Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Manja,
ahoe was het bij Hedwig van de Horst?
En hoe is het met jou, ben je al wat uitgerust?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Manja,

Ben ook nieuwsgierig hoe het bij Hedwig is gegaan.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Manja

Ik sluit me bij Anke en Anja aan. Hoe was het bij Hedwig v.d. Horst? Iets wijzer geworden? En vooral, hoe is het met jou?

Mara

ManjaV

Update!

Romy, Anja, Anke en Mara: bedankt voor het informeren naar mijn bezoek aan de DA!
Ik heb dus zowel Timmy als Calimero meegenomen. Ze heeft ter plekke de ontlasting onderzocht en wat bleek: zowel Timmy als Calimero dragen de straptokokkenbacterie bij zich. Van Calimero was dit al bekend, maar van Timmy niet...ze vond het heel apart ook omdat ze zich allebei plukken en ze denkt nu dus toch dat het iets erfelijks is. Ze zei dat de ouders de symptomen niet hoeven te vertonen, maar dat ze wel drager kunnen zijn hiervan.
Ze heeft tevens een paar veren van Timmy getrokken die nu op de kweek zijn gezet, ik heb het potje hier en moet dus zelf kijken of de gel binnen tien dagen rood verkleurt, is dit zo, dan moet Timmy worden gewassen met Imaverol. Ze zei dat de schimmel op zich niet besmettelijk is, maar als vogels met elkaar kroelen dat ze het wel kunnen overdragen, dus mocht Timmy de schimmel hebben, moet Yariki ook voor de zekerheid gewassen worden.  :-\ Al met al moest ik Calimero, TImmy en Yariki met z'n drietjes in een kooi doen, waar ze ook een maand lang Linkomycine door het drinkwater krijgen. Dit is een soort AB. Calimero is eerder aan de Linkomycine geweest maar het hielp blijkbaar nog niet helemaal.
Nu hoop ik dus heel erg dat het allemaal goed gaat komen. Ik hoop ook dat de andere valkjes niet met die bacterie besmet zijn.  :-\ Volgens v/d Horst is de kans echter heel klein.
Ik moet na de kuur weer wat ontlasting opsturen om te zien of het allemaal goed is, en ik denk dat ik dan voor de zekerheid ook wat ontlasting van de andere valkjes opstuur.
Gisteren ben ik dus de hele tijd bezig geweest met het ontsmetten van de kamervoliere met chloor, dat moest namelijk ook. En Timmy, Calimero en Yariki zitten nu in de Ferplast Beta.
De andere kooi waar Calimero alleen in zat, kan dus terug de kelder in dus dat scheelt weer 1 kooi schoonmaken.

Nou, ik hoop maar dat het allemaal goed komt....




Romy, Mikki was inderdaad een kanjer! :D En zo zal ik ook altijd aan hem terug blijven denken. Ik ben blij dat Dreamy het nu op Sunny gemunt heeft, dat is alvast een zorg minder.
Het is trouwens idd niet goed om alsmaar door te blijven gaan, dus ik zal mij in de komende weken ook beraden op de te nemen stappen. ;)




Hoi Anja,

Ja, het is echt wat met dat werken. Vooral lesgeven is toch heel vermoeiend werk, geestelijk gezien dan. Je moet elk uur 100% geconcentreerd zijn.




Hoi Anke,

Ik ben blij dat het weekend is, maar helemaal uitgerust ben ik nog niet. Hopelijk komt dat nog. ;D




Hoi Mara,

Verder gaat alles wel ok! Thanks for asking! :D :D




Sunny, Fuzzy en Dreamy slapen sinds gisteren met z'n drietjes bijelkaar. ;D Dat is heel lief om te zien!  :-* :-* :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Ik hoop ook dat het eindelijk een keer helpt en toch blijf ik het vreemd vinden als ze denk dat het erfelijk is.
Want waarom dan alleen hun 2 en vertonen geen van de broertjes of Spongebob deze verschijnselen en Hedwig wel ???
Dit is geen familie, noch heeft zij gekroeld met Calimero of Timmy ???
Ik blijf het toch wat vaag vinden allemaal.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mara

Hoi Manja

Ik hoop dat het nu allemaal goed gaat komen. Wat een gedoe zeg. Ben wel blij dat het met jou ook weer een beetje beter gaat hoor. Je meot wel aan jezelf denken (goh, hoor wie dat zegt.... ::) ).

Mara

Anja

Hoi Manja,

Wat vervelend zeg. Ik hoop dat het nu idd allemaal goed gaat komen. Dat de AB aanslaat natuurlijk ook.

Veel sterkte ermee.

Groetjes Anja

ManjaV

Hey Caroline,

Volgens haar hoefden andere broertjes of zusjes van Calimero en Timmy die verschijnselen ook niet te vertonen. Ze zei dat het alleen bij diegenen voorkomt, die de zwakste weerstand hebben. Blijkbaar zijn dat dus Calimero en Timmy.  :-\ Wat Hedwig betreft: misschien is ze toch ook besmet geraakt op de een of andere manier, wellicht ook een zwakke weerstand dan.
Natuurlijk blijft het een vaag verhaal maar ja, zoiets is niet met zekerheid vast te stellen, waar het vandaan komt.
Het belangrijkste is nu dat de bacterie verdwijnt, en maar hopen dat de andere valken het niet hebben opgelopen. Misschien is het een idee om Hedwig ook op die bacterie te laten onderzoeken?




Hoi Mara,

Ja, vaak hebben we het allemaal zo druk he. ;) Ach ja, ik hoor iedereen dat hij druk is en moe is. Misschien ligt het ook aan het seizoen.  ???
Ik hoop ook dat het nu met de valkjes goed gaat komen.




Hoi Anja,

Dat hoop ik ook. ;) Bedankt voor het sterkte wensen!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Manja,
Ik hoop dat de bacterie met de medicatie wil verdwijnen.
Wel prettig dat je in ieder geval 1 kooi minder schoon hoeft te maken :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Romy

Hoi Manja

Het is een erg ingewikkelde situatie  :-\ Ik hoop voor jou dat de kuur die ze nu gaan krijgen goed aanslaat en dat de testen de goede uitslag geven! Het is echt een heel gedoe zeg!
Wanneer precies weet je meer?

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Anke,

Dat scheelt inderdaad :D :D




Hoi Romy,

Over een maandje is de kuur afgelopen, dan moet ik ontlasting opsturen en weet ik meer. Sowieso zal ik binnen tien dagen meer weten of Timmy eventueel een schimmelinfectie heeft.
Ik hoop ook dat het allemaal goed gaat komen, maar dat zal vast wel! :D




Nog even een leuk nieuwtje:
Jerry vond het net nodig een hele serenade weg te geven. ;D Hij kwetterde heel blij en lief. Hij fluit elke dag wat langer achter elkaar. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Mara


ManjaV

Ach...wat lief!  :-* :-* :-* :-* :-* Zo schattig in het hoekje, en Damali zit er ook zo lief bij.  :-* :-* :-* Dus betekent dit dat Liron ook definitief uit het blok is geklommen? :D

Mara, het is inderdaad net een tweeling. ;D Maar de linkse is Shai, en de rechtse Liron. Op het ruggetje van Shai zit net iets meer wit.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Manja

Nu zie ik het ja!!

Morgen weer lesgeven? En vind je het leuk?

Mara