw een felle looplamp op in de voliere.
Dan zien ze bijna niets van het geflits.
Bij ons wordt er altijd heel erg veel vuurwerk afgestoken,we wonen schuin tegenover een cafe.
En we hebben 2 recreatieparken vlak in de buurt.
We hebben zo nog nooit problemen ondervonden met onze dieren m.b.t het vuurwerk.

~Natas~

Hallo,

Het gaat tot nu toe goed met het vuurwerk.
Joepie kan er goed tegen, maar Jesse daar tegen veel minder.
Zodra zij een harde knal hoort vliegt ze als een gek door de kooi heen, met als gevolg dat Joepie mee doet.
Gelukkig ben ik morgen thuis met de jaarwisselling en kan ik ze goed in de gaten houden.
Maar ik ga zeker morgen niet de hele dag met de gordijnen dicht zitten.
Dit doe ik pas rond 23.00 en dan zet ik ook heel hard de radio voor hen aan.
Wat kan ik nog meer doen?

Groetjes,

Joepie & Jesse

Riny

Hoy Natasja
Als ze heel erg bang worden praat je maar lekker tegen hun.
Dan zal het wel minderen.