Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Vergeten......vorige week donderdag postte ik een berichtje over dat Mikki bloedde aan een vleugeltje omdat zijn veertje uitgevallen was. Toen was ik nog naar de dierenarts hier geweest die zei dat het niets ernstigs was omdat het alweer is gestopt.
Nu vond ik dat die uitgevallen veer er aan het uiteinde erg vreemd uitzag. Gisteren ging ik zijn vleugeltje nog eens controleren en wat bleek: die slagpen was gewoon afgebroken! Dus er zit nu nog een klein stukje van de pen aan. Ik denk ook dat het daaruit heeft gebloed.
Valt dat stukje pen vanzelf uit, kan dit kwaad, denken jullie? Ik denk zelf van niet, maar dacht, ik vraag het toch even.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Hoi,

net hoe diep hij er nog in zit. Soms zit er een te kort stukje in en valt hij niet uit, dan moet je hem er zelf (of door de DA) uit halen met een tangetje.

ManjaV

Hoi Rianne,

Het stukje is ca. 1,5 cm lang denk ik...
Kan dat kwaad als ik het er zelf uithaal?

Groetjes,
Manja

Monky

Hi Manja,

Heb je Sunny al?
Je moet wel vertellen hoe het allemaal gegaan is, hoor  ;D ;D ;D
Wel spannend.

Ik hoop dat het geen kwaad kan dat die veerschacht er nog in zit. Ik heb er helaas geen verstand van. Anders kan je alsnog de dierenarts nog even bellen voor de zekerheid.

Ik wacht op je nieuwe verhaal  :) :) :)

Groetjes,
Monky

Skye

Hoi Manja
Ik heb ook geen verstand van de veerschacht. Je gaat vandaag de kooi ophalen he? En wanneer ga je dan Sunny ophalen? En hoe ga je het dan uieindelijk aanpakken met dat quarantaine? Zie je, er wordt uitgebreid verslag van je verlangt! ;)

ManjaV

Hoi Monky en Skye,

Daar ben ik dan eindelijk! Ik heb nog eens naar Mikki's veren gekeken en ik zag het toch niet helemaal goed, want ipv een stukje veer groeit er een hele nieuwe! Dus gelukkig maar, heb ik geen gedoe met eruit trekken enz. Gelukkig voor Mikki ook! :D

Vanavond ga ik Sunny ophalen! Ik heb Mikki al verteld dat hij een vriendje erbij krijgt, maar ik weet niet of hij echt verstaan heeft ;D
Spannend allemaal, ik kijk er echt helemaal naar uit!
De kooi heb ik nog niet, maar Sunny gaat eerst in een aparte kooi, en dan zet ik de kooien bijelkaar zodat de twee aan elkaar kunnen wennen. En later gaan ze dan in de nieuwe kooi, die ik via Marktplaats heb gekocht. Ik moet m alleen nog ophalen!
Ik hoop zo dat het goed gaat en dat Mikki en Sunny vriendjes worden!

W.b. quarantaine: Sunny heeft een gezondheidsverklaring van de DA en er is onderzoek gedaan naar de ontlasting. Daar heb ik nog geen uitslag van gekregen, maar zal binnenkort wel komen. Als dat er is, lijkt quarantaine mij zwaar overdreven, denken jullie niet? Ik bedoel, ik heb Mikki ook nooit in quarantaine gedaan en Bobby en Georgie ook niet, en die hadden ook geen verklaringen o.i.d. Nu weet ik ook wel, dat dit puur geluk is...maar ja.
Ik heb wel een plekje eventueel aan de overkant van de kamer, maar als blijkt dat de kleine Sunny gewoon gezond is, gaat hij gezellig vlakbij Mikki zitten.
Zouden jullie dit ook zo aanpakken?

Ik heb trouwens voer van Beaphar gekocht, dat zag er zo lekker uit dat ik er zelf trek in kreeg ;D Ze hebben ook een soort vruchtzaad sinds kort, dus die heb ik ook gekocht.

Uiteraard blijf ik jullie op de hoogte houden, is het niet vanavond dan wel morgen natuurlijk....
Spannend he!!!

Groetjes,
Manja

Skye

Veel plezier vanavond! :D

ManjaV

Thnx!!!! :D
Heb net het kooitje schoongemaakt met Dettol en daarna schoonmaakmiddel, maar het blijft erg naar dat spul ruiken  ::) Is dat heel erg??

Groetjes,
Manja

ManjaV

Zo, hier ben ik dan met een update uit Rotterdam!!!! Gisteren Sunny opgehaald bij Karin. Geweldig, hoe alles verzorgd was. Die kleine Sunny is zoooo schattig....en Karin gaf mij een doos mee, waarin allerlei verrassingen zaten, zelfs het eitje van Sunny!!!!! Is dat niet geweldig!!!!!!! :D
Karin kan er echt wat van, en namens mij mijn complimenten! Ook leuk om Karin eens in het echt te hebben gezien!
Sunny is nog erg stilletjes, hij heeft twee keer gefloten en net fladderde hij wat verdwaasd door de kooi. De zaadjes vlogen me om de oren ;D kan zo gelijk de stofzuiger gaan pakken ;D
Mikki vindt het allemaal erg interessant. Hij ging zelfs in de imponeerhouding zitten naar Sunny (wat die normaalgesproken naar mij doet) maar Sunny vindt het allemaal maar wat raar.
Ik laat Sunny momenteel lekker in zijn kooitje zitten, hij moest eerst maar eens wennen. Ik hoop dat hij ook echt gaat wennen en zijn mama/papa en broertjes/zusjes niet al te zeer mist!
Volgende update snel!

Groetjes,
Manja

Rianne

Foto's foto's ;D

ManjaV

Ik hoop morgen foto's te hebben, mijn zusje neemt dan haar digitale camera mee!!!!! :D

Groetjes,
Manja

Monky

Hi Manja,

Toen ik Whooshy ophaalde was ik ook helemaal verrast met de "overlevingspakket" Ik vond het schitterend. En het eitje. Daar ben ik echt heel blij mee.
Gun Sunny nog even een dagje. Heb ik toen ook gedaan. Ik heb wel veel met haar gepraat toen en bij haar gezeten. Ik had Whooshy ook op een vrijdag gehaald en op zondag ben ik voor het eerst met mijn hand in de kooi gegaan met trosgierst ;D. Het duurde maar heel even voor ze op mijn vinger ging zitten. En de rest is daarna heel snel gegaan  ;D ;D ;D

Ik vind het wel heel leuk dat je broertje/zusje van Whooshy hebt. Geeft toch een speciale band  :)

Whooshy geeft een knuffel  ;D aan zijn/haar nieuwe broer/zus  ;D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Monky,

Daar is de kleine Sunny heel blij mee om een knuffeltje te ontvangen van Whooshy.
Hij zit er wel wat stilletjes bij, tot nu toe heeft hij alleen wat brood en andijvie gegeten. En een minibeetje trosgierst. Maar niet echt veel. En zijn ontlasting is ook niet helemaal zoals het zijn moet, wat dun. Hij moet wel veel gaan eten, anders ga ik me echt zorgen maken!!!!!
Denk je dat die wel gewoon gaat eten, ik hoop het maar.

Groetjes,
Manja

Skye

Gefeliciteerd dat je Sunny nu ook echt hebt! Leuk he? Kan me nog zo goed herinneren dat we Skye ophaalden (nog maar 4 weken geleden). En dat Mikki zich gelijk zo gedraagt: geweldig! Hoe heeft Mikki haar gezien, kan dat vanuit zijn kooi? En ja foto's! Laat je zus er gelijk een heleboel schieten he!
Je leest en hoort inderdaad overal dat je ze even rust moet gunnen. Wij hadden Skye smorgens gehaald en savonds ging ze roepen, dat vond ik zooo sneu. Toen ben ik toch met mijn hand in de kooi geweest met wat gierst in een poging dr gerust te stellen en daar reageerde Skye heel goed op. Dus bedacht ik mij toen, is het ook wel per valkje verschillend en moet je gewoon op je gevoel afgaan!

ManjaV

Hey! Ja, Mikki is helemaal idolaat van Sunny tot nu toe. (Sunny is ook een mannetje ;D ) Hij ziet Sunny vanuit de kooi.
En gelukkig heeft de kleine Sunny net trosgierst uit mijn hand gegeten, ik ben blij dat hij iig wat eet....pffff...ik vind dat altijd zo eng. Zeker toen Mikki met de sonde gevoerd moest worden...ik hoop dat nooit meer mee te maken.
Maar je hebt gelijk, rust is het beste. Kan me voorstellen dat het heel zielig klonk, toen Skye ging roepen. Joh, dat je haar ook nog maar vier weken hebt. Dat realiseer ik me nu pas. Dat is dus helemaal niet lang. En Skye at in het begin ook mondjesmaat?
Je moet idd op je gevoel afgaan. Volgens mij vindt Sunny het leuk als ik hem eten aanbied, dus doe ik dat en je ziet dat hij dan zelf ook meer gaat eten.
Het is zoooo leuk. Ik ben vandaag met mijn vader een kooi wezen uitzoeken. Het wordt nu de Ferplast nog wat, iig dezelfde afmetingen die de Greta heeft :D

Groetjes,
Manja

PS Duim ff voor me dat Sunny Mikki net zo leuk gaat vinden als andersom!