Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Manja,

OOOOOOOOOOOOOOOOhhhhhhhhhhhhhhhhh
die Mikki zeg zomaar veertjes plukken foei.
En Perly .................zo mooi zeg echt waar.
Ben benieuwd naar de andere foto's.
Hier heb ik van genoten hoor.

Groetjes Anja

*Petra*

Liiieeeeffffffff, behalve dat plukken dan hé  ;D!

gr. Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Yvon

Hoi hoi

Hoe gaat het nou met Perly ?
Voert Mikki haar nu ook of plukt hij haar alleen maar ?
Is ze nog steeds uit het blok of heb je haar weer terug gezet ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Anja,

Bedankt! De andere foto's komen ook snel.
Gelukkig plukt Mikki niet vaak. En Perly is een beauty idd. ;D

Hoi Petra,

Idd ;)

Hoi Yvon,

Met Perly gaat het uitstekend. Ze klimt zelf al op de stok en blijft dan een hele tijd zitten en na verloop van tijd valt ze er weer af.  ::) Ze wordt nog steeds trouw door Dreamy gevoerd.
Mikki voert helemaal niet, maar hij trekt er ook maar gemiddeld 1 veertje per dag uit, dus dat valt mee. ;)
Het blok heb ik na lang wikken en wegen toch weggehaald, eerst even kijken hoe het zo gaat. Zeker als het kleintje van Derrick en Damali erbij komt, moet ik toch wat ruimte hebben.
Ik heb Perly dus ook niet meer in het blok gezet.
Alles gaat perfect dus, behalve dan dat Dreamy alle andere valkjes (behalve Mikki) door de hele huiskamer achterna jaagt.  ::) Maar ja, eigenlijk doet ze trouw haar taak dus is dat ook perfect. ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mariska

Aaaaah, wat is Perly een poepie ;D :-*

Ik vind het zo leuk voor je :D
Volgens mij geniet je ook volop.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ManjaV

Hey Mariska,

Nou, ik geniet zeker volop! :D Zeker als ik zie dat Perly zo vooruitstrevend is! Ik kwam vandaag thuis en zag haar op de hoogste stok in de kooi zitten. ;D Ze heeft dus een hele klim achter de rug. ;)
Ik moet nog steeds die foto's plaatsen maar heb het zo druk dat ik er nog niet aan toegekomen ben. En dan heb ik nog wel vakantie.  ::)
Maybe tomorrow, hoop ik.

Liefs,
Manja

Monky

Hi Manja,

Wat een lieve foto's van Perly en die kroelfoto is ook zo schattig  :D

Het gaat in elk geval lekker met het jong als ik dat zo zie  :D
Geniet er maar lekker van nu het nog zo jong is  :)

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Dank je wel :D Het gaat idd uitstekend met Perly. Ze is echt supertam en blaast nooit naar me. Heel schattig.  :-* :-*

Zo, weer even een update. Ik moet nog steeds de uitvliegfoto's van Perly plaatsen, hopelijk ff vanavond. ;D

Met Perly gaat het uitstekend! In navolging van Mikki en Dreamy scharrelt ze al wat eten bijelkaar. Ze eet groente, trosgierst, eivoer en normaal zaad. Natuurlijk gaat het nog allemaal wat langzaam maar ze wordt nog steeds gevoerd door Dreamy. ;)
Verder kan ze ook al aardig vliegen. Vandaag maakte ze een rondje, ze weet alleen nog niet hoe ze moet landen, dus ze landt altijd steevast op de grond. ;)

Calimero bleek toch nog een kleine schimmelinfectie te hebben, dus ben ik weer begonnen met haar te behandelen. Laten we hopen dat het nu daarna over gaat, want ik vind het zielig voor haar. Het is zo een schatje.

Mikki had gisteren een hele rare bui. Hij wilde de kooi maar niet in en was op de vlucht voor mijn handen. Terwijl hij mijn eerste valkje is en altijd tam is geweest.  ??? ??? Hij leek echt bang te zijn, maar waarom weet ik niet. Uiteindelijk ging hij uit zichzelf de voliere in en later heb ik hem gepakt (hij glipte bijna nog uit mijn handen, zo watervlug is hij) en bij Dreamy en Perly weer gezet.
Vandaag was er helemaal niets aan de hand. Ik lokte hem met een klein stukje van een koekje de kooi in en dat ging prima. Hij liet zich lekker kroelen.

Dreamy wordt nu wel redelijk geplukt door Mikki, onder haar snavel begint het nu aardig kaal te worden.  :-\ Ze zit ettelijke malen per dag kippetje voor Mikki, maar hij vat het nog steeds niet en trekt alleen veren eruit als ze kippetje zit.  ::)

Met de rest gaat alles goed. Timmy begint een aardig geel kopje te krijgen. ;D Dat ziet er lief uit.

Groetjes,
Manja

Mariska

Gelukkig gaat alles goed hier :D

Ik wist niet eens dat je er een hondje bij hebt :o
Ik ga straks even in zijn boekje kijken ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Anja

Hoi Manja,

hoe is het hier? Hoe gaat het met Perly en Calimero?

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Mariska,

Inderdaad heb ik er een hondje bij. ;D Ja, het is wel gezellig maar ook erg druk. ;D ;D

Hoi Anja,

Leuk dat je informeert! :D Met de valkjes gaat eigenlijk alles goed, maar ik zou nog steeds foto's plaatsen. Het is ongelooflijk hoeveel tijd een hond kost, maar daar weet je natuurlijk alles van.
In ieder geval gaat het met Perly uitstekend! Ze vliegt als de beste, eet zelf ook al, maar wordt wel nog steeds gevoerd. Dreamy houdt haar ook als een havik in de gaten, want overal waar Perly naartoe vliegt, vliegt Dreamy ook naar toe. Heel lief.
Met Calimero lijkt het iets beter te gaan. Ik moet haar vandaag voor de derde keer behandelen met dat spul, en dan nog drie keer. Ik hoop dat ze dan beter is. Het gepluk lijkt wel minder te worden.

En dan nog wat vreemds: Timmy vindt Perly helemaal niet leuk.  ::) Als ze te dicht bij hem in de buurt komt, valt hij haar aan.  ::)
Nou had ik niet van hem verwacht dat hij zijn biologische dochter zou herkennen ;D maar dit vind ik wel heel erg vreemd! En Yariki is bang voor Perly!

Met de rest van de valkjes gaat alles prima. :D

Groetjes,
Manja

Anja

Hoi Manja,

fijn te horen dat alles goed gaat. Ja een puppie neemt veel tijd in beslag. Maar daar heb je dan daarna ook veel plezier van.

Hoe oud is Perly nu?
Wat raar dat Timmy haar aanvalt zeg. Hoop dat dat weer over gaat.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Anja,

Het rare is dat Ira het liefst plasjes doet in de bench.  :-\ :-\ :-\ Of in zijn mandje.  ::) ::) Ik snap er niks van. Niet dat hij het altijd doet, maar zo een 1x per dag.

Goed, dan om over te gaan op de valkjes. :D Perly is van 9 mei dus nu ongeveer vijf weken. Moet zelf ook altijd rekenen. ;D Ik heb haar al van al het voer zien eten maar ze wordt ook nog steeds flink gevoerd door Dreamy.

Het is inderdaad raar dat Timmy aanvalt.  ::) Maar ik zag net dat hij ook Fuzzy, Sunny en Mikki verjoeg. Volgens mij is hij broeds want ik zie hem de hele tijd achter Dreamy aanvliegen (die natuurlijk ook nog steeds broeds is). Dus wellicht verklaart dit het feit dat hij Perly verjaagt.

Groetjes,
Manja

jolandaW

Hoi Manja

Hier zijn er ook wel eens vogels die anderen niet kunnen velen als ze te dichtbij komen.
Heeft soms ook met broeds zijn te maken maar kan ook gewoon hun bui zijn,
Scooby bij mij wil eigenlijk nooit een andere vogel vlak naast haar hebben ook al zit ze samen met Lady en als Lady er niet is dan wil ze wel dat ze in de buurt is.
Maar niet te dichtbij in iedergeval.
Mensen hebben dat toch ook denk ik de een ligt je beter dan de ander ook al kan je soms niet verklaren waarom dat zo is.

En ik lees dat je het druk hebt met je jonge hondje maar ja dat is net als met kleine kinderen het zijn toch handen bindertjes maar ooooo zoooo leuk en gezellig ;D

groetjes Jolanda

*Yvon

Hoi hoi

Je hebt het wel heel erg druk.  ;) :D
Ik zie nog steeds geen nieuwe foto's.  :(
Hoe gaat het met je valkjes ?
Perly al zelfstandig aan het worden ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >