Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Manja ...nnogmaals veel sterkte met Callimero en wat een geluk dat het toch iets beter gaat met Timmy !
Grtjs Ann



*Manon*

Hoi Manja,

Hoe gaat het vandaag met Timmy?

Groetjes Manon

jolandaW

Hoi Manja,

Gecondoleerd met het verlies van Calimero.
En ik wens je veel beterschap met Timmy.
Toevallig keek ik weer ff op de site en schrok wel van je berichtje.
Ik hoop echt dat timmy snel weer op knapt.
sterkte

groetjes Jolanda

Peggy

Och och wat lees ik nu toch allemaal manja  :'(  wat een verdrietig bericht.  Jouw lieve Calimero is overleden.  Heel veel sterkte hoor!
Ik hoop heel erg dat Timmy wel gewoon beter wordt en dat je niet nog een valkje moet afgeven.
Hoop dat er snel meer duidelijkheid voor je komt zodat je evt kan gaan behandelen.  Meid nogmaals sterkte.

Calimero;  rust zacht en geef Mikkie een dikke knuffel.Dat vindt Manja vast fijn  :-*

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

♥Debby♥



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rianne

Ah nee, Timmy nu ook ziek? :-\ Ik hoop dat je gauw iets hoord van Feld.

Karin

Wat een vreselijk idee dat in gaas lood zit  :o Hoeveel volières zijn wel niet van gaas gemaakt  ??? Ik hoop dat je snel wat van de sectie hoort.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Ik wist dat dus ook niet dat in gaas lood zit !
Grtjs Ann



♥Debby♥

Wij hebben het eens nagezocht want lood in gegalvaniseerd gaas klinkt zo vreemd.. wat galvaniseren betekent eigenlijk gewoon verzinken.

Maar door ZINK kunnen ze ook metaalvergiftiging oplopen.

Zware metalen vergiftiging
Papegaaiachtigen gebruiken hun handige snavel erg graag om aan van alles te knagen en om dingen te slopen. Helaas houden ze zelf geen rekening met het feit dat bepaalde materialen giftig kunnen zijn. Berucht is de zware metalen vergiftiging die optreedt nadat een vogel lood of zink heeft binnengekregen. Verschijnselen kunnen o.a. bestaan uit sloomheid, verlammingen, toevallen, overgeven, afwijkende ontlasting en sterfte.


Dus het gaat niet om een Lood vergiftiging maar om een zink vergiftiging.

En voor voliere's kun je ook normaal gaas gebruiken..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sally

Hallo Manja

Heel veel sterkte met het verlies van Calimero!

Toch goed dat Timmy een beetje beter is terug.
Ik hoop dat je snel iets hoort van Dr Feld.

Groetjes Sally

ManjaV

Wederom bedankt allemaal voor jullie hartverwarmende reacties! Dat deed mij zo goed om dat te lezen. Jullie zijn echt stuk voor stuk schatten.  :-* :-* :-* :-*

Debby, harstikke bedankt voor het opzoeken. Inderdaad is het dus zink, en het kan goed zijn dat ze daardoor ziek zijn geworden.

Kirsten, jij ook bedankt voor je reactie. Ik zag wel dat Calimero vaak aan het gaas hing, dus misschien kan het daardoor gekomen zijn? Ik heb bij Calimero niet gezien of ze vaak dronk, maar het viel mij wel gisteren en vandaag bij Timmy op. Dus het zou goed kunnen dat het dus om deze (zink)vergiftiging zou kunnen gaan.
Wat wel gewoon heel apart blijft, is dat ze beide na elkaar ziek zijn geworden, dat begrijp ik echt niet.

Timmy was vandaag erg sloom nog, maar sinds vanavond zit hij weer op 1 pootje te dommelen, dus ik hoop dat dit een goed teken is.

Inmiddels heb ik Hedwig van de Horst aan de telefoon gehad, en na overleg met haar heb ik Calimero opgestuurd voor sectie. Ik zal ongeveer binnen een dag de uitslag hebben, dus dat is gelukkig heel snel. Dan zal ik ook weten wat het is.
Timmy's ontlasting zag er vandaag wel vreemd uit, donker- en lichtgroen door elkaar, maar ik had niet de indruk dat hij had overgegeven en ik zag hem wel af en toe eten. Ik hou het wel in de gaten, anders gaat hij aan de pap, die ik gelukkig in huis heb.
Het is dus even tot morgen of overmorgen afwachten op de uitslag, en aan de hand daarvan kunnen we bepalen hoe Timmy verder behandeld moet worden. ;)

Nou, ik hoop echt dat het allemaal goed gaat komen.
Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties allemaal.  :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Manja,
Fijn dat je Hedwig van der Horst hebt kunnen spreken. Dan kan je indien nodig Timmy gericht behandelen.
Nogmaals heel veel sterkte!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kirsten

Hoi Manja,

Wat fijn dat je al snel een uitslag kan krijgen. Dan weet je waar je aan toe bent.

Overigens zit er wel lood in gegalvaniseerd gaas, maar inderdaad ook zink.

Zware metalen vergiftiging
Papegaaiachtigen gebruiken hun handige snavel erg graag om aan van alles te knagen en om dingen te slopen. Helaas houden ze zelf geen rekening met het feit dat bepaalde materialen giftig kunnen zijn. Berucht is de zware metalen vergiftiging die optreedt nadat een vogel lood of zink heeft binnengekregen. Verschijnselen kunnen o.a. bestaan uit sloomheid, verlammingen, toevallen, overgeven, afwijkende ontlasting en sterfte.
De diagnose kan gesteld worden door het maken van röntgenfoto's of door het doen van bloedonderzoek. Wanneer er tijdig wordt ingegrepen kunnen veel vogels door behandeling door een vogelarts gered worden. Het is uiteraard het beste om de vergiftiging te voorkomen: Zorg ervoor dat de vogel niet in contact kan komen met deze metalen. Lood en zink zijn o.a. te vinden in bijvoorbeeld sieraden, vistuig, wijnflessen, verzwaringen van gordijnen, glas-in-lood-ramen, bepaalde verfsoorten, sommige kooimaterialen (gegalvaniseerd gaas) en helaas sporadisch ook in vogelspeeltjes!


Bron: http://www.dierenkliniek-centrum-oost.nl/dieren/vogelziek.html


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

ManjaV

Hey Kirsten,

Wow...dat lijkt dus echt op de symptomen die Calimero had en Timmy nu (hetzij in mindere mate). Ik denk dus echt dat hier sprake is van een lood- of zinkvergifting. Bizar zeg. Er staat alleen niet bij wat de behandeling inhoudt, daar ben ik wel erg benieuwd naar.
Maar die symptomen kloppen dus echt!

Ik ga deze week sowieso ander gaas halen, en dan gaat het stukje gegalvaniseerd gaas eraf. Maar het zou misschien ook aan bepaalde speeltjes kunnen liggen...dan moet je ook maar weten welke?

Bedankt dat je de info voor mij hebt opgezocht. Ik ben heel erg benieuwd wat de uitslag van Calimero zal zijn en of ons vermoeden wordt bevestigd.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Hey Anke,

Jij ook nog bedankt voor je berichtje en bedankt voor het sterkte wensen!  :-* :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki