Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Zo, vanochtend voor de verandering maar weer eens langs de Feldkliniek geweest voor een routinecontrole van Yariki. Ze zag er goed uit, zei Feld. ;) En hij kon zo gelijk zien dat het een popje is, grappig he.

Verder heb ik de uitslag van de nieuwe ontlastingtest van Fuzzy. Die test heb ik laten doen bij Hedwig v/d Horst omdat zij de uitslag echt heel snel heeft, binnen een dag dus.  :o Blijkt dus dat de e-coli-bacterie helemaal weg is (positief nieuws dus!) maar dat Fuzzy nu last heeft van de streptokokkenbacterie.  ::) ::) Ze zei dat deze bacterie nu vrij spel had omdat de e-coli nu weg is.
Als het goed is, krijg ik overmorgen het AB binnen (Bactrimel of Sulpatrim) en moet Fuzzy weer tien daagjes aan de AB.
Ik heb hier trouwens nog een vraag over gesteld bij 'ziek', dus wie meer van deze bacterie afweet, verzoek ik om te reageren. ;D

Met de andere valkjes gaat alles gelukkig nog steeds goed. :D :D
De bacterie scheen alleen besmettelijk te zijn als ze in direct contact komen met de ontlasting. Dit is niet zo omdat de vier in de voliere zitten en Fuzzy in de kooi ernaast.

Tot zover even het laatste nieuws van het front.  ::)




Hoi Wilma,

Lief he? Ze is echt een schatje! Ze is nu al aan mij gehecht...

Hoi Petra,

Thanks ;D

Hoi Caroline,

Uitslag van Fuzzy is inmidddels bekend. Ik hoop nu dat het snel beter zal gaan, zodra hij het AB krijgt.
Ze houden ons wel bezig he, met die AB  ::) :-[

Hoi Caroline (carco),

Nou, je leest het, tot zover gelukkig geen slecht nieuws. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,ben je van de ene af komt de ander bacterie opzetten.  :-\
Hopelijk is dat de laatste en kan daarna alles gewoon in een ritme komen,zoals alle valkjes lekker bij elkaar in 1 voliere en lekker gezellig samen los vliegen.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Yvon,

Ja, dat hoop ik ook.  :-\ En ik hoop maar niet dat die streptokokkenbacterie besmettelijk is voor de mens.  ::)
Fuzzy slaapt wel gewoon op 1 pootje en is actief, dat is het vreemde.
Overmorgen heb ik die AB binnen dus dan ga ik aan de slag ermee.
En hopelijk kunnen ze binnen korte tijd allemaal gezellig bijelkaar.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Manja,

ik hoop voor je dat Fuzzie snel van de bacterie af is en dat er dan geen bacterie meer voor terug komt.

Groetjes Anja

ManjaV

Jullie geloven het niet  ::) ik ben net twee keer op en neer gereden naar het Dierenziekenhuis.
Ik besloot namelijk om het medicijn voor Fuzzy daar gelijk op te halen. Dat kon gelukkig.
Daarna kwam ik thuis, ging bij Yariki kijken en wat zag ik: bloed. Ik onderzoeken waar dat vandaan kwam: uit een van haar teennageltjes. Ze was wsl bij het pootje intrekken blijven haken ofzo. Maar ik had helemaal niks in huis, dus geen bloem ofzo. Kortom, ik stopte Yariki weer in het vervoersbakje en ben gelijk weer teruggereden naar het Dierenziekenhuis. Daar aangekomen kwam er gelijk een assistente op mij af omdat ze Yariki hoorde roepen. ;D
Ik de zaak uitgelegd en werd meteen meegenomen naar een behandelkamer. Daar heeft een hele vriendelijke dierenarts het nageltje met een soort spul dichtgemaakt zodat er geen bloed meer uitkwam. Iedereen was helemaal weg van Yariki omdat ze zo lief daar zat en de hele tijd wou kroelen. Ook met de dierenarts ;D ;D
En de conclusie was dat ik niks hoefde te betalen. :D Is dat geen service? Kortom, het was weer zenuwslopend maar wat ben ik daar goed geholpen zeg.
Pffffff.......na alle commotie thuis gelijk onder de douche gesprongen en nu om de zoveel tijd bij Yariki kijken of het bloeden niet meer begint. Dat zal wel niet, but u never know.
Ze ging gelijk op een pootje in het verenpakje slapen. Die is natuurlijk harstikke moe van deze dag.
Wat een belevenissen weer.
Fuzzy heb ik net de eerste dosering Sulfatrim gegeven. Twee x daags 0,05 ml, direct in de snavel. Tien dagen lang.

Groetjes,
Manja

Hoi Anja,

Nou, ik hoop het ook. Ik tel de dagen alvast af  ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Poe eeh wat een stress : gelukkig goed afgelopen zeg :o

En de ab kan je nu weer mee beginnen. Fuzzy moet wel supertam worden als er zo veel wordt afgezeuld met hem/haar :)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Nou je hebt je dagje wel zeg.  :-\
Maar je werdt gelukkig heel snel en goed geholpen.
En dat gewoon voor 0 euries.
Dat gebeurd toch maar zelden.  ;) ;D
Yariki moet wel een super schatje zijn,dat ze zelfs met pijn aan haar pootje toch nog met iedreen wil kroelen.
Daar bof je toch maar weer mee.
Al je valkjes blijven gewoon heel lief.  ;D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Dat was inderdaad nogal stressen. Gelukkig gaat nu alles weer z'n gangetje.

En Fuzzy, ja, wellicht wordt hij wel nog tammer. :D Hij vond het spuitje nog wel interessant ook. ;D




Hey Yvon,

Dat gebeurt idd maar weinig dat je voor 0 euries zo snel en goed geholpen wordt. Ik ben er heel blij mee.
Yariki is zo een lieverdje. Iedereen was helemaal vertederd. Ze zat zelfs te kroelen toen de dierenarts het bloeden aan het stelpen was.
Ja, al mijn valkjes zijn gewoonweg te lief voor woorden. ;D Ik zou ze geen van allen willen missen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mariska

Hoi Manja,

Dat was vast schrikken zeg :-\

Maar hoe bedoel je met dat pootje blijven haken na het intrekken?
Ik snap het niet ??? ::) ;D

Ik hoop dat Fuzzy gauw van al zijn vervelende bacterieen af is zodat hij lekker bij de rest kan ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Anja

Wat lees ik nu toch weer allemaal.

Wat een kl :censuur
tedag voor jou en de valkjes vandaag.
Maar het liep gelukkig goed af.
Kroel ze maar een keer extra en geef ze maar een dikke  :-*

Groetjes Anja

ManjaV

Hey Mariska,

Ja, dat was een beetje vreemd opgeschreven van mij. ;D Het zou toch niet best zijn als alle valkjes, die hun pootje intrekken, bloedende nageltjes krijgen.  ::) :-[ ;D
Haar nageltjes waren vanochtend bij Feld geknipt. Ik denk dat een nageltje wat te ver is geknipt en door het intrekken ging het bloeden.  ::) Want het begon pas te bloeden toen ze zeker al drie uur thuis in haar kooitje zat. Ik snap het niet, maar zo zal het wel gebeurt zijn. Dat dacht de DA van het Dierenziekenhuis. Ze dacht dat het nageltje was blijven haken aan de veertjes, waarvan er een paar wat plakkerig waren door het bloed prikken.  ::)
Ik hoop ook dat Fuzzy snel van zijn vervelende bacterietjes af is. Gelukkig is de AB-kuur al begonnen.

Liefs,
Manja

Hoi Anja,

Ja ja, een enerverende dag hoor....pffff.... :-X
Gelukkig is deze dag goed afgelopen idd ;) Ik blijf Yariki wel in de gaten houden. Ik geef ze een extra kroeltje en een kusje van jou. ;)

Liefs,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Hey,

Wat vervelend dat fuzzy nu dat heeft. Gelukkig kan je het allemaal behadelen. Als het goed is vind je nog wel meer via google ofzo. Maar dan wel met c's schrijven ipv met een k. :D Wat sneu dat yariki bloedde. Laat je altijd nagels knippen? Hebben ze dat vaak bij je of deed je dit gewon als extra? anders kan je verschillende takdiktes gebruiken dat helpt ook wel goed of een slijtsok (geen schuurpapier stok). Het laten stoppen doen ze ook wel eens door een lucifer aan te steken en dan uitblazen en dan dichtschroeien. Zelf heb ik het nooit gedaan hoor maar schijnt wel goed te werken. Wel erg lief is ze dat ze zelfs door onbekende gekroeld wil worden. wat een stelletje lieverds heb je daar!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hey Lin,

Ik heb zelf niet Yariki's nagels geknipt, dat heb ik in de kliniek laten doen. ;) Normaalgesproken doet Caroline (carco) het altijd ;D (toch, Caroline?), maar ik dacht: nu ik er toch ben...Maar bedankt in ieder geval voor de tips, ook die van de lucifer. Die kan ik dan ook zeker toepassen, want lucifers heb ik altijd in huis!
Ja, ze was zo lief joh. En de dierenarts en de assistentes zaten de hele tijd heel vertederd te lachen en wilden Yariki op de vinger om met haar te kroelen. En dat liet ze lekker toe. ;)
Ze zit nu op een pootje te slapen en af en toe wat te eten tussendoor. Met een beetje geluk is ze morgen weer helemaal de oude.

Ik ben inderdaad blij dat Fuzzy's probleem te behandelen is. Het is niet prettig voor hem, zo een AB-kuur, maar daar moet hij maar even doorheen, ik ben allang blij dat ik weet wat het is en dat ik er nu wat aan kan doen. ;)
Idd, volgende keer alles met een 'c' schrijven. ;) :D :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki