Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Jane,

Wat leuk dat je mijn dagboekje helemaal gelezen hebt :D al met al zijn het toch aardig wat pagina's! Gelukkig dat je Dreamy ook een leuke naam vindt. Ik ben 'm nog niet eerder tegengekomen hier ;D
Nou, idd aan het machogedrag van Mikki en Sunny te zien, zullen ze best wel weten hoe ze ieder hun popje moeten versieren. Althans, dat hoop ik ;D ;D nu proberen ze het af en toe bij elkaar... ::)

Ben jij zelf in Duitsland geboren? In welk gedeelte van Duitsland heb jij gewoond? Dat vind ik heel interessant. Maar je hebt dus een minder leuke ervaring met Duitsland begrijp ik...is dat echt zo gekomen omdat er zo een tegenstelling was tussen arm en rijk?
Dan ben ik echt benieuwd waar je gewoond hebt. Ik ben zelf (naast Nederlandse ;D ) Duitse en mijn familie woont allemaal in Nordrhein-Westfalen. Ze wonen in steden/dorpjes waar de mensen zelf ook allemaal vriendelijk zijn :D Ze komen eigenlijk uit andere gebieden in Duitsland, Schlesien en Ostpreussen maar omdat dit na WOII van Duitsland afgepakt werd, moesten ze vluchten naar Nordrhein-Westfalen. En in de omgeving waar zij wonen, vestigden zich veel meer vluchtelingen. Misschien ligt het aan de mentaliteit van die mensen, ze waren iig heel saamhorig.
En ik vond altijd zelf dat iedereen heel aardig was.
Uiteraard ken ik ook de andere kant hoor, onvriendelijke mensen in Duitsland. Maar ja, die heb je overal? Daarom ben ik benieuwd wat je daar zoal heb meegemaakt dat je het niet naar je zin had.
Pfff een heel betoog he, haha...maar ja Duitsland is mijn tweede thuisland dus kan ik er uren over schrijven. Ik zal het je overigens niet aandoen ;D ;D :D

Terug naar de vogeltjes ;D ja, ik hou veel van mijn vogeltjes, ze zijn echt mijn allesjes hoor...ze zijn zo grappig en je kan er zo van genieten :D
Je hebt gelijk, liever te bezorgd dan helemaal niet he, de vogeltjes zijn van ons afhankelijk!!

Trouwens over mutaties gesproken, ik vroeg me eerst ook af hoe het in elkaar zat, een vriendin heeft het mij eergisteren uitgelegd hoe dit zo kan ontstaan, heel interessant!! Het is niet moeilijk, maar echt thuis in hoe je diverse mutaties kan krijgen, ben ik ook nog lang niet :D




Hey Caroline, zolang maar zeker is dat Dreamy ;D :D een popje is vind ik het goed hoor.. ik ben uiteindelijk wel erg benieuwd wat de anderen dan zijn, wildkleur of toch crossovers? Het is ook voor het eerst dat ik de term crossover hoor, ha ha.
Nou ik hoop dat het wildkleurtje van Bonnie een popje is maar fijn om te weten dat ze ook nog andere popjes heeft :D Marlies had trouwens ook nog wildkleurtjes :D :D ik heb goede hoop dat het goed komt...




Hey Caroline,

Dank je :D Ik ben blij dat je het leuke namen vindt!!! :D :D :D
Het klinkt ook wel allemaal heel lief bij elkaar, het eindigt allemaal op een i-klank haha....een vriendin zei dit laatst tegen mij, zij vond het heel grappig..

Liefs!
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

Hoy Manja
Ik kan het wel verstaan dat je naar Duitsland wilt gaan, wat een mooie streken ze daar hebben. Geboren ben ik in Oost-Duitsland in Thüringen toen de grens nog toe was. Dat is in de 'Harz', een prachtig gebergte in Thüringen. Daar zijn de mensen heel vriendelijk, maar toen de grens is open gegaan zijn wij verhuisd naar Hessen en daar is de mentaliteit direct helemaal anders. Wij behoorden tot de 'middenklasse' en echt tof was dat niet. Tja, we hebben daar dan wel een Belg leren kennen die ons mee genomen heeft naar België. Misschien was het ook wel door de Belgische militairen die vooral in Hessen gestationeerd zijn dat de mentaliteit daar zo is, misschien waren ze ook gewoon tegen ons zo omdat wij 'Ossi's' waren. Je ziet, ik ben er ook niet helemaal uit, maar weet wel dat ik het hier aan de Belgische kust prachtig vind en nooit meer weg zal gaan.
Wel tof dat jouw familie in twee landen woont.

Groetjes jane


valkchico


ManjaV

Hey wie komt daar nou een kijkje nemen? ;D ;) :-*


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

HI Jane,

Hoe lang woon je eigenlijk al in België?

Dus jij komt ook uit Oost-Duitsland, kick hoor, net als mijn familie, alleen zijn hun gebiedsdelen helaas verloren gegaan aan Rusland en Polen  :'(
Anyway, mooi dat je het naar je zin hebt in België, maar heb je dan helemaal geen familie meer in Duitsland?

Ik plaatste trouwens net een reactie in je dagboekje, ik vind je foto's erg leuk en je hebt echt een superlief valkje :D

Waar woon je trouwens in België? Ik ben er een paar keer geweest, ooit toen we er doorheen reden naar Frankrijk en twee keer in Antwerpen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

Hoy Manja
Ja, mijn gehele familie woont eigenlijk nog in Duitsland. Bijna allemaal nog in Thüringen. Behalve mijn echte vader, die woont bij Ulm. Ik weet niet of jou dat iets zegd. Mijn onkel woont ook hier sinds vorig jaar maar wil dit jaar weer terug naar Duitsland gaan wonen. Tja, als je al ouder bent en je moet de taal nog leren is dat al moeilijker, al hoewel,mijn moeder is het ook gelukt. Ik denk dat is meer een vraag van wille.
Wij wonen in De Haan, niet ver van Oostende of ook wel Brugge. Het is hier een gezellig klein stadje met veel duitse toeristen. Gelukkig is het in de winter heel rustig hier. I love to be here.  ;D
Van waar in Oost-Duitsland komt jouw familie?

Grt jane


Lin

Ik kom even tusendoor ik zag iets over Oost duitsland. Mijn vader heeft daar 6 jaar gewoond. Helemaal bovenin vlakbij wismar.

Die foto van Dreamy is trouwens beeldschoon! de rest heb ik nog niet allemaal gelezen  :-[


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hey Jane,

Leuk dat je familie er nog woont, kom je er nog wel eens?
Het is idd wel lastiger een taal te leren als je wat ouder bent, en soms heb je dan denk ik ook geen zin meer. Kijk mijn moeder is het ook gelukt maar die kwam hier toen ze 27 was...

Mijn familie komt uit de verloren gegane gebieden, mijn opa komt uit Ost-Preussen en mijn oma uit Schlesien. Van daaruit zijn ze in Westfalen beland, gevlucht dus.
De hele familie woont nu in Westfalen, in Berlijn wonen ook nog enkele familieleden maar die ken ik niet.

Hey Lin,

Wat toevallig dat jouw vader er ook zo lang heeft gewoond! Vanwege werk of zo?
Mooi he, die foto van mijn nieuwste valkje :D Het is echt een schatje :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Dreamy is zeker een lekker ding, zo mooi licht van kleur en zo'n lieve uitdrukking in haar oogjes.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Ja, een snoepie is het he  :-* :-*
Ik ben benieuwd wat Mikki en Sunny van haar vinden ;D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

Hoy Manja
Ja, het is een schatje dat je gaat krijgen.
Ik ga nog zelden naar Duitsland, maar probeer toch minstens een keer per jaar, om mijn familie te bezoeken. Lin, heeft jouw vader ook militair gedaan misschien?

Heb je al een tweede vrouwtje gevonden? of ben je nog op zoek?

Grt jane


ManjaV

Goedemorgen! Even een update vanuit Rotterdam ;D
Gisteren heb ik via deze site een pakketje binnengekregen. Had ik binnen 1 dag in huis, erg snel, perfect geregeld dus! :D
Ik had twee touwstokken besteld en een speelplankje. Het speelplankje en het witte touwstok vielen meteen in goede aarde :D
Sunny vond vooral het rode balletje op het speelplankje erg interessant ;D Maar ook Bobby en Georgie vinden dat ding erg leuk, in feite is het nog een beetje meer voor hun afmetingen bedoeld ;)
Het andere touwstok is het gekleurde touwstok, maar dat moet ik voorzichtig introduceren denk ik, want Mikki is er bang voor!!  ::)
Wsl zijn de felle kleuren waarvoor hij bang is, er zit ook rood in. Als ik in iets roods gekleeds door de huiskamer loop, fladderen Mikki en Sunny ook wild door de kooi  ::) dus dat doe ik ook al niet meer. Bizar hoor.

Voor de rest gaat alles prima. Sunny probeert Mikki het hof te maken ;D door allerlei melodietjes naar hem te fluiten en af en toe proberen ze elkaar tegelijk het hof te maken  ::) wordt tijd voor de vrouwtjes!
Morgen de kleine Dreamy bezoeken, eens kijken of ze ook al haar vleugeltjes heeft uitgeslagen...ik denk het nog niet! Maar ze zal wel gegroeid zijn, want dat gaat hard bij die kleintjes ;)
Intussen verliest Sunny ook langzamerhand zijn pareltjes, hij wordt best mooi, krijgt een soort grijze kleur erbij, he's looking really handsome! ;) ;)

Ik ben hard op zoek naar een kamervoliere, het is nog niet eenvoudig. Het moet natuurlijk niet te ver weg zijn i.v.m. ophalen en daar zal ik mijn vader wel weer voor moeten charteren, dan kan ik niet gelijk zeggen: we gaan naar Friesland ;D ;D
Tips zijn welkom.

Vandaag weer een paar foto's, ik kan per dag 100 MMS gratis versturen, alleen de eerste betaal ik :o




Hi Jane,

Het tweede vrouwtje komt er aan...op dit moment laat ik een wildkleurtje testen bij Bonnie, de uitslag is nog niet bekend.
En anders heb ik nog een paar andere opties ;)

Nou, ik ga weer even een bakje koffie inschenken ;) wakker worden ;)


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Ook goedemorgen!! ;D
Een 100 mms- jes gratis versturen :o per dag!!
Hoe krijg je dat voor elkaar!! Ik mag er maar 15 in de week!!
Toch wel apart als ze de parels gaan verliezen vind je niet?
Is Sunny ook zo donker ?
En bang voor de kleur rood, wat typisch, kan je vogeltje vechten wel vergeten ( ipv stierenvechten) :P
GRoetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

En een goede morgen wens ik jou ook ;D !
Ja, die 100 MMSjes is een actie van Vodafone. Ik kreeg gisteren een smsje van ze dat ik er 100 per dag gratis kan versturen...wow...100....wie verzint zoiets? :o
Nou, inderdaad apart als ze de parels verliezen, ze zien er gelijk anders uit. En zo te zien wordt Sunny ook vrij donker, ik denk donkerder dan Mikki. Maar het laat zich nog moeilijk vergelijken.
Ja maf he, met die kleuren...alles wat fel is, zoals felrood, felpaars, e.d. vinden ze eng...stierenvechten zit er idd niet voor ze in ;D
Groetjes,
Manja :D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Hoi hoi!!

Ik zou ze niet wegkrijgen hoor 100 MMSjes.

En felle kleuren zijn ze hie rniet echt bang voor wel grote donkere dingen, bijvoorbeeld een vuilniszak, met Sanne haar verjardag zette ik de donkergroene tuinstoelen in de huiskamer, nou ze vlogen zich bijna te pletterin de kooi. Een donkere jas aan trekken vlak voor de kooi, ook zoiets.  :-\

Maar gelukkig laten ze zich snel geruststellen.  :D

Wel spannend hoor, of het bij Bonnie een popje voor je is.

Veel plezier morgen weer.

Ik ga mezelf nu klaar maken, ik ga zo  meteen mijn meisje ophalen bij Roos.

Ik zag trouwens dat je in Rotterdam woonde. Daar ben ik geboren, maar nu woon ik in het Brabantese land.  ;)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.