Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

*Manon*

Spannend hoor Manja, ik ben erg benieuwd wanneer je het eerste ei ziet liggen ;)

Groetjes Manon

Monky

Hi Manja,

Leuk hoor dat onze Sunny voor jongen gaat  :D

Ik wist helemaal niet dat hij kanssplit bont is  ??? Leuk hoor  :D

Heb je Karin al ingelicht dat Dizzy oma gaat worden  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Romy,

Volgens de DA is het een erg hardnekkige bacterie. Ik hoop wel dat de bacterie weg is, maar helemaal zeker weten doe ik het pas als Calimero weer is onderzocht!

Nou, Sunny en Dreamy (niet Fuzzy, dat is zijn ex ;D ;D) zijn heel kroelerig naar mij toe, maar naar de andere valkjes toe zijn ze wel pitbulls. ;D

Hoi Rianne,

Nog geen eitje! Ik vraag me af hoe lang dit kan duren. Ik las wel dat er twee weken tussen kan zitten tussen de eerste paring en het moment dat het eerste eitje er is. Ik denk dat het zo ongeveer nu wel zou moeten komen?
Ze zijn wel al hun blok aan het verdedigen, zou dit een teken zijn dat er eitjes op komst zijn?

Hoi Manon,

Het is inderdaad heel spannend. Elke dag als ik thuis kom uit mijn werk kijk ik in het blok, maar tot nu toe nog geen eitje.  ::)
Hopelijk binnenkort!

Hoi Monky,

Lief he, Sunny en dan kleine valkjes erbij bedenken. :D :D Dat zou ook zo lief zijn als Whooshy kleintjes zou hebben!
Ja, ik wist ook niet dat Sunny kanssplit bont was, totdat Karin mij dit smste. Wat betekent dit voor Whooshy? Heeft zij deze split ook?
Ik heb Karin nog niet officieel ingelicht. ;D ;D Ik denk wel dat ze in ieder geval mijn dagboektitel heeft gelezen. Grappig he, Dizzy oma! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Is het vrijdag dat Calimero terug onderzocht wordt, of heb ik dat verkeerd voor?
Oeps, foutje met de namen   ::) Dat komt ervan als je zoveel valkjes hebt he  :P
Toch wel fijn, denk ik, om te beseffen dat Sunny en Dreamy jou wel tolereren en de andere valkjes niet  :D Dat is toch wel bijzonder vind ik  :D

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Dat vind ik ook heel bijzonder. Sunny jaagt nu zelfs alle mannetjes al vliegend het hele huis door, maar gelukkig mag ik gewoon bij de kooi. Hij is dus lekker fel, die Sunny.
Misschien kan het zijn dat nu het moment daar is, want Dreamy zit sinds vanmiddag al suffend voor zich uit te kijken en naar mijn mening zie ik heel duidelijk een knik in haar staart en zie ik zelfs het eitje zitten. Dus het kan nu niet lang meer duren?!

Morgen zou Calimero inderdaad weer onderzocht worden op die bacterie.

Geeft niks hoor, foutje met de namen. Het zijn idd veel valkjes. ;D ;D ;D ;D

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Waauw zeg, Sunny is inderdaad héél fel  :o Gelukkig niet naar jou :)
Misschien heeft het inderdaad te maken met het feit dat er een eitje op komst is  :D Hoera! Ik hoop dat je gelijk hebt, al moet ik er wel bij zeggen dat, toen ik Flupke kippetje zag zitten, dat ik ook meende dat ze met een knik zat en ik een bobbel onder haar poep zag  ::) Maar er is nog altijd geen ei, dus ik denk dat m'n verbeelding wat op hol geslagen was  :P

Maar bij jou is er natuurlijk wel een grote kans dat Dreamy wél een eitje heeft uiteraard. Ik ben ZO benieuwd wanneer het er gaat liggen!!!!!

Gaat alles goed met de vochtigheid? Ik meen gelezen te hebben dat die wat hoger is nu omdat het wat regenachtig is bij jullie? Hier hebben we een stralende dag gehad :)

Ik ben toch wel benieuwd wat de DA morgen ziet bij Calimero. Ik hoop ZO erg dat hij helemaal gezond verklaard wordt!

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Nou, ik dacht een paar dagen geleden ook al dat ik een knik in Dreamy's staart zag ;D ;D ;D dus misschien is mijn verbeelding ook op hol geslagen. ;D
Ik ben benieuwd of Flupke een eitje gaat leggen. ;D ;D
Het wordt wel steeds spannender hier. :D Misschien is het toch een teken dat ze zo fel zijn, dat er een eitje op komst is!

Met de luchtvochtigheid gaat het momenteel goed, want het is nu 53. En ik las op internet dat tussen de 50 en de 60 een ideale luchtvochtigheid is. Het is hier inderdaad wat regenachtig, en het is vrij zacht, dus het heeft daar mee te maken.
Het is bij jullie zeker ook zonnig dan? Bij ons ook wel, maar af en toe wisselt het zich af met regen.

Ik ben ook erg benieuwd wat de uitslag morgen zal zijn. Uiteraard zal ik het meteen in mijn dagboekje posten. :D

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Ik denk dat wij zien wat we WILLEN zien  ;D
Toch hoop ik dat Flupke geen ei gaat leggen hoor. Ik wil niet dat ze een pitt-bull wordt en hoe dat dan moet gaan met haar 2 verschillende kooien, weet ik ook niet (thuis heeft ze een grote en hier op m'n studio zit ze in een kleine die ik kan vervoeren).
Sunny en Dreamy houden ons wel héél erg in spanning hoor!

Fijn dat de luchtvochtigheid zo goed is, dat is toch een geruststelling! Vandaag zat hier de zon uit ja, echt prachtig weer, heel rustig. En gelukkig geen regen want daar hou ik niet van.

Morgen heb ik een erg drukke dag, maar ik hoop van toch even te kunnen komen piepen in je dagboekje want ik ben wel heel benieuwd wat de DA weet te zeggen...

Groetjes
Romy

Anja

Ik ga nog harder voor je duimen. Ben benieuwd morgen. Als ik thuis kom dan kom ik meteen kijken of je al iets weet.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Romy,

Dat denk ik ook. ;D ;D
Ik hoop ook niet voor je dat Flupke een eitje gaat leggen, maar misschien kan je voor de zekerheid eens een nepeitje kopen. Die zijn heel handig.

Bedankt voor het meeleven met Calimero! Zodra ik vanmiddag terug ben, post ik de uitslag hier.

Vanochtend trouwens nog geen eitje, maar Sunny en Dreamy waren wel weer druk aan het paren. ;D

Hoi Anja,

Jij ook bedankt voor het meeleven met Calimero! Zodra ik wat weet, post ik het hier!

Groetjes,
Manja

ManjaV

Calimero is weer gezond! :D :D :D

De schimmel was al verdwenen en nu is de bacterie ook verdwenen!
Ik was vanmiddag met haar bij V/d Horst in Veldhoven.
Ik ben zo blij dat de behandeling heeft gewerkt!

De DA zei dat het nog wel een hele tijd kon duren eer dat de veren weer onder de vleugels aangroeien, juist omdat dit zo een delicate, gevoelige plek is. Het kan ook zijn dat Calimero zich af en toe blijft plukken, het hoeft niet, maar het kan.
Ik heb echt onwijs goede uitleg van haar gehad en ben erg blij dat ik ben gegaan.

Calimero mag dus ook weer terug in de groep!
Dat gaat morgen gebeuren, ik heb besloten dat ze eerst maar even bij moet komen van de lange trip. ;)

Groetjes,
Manja

*Manon*

Hoi Manja,

Wat een goed nieuws zeg van Calimero!
Helemaal geweldig... nu nog wachten op een ei :D :D
Spannend!
Ik ben benieuwd hoe Calimero weer wordt ontvangen door de groep...

Groetjes Manon

ManjaV

Hoi Manon,

Bedankt voor je berichtje! Het is zeker goed nieuws en ik ben er zo blij mee! Ik denk dat ze het ook wel plezierig zal vinden om terug te mogen bij de anderen, alhoewel ik ook denk dat ze geen hekel heeft aan haar huidige kooi. Die staat namelijk pal tegen de voliere aan.

Ik wacht echt met spanning op het eerste eitje. Dreamy zit er nu wel met wat hangende vleugels en een knik in haar staart bij. Kan toch niet lang meer duren denk ik! :D

Groetjes,
Manja

Anja

Hoi Manja,

Dat is nog eens goed nieuws.
Gefeliciteerd zeg. Wat ben ik blij voor jou en voor Calimero.

En dan mss ook nog een eitje op komst. Spannend zeg.

groetjes Anja

Romy

Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is echt supergoed nieuws!
Proficiat Calimero, je bent terug helemaal gezond en daar mag je trots op zijn! Nu mag je terug bij al je vriendjes in de grote kooi  :D

Hoi Manja

Ik ben echt zo blij dat Calimero terug gezond is! Dat is toch echt wel een pak van je hart geloof ik.
Goed dat de DA veel uitleg heeft gegeven. En als hij af en toe nog eens een pluimpje plukt, als het dan maar bij die ene blijft, dat kan toch helemaal geen kwaad he. Als je het goed in de gaten houdt (en daar twijfel ik niet aan  ;)), dan zal je zeker voldoende op voorhand kunnen ingrijpen als je ziet dat het terug mis zou gaan. Maar daar denken we niet aan natuurlijk, we genieten van een gezonde Calimero, jippieeeeeeeeeeee!!!!

Hmm, Sunny en Dreamy zijn blijkbaar nog steeds aan het oefenen  ::) Ik vraag me toch echt af wanneer ze aan het echte werk gaan beginnen  ;D

Groetjes
Romy