Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

*Esther*

Oooh,
wat sneu! Ik hop dat je snel iets hoort!
Heb je evt baytrill in huis? Dat wordt gegeven bij ppgz.
Maar braken ken ik niet als verschijnsel bij pggz.
Sterkte.

gr Esther

Anja

Hoi Manja,

Jeetje nu Timmie ook al ziek. Ik hoop dat Feld snel terug belt hoor.

Heel veel sterkte meid.

Groetjes Anja

Romy

Oh Manja

Wat een verschrikkelijk nieuws  :'( Ik hoop heel erg dat dit toeval is en dat er niet iets besmettelijks onder je valkjes zit! Dat zou ik eerlijkgezegd wel een beetje vreemd vinden, aangezien ze toch niet in contact met andere vogels zijn geweest??

Ik duim heel hard voor jou dat Feld snel iets van zich laat horen!!!!!!!

Groetjes
Romy

•=Bonnie=•

Jemig ik lees dit nu pas... heel veel sterkte Manja en hopelijk knapt Timmy heel snel weer op.

Karin

Heel veel sterkte met het verlies van Calimero en ik hoop dat Timmy snel op knapt ! In ieder geval snel op de antibiotica zetten allemaal !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kaatje

Hoi Manja,

In één woord vreselijk en ik wil je ontzettend veel sterkte wensen met het verlies van je lieve Calimero  :'( :'(

Ik hoop werkelijk dat Timmy wel weer helemaal op zal knappen, jeetje zeg ... wat is er toch allemaal aan de hand  :'( :'(  Ik hoop echt dat Feld nog terug zal bellen en ik heb vreselijk met je te doen !! Er wordt met je meegeleefd hoor en nogmaals heel veel sterkte met Timmy !!

Groetjes Karin

ManjaV

Bedankt weer iedereen, voor jullie lieve berichtjes...ik ben nu even eten aan het koken en kan niet iedereen persoonlijk beantwoorden, maar toch allemaal harstikke bedankt.

Ik ben er met hulp van Caroline achter gekomen dat het wsl een loodvergiftiging betreft. Ik heb op de voliere gegalvaniseerd gaas liggen, en daar schijnt lood en/of zink in te zitten. Mijn vermoeden is dat het daardoor komt, omdat ik ze er idd wel eens aan heb zien knabbelen.

Ik heb Timmy apart met Yariki gezet, en hij lijkt wat op te leven. Hij ijsbeerde net heen en weer omdat hij naar de voliere wilde, heeft gegeten en is nu aan het kroelen met Yariki. Ik hoop toch zo dat hij het wel haalt.

Karin, is een AB-kuur nodig bij vermoedelijke loodvergiftiging?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Jeetje .... wat verschrikkelijk .... heb je niet het mobiele nummer van Dr. Feld??

Ik heb eventueel nog wel die van 2 jaar geleden, ik weet niet of die nog hetzelfde is ....

toen met Binky kreeg ik op dit nummer een antwoordapp. waarop ik mijn nummer moest geven, binnen een half uur belde hij me toen terug.  :)

Mocht je het nodig hebben IM me dan even.

In ieder geval heel erg veel sterkte .... hopelijk blijft meer verdriet je bespaart.  :-\

PS. graag gedaan het gedicht.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Zink/loodvergiftiging ?
Zaten ze dan veel aan het gaas te knagen ?
Of hoeven ze dat niet naar binnen te krijgen om vergiftiging te krijgen ?
Heb je het gaas nou dan ook weggehaald ?
Je kan als je het gaas niet weg kan halen,miss een doek onder spannen,zodat ze niet meer bij het gaas kunnen.
Hopelijk is het dat en niet 1 of andere enge ziekte.
Helaas is Calimero er niet meer :'( ,en kan je de rest nog helpen.

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

natacha

Hallo Manja,

Wat erg van je lieve Calimero. Ik hoop dat het goed komt met Timmy. Het is al goed dat Timmy al wat aan het opleven is.
Ik duim voor jullie, dat het allemaal snel wat beter gaat in je voliere.

Sterkte
Natacha

Karin

CitaatKarin, is een AB-kuur nodig bij vermoedelijke loodvergiftiging?


Nee, maar zit er in gegalvaniseerd gaas lood ?  ??? Lood is heel zacht, ik weet niet of dat in gaas verwerkt zit. Ik weet niet of je wat kan doen bij een loodvergiftiging. Toch maar even contact opnemen met een vogelarts.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Romy

Hoi Manja

Ik hoop dat het 'maar' een loodvergiftiging is, ook al ben je Calimero al verloren... Gelukkig lijkt met met Timmy iets beter te gaan! Als hij opnieuw slecht ademt kan je misschien even met hem stomen. Ik weet niet of het helpt, maar het valt te proberen?

Heb je nog steeds niks gehoord van Feld? Vind ik toch een beetje vreemd hoor... Als het een noodnummer is zou er toch ten laatste binnen het uur moeten gereageerd worden!

Sterkte hoor!
Groetjes
Romy

carco

Het kwam omdat ik aan het googlen was naar de symptomen , omdat Esther zei dat er bij ppz geen overgeven was. Ik kan er ook niet bij dat er bij Manja de ppz zou wezen, want hoe kom je er bij binnenvalken aan?
Ik kwam met dezelfde symptomen op een vergiftiging uit en op deze site:

http://www.dierenkliniek-centrum-oost.nl/dieren/vogelziek.html

bij zware metalen vergiftiging.

Toen Manja dit las dacht ze gelijk aan haar kooi die ze pas heeft verbouwd door er 1 van te maken.

Ook hier:

http://www.parrotbunch.com/kooi.htm

is te vinden dat gegalvaniseerde kooien giftig zijn voor vogels.

Ik hoop dat het voor de rest mee gaat vallen.Gelukkig kan Timmy al weer fluiten dat is een goed teken.

Groetjes: Caroline.

P.S Sanne vd Bilse valkjes had toch ook valken met loodvergiftiging gehad?
Klik op het plaatje voor onze site!




Mara

Hoi Manja

Ow wat een vreselijk nieuws zeg. En dan nu ook nog Timmy ziek.

IK hoop dat Timmy gauw opknapt. Sterkte met het verlies van Calimero.

mara

Kirsten

Hoi Manja,

Allereerst heel veel sterkte met dit onverwachte verlies van Calimero.
Het klopt dat de verschijnselen zouden kunnen duiden op een loodvergiftiging, het zit inderdaad in gaas, maar ik vond de vergifitiging bij jouw calimero dan wel heel erg snel gaan. Ook vraag ik me af hoe snel het lood wat in gaas verwerkt zit opgenomen kan worden en of ze veel binnen kunnen krijgen. Immers hangen vogels graag bijv te slapen aan het gaas.
Had hij ook veel dorst? dit schijnt ook een duidelijk verschijnsel te zijn. Ook ontlasting kan een andere kleur hebben.
Ik heb geen idee of een loodvergiftiging vanzelf over kan gaan en zou voor alle zekerheid zeker even bellen.

Sterkte
Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------