Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Manja

Dan heb je groot gelijk dat je ze niet apart wil plaatsen. Wat ik stiekem wel een beetje jammer vind  ;).
Maar ik begrijp het hoor!

Als je nog een groot jaar geduld zou hebben, dan kan ik je wel helpen bij het herplaatsen  ;D

Groetjes
Romy

ManjaV



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Manja,

Fijn dat je het even toelicht hoor want ik maakte me al zorgen.

Ik geloof graag dat het erg moeilijk zal zijn om die beslissing te nemen.

Heel veel sterkte gewenst.

Groetejs Anja

carco

Volgens mij heb ik je dan toch niet goed begrepen  ???
Want je vertelde mij dat je alles wilde herplaatsen op 2 tot 4 valkjes na  ???

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Je hebt me dus wel goed begrepen, alleen ben ik er nog niet uit welke en had ik deze info nog niet in mijn boekje willen zetten omdat ik nog aan het nadenken ben ;)
Maar goed, maakt nu ook niet meer uit.

Groetjes,
Manja

Hoi Anja,

Bedankt trouwens voor je lieve berichtje  :-* want het is inderdaad heel moeilijk om zoiets alleen maar te overwegen. Ze zijn mij allemaal even lief.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Kirsten

Hoi Manja,

Zulke beslissingen zijn altijd lastig. Mocht je Daisy gaan herplaatsen wil ik uiteraard hier graag bij helpen aangezien ze hier vandaan komt. Mocht je een nieuwe plek voor haar vinden wil je het me dan doorgeven?, ringgegevens kan ik dan aanpassen namelijk. Ik probeer mijn bestand up to date te houden.

Ik denk dat er voldoende animo is om je te helpen met herplaatsen van de eventuele andere valken, maar anders weet je me te vinden. Een goed adres elders moet zeker te vinden zijn en het zou zonde zijn als ze naar een opvang zouden moeten anders. Die plekken kunnen beter gevuld worden met vogels die door omstandigheden niet meer herplaatst kunnen worden. Je hebt zulke lieverds, straks moet je nog gaan loten onder de aanmelders  ;)

Sterkte met je beslissingen, neem er de tijd voor.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Dierenfreackske

Hoi Manja ....ik hoop dat je lieve baasjes vind voor je koppeltjes die je gaat herplaatsen ...ik hoop echt dat ze een hele lieve en goede thuis krijgen want je hebt ook zo'n lieve en schattige valkjes !!Hopelijk is het iemand van het forum he ! Hihi...ik hoop dat ik gelijk heb en misschien weet ik wel wie die persoon is ?...Hihihi....hopelijk is het iemand die ik al hele tijd volg , dat zou ik kei-tof vinden ...Grtjs Ann



ManjaV

Hoi Kirsten,

Bedankt voor je berichtje. En bedankt dat je eventueel wilt helpen met herplaatsen.  :-* Ik zou heel graag willen dat de valkjes naar een plek gaan waar ze veel ruimte hebben om te vliegen. Het heeft geen zin als ze van de ene kooi bij iemand anders in de andere belanden. Een van de redenen waarom ik ze wil herplaatsen, is namelijk dat ik vind dat ze te weinig vliegruimte hebben.
Maar iemand met een ruime voliere is natuurlijk ook goed.
Daisy is een koppeltje met Kuifje. Ik heb gisteren degene waar Kuifje vandaan komt al gemaild, en wilde jou ook vandaag op de hoogte stellen. Ik zou het fijn vinden als ze als koppeltje weg zouden kunnen gaan, want ze zijn namelijk heel erg gehecht aan elkaar.
Daisy, Kuifje, Jerry en Perly zijn eigenlijk de valkjes hier die het minst tam zijn en die ik daarom juist de ruimte gun om volop hun eigen gang te kunnen gaan. Dus mocht je iemand weten...of zelf geinteresseerd zijn?
De valkjes zijn inderdaad stuk voor stuk schatjes, en het moet inderdaad niet moeilijk zijn om ze te herplaatsen, maar wat ik al zei, ik wil wel dat ze meer vliegruimte tot hun beschikking krijgen dan wat ze nu hebben. Daar zijn het tenslotte vogels voor. ;D
Bedankt ook voor het sterkte wensen, het is inderdaad echt geen gemakkelijke beslissing om te nemen.




Hoi Ann,

Bedankt voor je berichtje. :D Ik hoop ook dat ik lieve nieuwe baasjes voor ze vind. Wie is de persoon waarvan jij denkt dat hij of zij valkjes wil overnemen? :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dierenfreackske

Ja ...haha ...ik dacht eerst dat misschien Anja ze had overgenomen maar het bleken logeervalkjes te zijn die bij haar nu zijn ! Ik dacht al dat ze er bijgenomen had misschien van jou maar ondertussen is al bekend hoe de valkjes noemen en het zijn logeervalkjes he ! Dat heb je ook vast al gezien in Anja haar boekje he ! Ik hoop dat iemand je valkjes kan overneman ...ik kan jammer genoeg niet zo ver rijden
he ! Grtjs Ann



jolandaW

Hoi Manja,

Wat zal dat moeilijk zijn om te kiezen omdat ze je toch allemaal even lief zijn ook al is het op een andere manier.
Bij mij is dat ook de reden dat ik niet meer vogels neem dan ik nu al heb.
ik heb 8 valken waarvan 4 kneusjes(zo noem ik dat) maar ook de kneusjes zou ik niet weg kunnen doen want ook al zien ze er niet mooi uit ze hebben toch een eigen karakter waar je van gaat houden.
Het enige wat ik nu wel heb besloten is dat ik geen vogels van anderen meer op vang want ik heb er nu echt genoeg.
Maar ik weet zeker dat jij wel een goed huis voor de valkjes gaat vinden en ik kan me ook wel voorstellen dat je nu je veel werkt niet zo veel tijd meer hebt voor ze als je zal willen.
Ik wens je succes met het zoeken naar adressen en ik blijf lezen hoe het gaat bij je.

groetjes JolandaW

ManjaV

Met pijn in mijn hart heb ik besloten een aantal valkjes te herplaatsen.

Ik heb het erg druk met mijn werk en het ziet er naar uit dat het in de toekomst alleen nog maar drukker gaat worden.
De valkjes zijn zodoende doordeweeks naar mijn idee te weinig los en ze hebben op zo een manier te weinig bewegingsvrijheid.

Ze zijn mij allemaal even lief, dus is het voor mij moeilijk te besluiten welk valkje blijft en welk valkje ik ga herplaatsen. Het herplaatsen heeft eigenlijk geen haast, ik herplaats ze pas als ik zeker weet dat ze een goed thuis krijgen. Het liefste herplaats ik ze in een ruime voliere waar ze elke dag volop kunnen vliegen. Het NOP is een goede optie, omdat ze daar zeer veel ruimte hebben, maar eerst wil ik eens via de site kijken of er mensen zijn die belangstelling hebben.

Omdat het zo lastig is te besluiten welk valkje herplaatst zou moeten worden, ga ik een beetje op volgorde van binnenkomst en ga ik van het gegeven uit of de valkjes al dan niet een koppeltje zijn of kunnen worden. Ik herplaats ze dan ook het liefst met z'n 2-en of als groep tegelijk.
Het gaat momenteel om de volgende valkjes:

Kuifje & Daisy




Kuifje is een geparelde man, split cinnamon en Daisy is een cinnamon gepareld popje, split witmasker.
Ze zijn niet echt tam (komen wel op je hand of op je schouder, maar zijn het meest geschikt om in een voliere te houden).
Het is een hecht, broedrijp koppeltje.

Liron & Fuzzy




Liron is een bonte witmasker man, split gepareld of cinnamon, Fuzzy is een bont popje, split onbekend.
Het is nog geen echt koppeltje, maar Liron is halsoverkop verliefd op Fuzzy en volgt haar overal. Hopelijk gaat zij overstag.
Zowel Liron als Fuzzy is handtam, ze zijn heel erg lief en willen vaak gekroeld worden.  :-*


Jerry




Jerry is een bonte man, split lutino/gepareld, kanssplit witmasker. Jerry is een heel bijzonder bont valkje om te zien. Hij is niet echt tam, komt wel op je hand zitten om in de kooi te gaan, maar ik zie hem het liefst in een buitenvoliere.

Perly




Eventueel herplaats ik Perly ook, ze is eigen kweek. Gepareld, split...? Perly kan je in je hand nemen, maar ze vindt het niet geweldig. Ik zie haar ook het liefst in een buitenvoliere terechtkomen, bijvoorbeeld met Jerry.

Het liefste herplaats ik ze als groep.

Nogmaals, het heeft geen haast en ze gaan alleen weg als ik zeker weet dat ze goed terecht komen. ;)

Ik zet ze eerst in mijn dagboekje, later misschien bij herplaatsing.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Manja,

Ik hoop dat je een fijn huisje voor ze vindt.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Manja

Wat prachtige valkjes zeg....ik wist het wel hoor, heb een paar hele mooie valkjes gezien....Ik hoop dat ze een heel goed huisje vinden.

Mara

ManjaV

Hoi Anja,

Dank je wel.  :-* :-* :-*

Hoi Mara,

Jij ook bedankt.  :-* Als je belangstelling hebt, hoor ik het wel. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Dit moet ontzettend lastig voor je zijn en ik wens je dan ook veel sterkte!
Ik hoop ook uit de grond van m'n hart dat je een plekje voor ze vindt waar jij ten volle kan achter staan.

Jammer dat ik nog niet op mezelf woon, anders had ik meteen de hele groep een plekje willen geven! Als de toekomst zal zijn zoals ik denk dat het zal zijn, ga ik er erg veel plaats voor hebben en dan wil ik graag een mooie, grote volière in de veranda.

Maar jammergenoeg is dit nog niet... Ik wens je dan ook héél veel succes bij het zoeken naar een nieuw huisje voor ze!

Groetjes
Romy