Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Manja

Het lijkt wel alsof Sunny een beetje conservatieve manieren heeft : hij is de man in huis die alles in de gaten houdt, maar het is Dreamy die al het werk mag doen  ;D

Groetjes
Romy

ManjaV

Kwam op internet het volgende artikel tegen:

http://home.hetnet.nl/~bec-info2/vogel-en-ei.htm

Heel interessant. Gaat over eieren die al dan niet uitkomen.
Het viel me wel op inderdaad dat de eitjes van Dreamy dunner zijn qua schaal dan die van Yariki.
Maar als je het artikel leest, zou dat betekenen dat het dus echt aan de schaal kan liggen, en dus niet perse aan een bacterie die er zou zijn. Wat mij dus ook al vreemd leek, want, waarom komen de eitjes van Yariki dan wel altijd uit?




Hoi Romy,

Zeg dat wel he, die Sunny. ;D
Een echte man. ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki


Romy

Hoi Manja

Ik vind het ook een héél interessant artikel.

Mocht het aan de schaal liggen, dan zijn er 2 mogelijke opties (volgens het artikel)
- ofwel heeft Dreamy een kalktekort waardoor ze niet voldoende kalk heeft om een voldoende dikke schaal aan te maken
- ofwel is haar 'bekken' te nauw waardoor ze zichzelf beschermt tegen legnood en dus zachte schalen aanmaakt.

Ik ben heel benieuwd wat de uitslag van het donsje bij de DA is. Wanneer mag je die uitslag verwachten?

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Geweldig dat je het nog even samenvat, want dat is inderdaad de essentie van het artikel. :D
Als het punt 2 zou zijn, dan heeft ze misschien te weinig water gehad om de eitjes vochtig te houden en moet ik daar volgende keer op gaan letten.
Ik weet eigenlijk niet wanneer de uitslag er is. Ik denk dat ik morgen maar eens ga bellen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Hoi Peggy,

Ik had je berichtje al gelezen, maar nog niet gereageerd...
Bedankt voor je complimentjes over mijn website :D
En je hebt echt gelijk hoor, ik word dagelijks aan Mikki herinnerd en zeker al door de manier waarop Sunny Dreamy voert. Omdat hij dit ook altijd deed. :D :D
Ik vind het leuk dat je weer even kwam lezen en soms is er ook geen tijd, dat is ook logisch. Heb nu vakantie maar meestal als ik werk, heb ik het ook zo druk...
In ieder geval echt leuk weer een berichtje van je in mijn dagboekje. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jolandaW

Zo leuk om te zien die jonkies ik kijk er nu al naar uit of het dit jaar bij mij gaat lukken maar nu eerst weer een nieuw jong valkje opvoeden voor inhuis bij mij

groetjes jolanda

Dierenfreackske

Hoi Manja, whaaauuuuuw, het wordt weer gezellie daar met de jonkies en valkjes ,  hihi , ik ben al benieuwd hoor! Grtjs Ann



•=Bonnie=•

Dat van dat nauwe bekken klopt niet hoor...

CitaatOpmerkelijk is dat een dunschalige eilegster  kennelijk een mechanisme heeft om legnood te voorkomen. Immers, als een normaal ei zou worden geproduceerd, dan kan datzelfde ei door een gebrek aan calcium in het bloed, niet uitgedreven worden: legnood dus. Blijkbaar is het beter een ei op te offeren dan zelf dood te gaan.


De schaal is te dun, omdat ze wanneer het lichaam calcium aan zichzelf zou onttrekken ten behoeve van het ei (voor de juiste schaal dikte), de pop onvoldoende calcium in haar bloed overhoudt en het ei niet uit kan drijven.


ManjaV

Hoi Bonnie,

Het is eigenlijk heel bijzonder dat ze zo een soort zelfbeschermingsmechanisme hebben.
Maar als ik het artikel juist lees, denk ik dat eitjes met een te dunne schaal wel kunnen uitkomen, mits ze de eitjes maar genoeg bevochtigt?




Hoi Ann,

Ja, het is erg gezellig en druk. :D




Hoi Jolanda,

Het brengt een hoop drukte met zich mee maar is erg gezellig.
Maar aan zo een klein valkje heb je ook je handen vol he. ;D




Update:

Het jongste donsje woog vanochtend 18 gram en is dus in vergelijking met gisteren 2 gram aangekomen.
Ik vind hem nog steeds te klein in vergelijking met zijn broertjes, maar in ieder geval komt hij aan. En hij wordt uitstekend gevoerd, want zijn kropje zit gewoon vol.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Nou, hopelijk groeit je kleine ukje goed uit! Je kan er nu eenmaal zelf niks aan doen of veranderen. Want het wordt goed gevoerd.
Maar ik zal wel voor je ukje duimen  :-*

Groetjes
Romy

ManjaV

Net eventjes met de Feldkliniek gebeld en de uitslag was als volgt:

Er waren sporen van een darminfectie en hiervoor zouden ze moeten worden behandeld met Synolux.
Tevens was de kalkschaal te dun van het eitje. Zie hiervoor de informatie in het artikel. De eitjes zijn a.h.w. uitgedroogd.
Ik moet dus meer water gaan aanbieden. (Stom, hoe kon ik dat vergeten :S )
Aan de luchtvochtigheid had het ook nog kunnen liggen, maar gezien het feit dat de eitjes van T & Y wel altijd uitkomen...

Ik heb nu afgesproken dat ik een mengmonster verzamel van de ontlasting van de andere valkjes om te zien of zij de infectie ook bij zich dragen. Aan de hand daarvan moet worden bekeken of ze ook behandeld moeten worden. Pff...




Hoi Romy,

Thanks :D :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

smiley

hoi manja

dat is eigenlijk niet het soort uitslag waar je op zat te wachten,het is dus mogenlijk dat er meer valkjes dit hebben ,nu moet je dus extra op het donsje letten wat door dreamy en sunny gevoerd word .
als ik het goed heb braken vogels het voer op voor de donsjes.dus geven ze het zo door aan de kleine.
misschien blijft hij daarom zo klein ,ik hoop dat je de medicijnen snel in huis hebt .
en je snel kan beginnen dan krijgt de kleine het van dreamy en gaat hij groeien hoop ik .

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

ManjaV

Hoi Conny,

Nou, ik moet wachten met de AB tot het donsje drie weken oud is. Anders is het ook niet goed.
Persoonlijk denk ik dat het eerder aan de eischalen lag dan aan de infectie. Want dat was vorig jaar ook zo en toen heeft Dreamy Perly gevoerd wat ook heel goed ging.
Maar ja het blijft gissen maar ik hoop toch dat alles goed komt....

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

smiley

hoi manja

ik denk dat je gelijk hebt,het was vorig jaar precies het zelfde.
nu dat je weet dat de eierschaal bij dreamy er dun is en het probleem daar zit ,zou je ze de volgende keer wat vaker moeten nat sproeien of een badje aanbieden.
anders weet je nooit zeker of de eieren uit komen,want dat moet wel kunnen volgens dat artikel.

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht