Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hahaha  ;D ;D ;D  :D :D :D
Ja af en toe als Sunny het zat is, verjaagt hij haar ook ;)

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Sanne388

Ik vind het altijd erg liief als 2 valkjes met elkaar kroelen :D

ManjaV

valkchico

Hallo Manja,

Ik ben weer bij het gaat erg goed met je schatjes lees ik en dreamy een kroelerd leuk hoor.

je hebt je nieuwe kooi staan heb ik gelezen  mijn schoonouders komen deze week thuis (zijn ff bijna 5 weken weggeweest) dan kom ik zeker even een keer langs om te kletsen en kroelen.

gr Esther

ManjaV

17 augustus 2006, 08:56:33 #649 Last Edit: 17 augustus 2006, 09:04:42 by ManjaV
Hey Esther,

Ja, dat lijkt me gezellig :D misschien heeft Caroline ook zin om mee te komen, altijd welkom hoor :D :D

Maar eerst even je schoonouders verwelkomen, begrijp ik ;D

Update:

MIKKI

Met Mikki gaat alles goed. Mikki is altijd op zoek naar zijn roze spiegeltje  ::) hij vliegt altijd naar de plek waar hij het het laatst heeft gezien. Dus nu heb ik 'm verstopt  ::) anders went hij nooit aan Dreamy.
Mikki is overigens ook nog steeds 'verliefd' op Sunny, want elke keer als die twee samen zijn, gaat Mikki allerlei melodietjes fluiten en dan doet hij ook zijn vleugeltjes wijd. Ik heb hem dat 1x bij Dreamy zien doen, dus wellicht is er hoop?  ??? In ieder geval laat ik Mikki en Dreamy voorlopig apart in de voliere zitten.
Verder wil Mikki 's ochtends altijd graag gekroeld worden, overdag nauwelijks, en 's avonds laat (als de andere vogeltjes gaan slapen ;D ) begint hij heel lief te kwetteren en te kletsen. Heel schattig, zo in het donker.  :-*

SUNNY

Met Sunny gaat ook alles optimaal. Hij heeft ontdekt dat je heel lekker kan kroelen met Daisy ;D en daar maakt hij dan volop gebruik van. Hij vergeet alleen wel eens dat hij ook Daisy moet kroelen  ::) en niet alleen gekroeld moet worden. Soms verwachtten ze allebei dat de ander het kroelwerk doet en dat resulteert vaak dat ze met hun kopjes alleen maar tegen elkaar aan zitten ;D wachtend tot iemand begint met kroelen ;)
Sunny is verder de echte kletskous van de familie. Heel grappig en lief. Hij kletst tegen alles aan. Verder probeert hij ook iedereen te versieren: Daisy, Dreamy, Mikki en ja, ook mij ;D Hij is er denk ik nog niet helemaal uit ;) alhoewel zijn band met Daisy wel sterk aan het worden is, denk ik...
Als de valkjes los zijn en ze lopen op de grond, loopt Sunny altijd met een rechtopstaand kuifje en gespreide vleugels Mikki achterna...af en toe springt hij zelfs Mikki achterna. Zo blij is hij dan achter Mikki aan te mogen lopen ;D Het is een komisch gezicht. En dan de andere twee ook er achter aan, alhoewel Daisy een eigen willetje heeft en vaak de andere kant uitloopt...
Sunny houdt ook veel van kroelen en wil altijd en overal gekroeld worden, door iedereen ;D

DREAMY

Dreamy is een echt kroelvalkje. Als ik bij haar kooi kom en haar roep, komt ze heel blij naar mij toe, ook als het heel wat klimwerk vereist  :-* Het is een snoepie. Dan wil ze meestal in mijn hand zitten en alleen maar gekroeld worden. Echt heel schattig. Ze heeft nu gelukkig een mooi kuifje, ze ziet er prachtig uit! Als ze het ergens niet mee eens is, laat ze dit ook duidelijk blijken door verongelijkt te fluiten  ;)
Ze trekt best naar Mikki toe, maar ze laat ook merken wanneer ze geen zin heeft in aandacht. Een pittig valkje, zogezegd. Vooral ook 's avonds  :o als ik dan bij de kooi kom, schrikt ze (vaak is het wat schemerig) en dan begint ze even te blazen. En ze vindt het dan niet leuk als ik haar 's avonds wil pakken, dan blaast ze en probeert te pikken. Ik pak haar dan wel gewoon, om af te leren dat ze niet mag blazen en pikken naar mij...Het is wel iets minder geworden nu.
Nu is het wel zo dat de valkjes 's avonds allemaal wat minder toegankelijk zijn, ik zag dat ook bij Kirsten. Ze zijn dan blijkbaar in de stemming om te gaan slapen en dan moet je ze vooral niet storen. Maar als iemand nog tips heeft om van het blazen af te komen, hoor ik die graag!
Wat mij trouwens verder opvalt aan Dreamy is dat ze zo een ander kopje heeft. Ze ziet er heel 'ladylike' uit, je kan dus aan haar kopje zien dat ze een pop is. Wat dat betreft lijkt ze ook echt op Chico, haar moeder. :D

DAISY

Tot slot Daisy. In vergelijking met de andere drie is ze nog behoorlijk klein. Je ziet dit vooral goed als ze naast Sunny zit. Haar staartje is nog een flink stuk korter. Heel lief.  :-*
In het begin toen ik haar uit de kooi nam, kwam Sunny altijd er achter aan gevlogen en ging hij haar kroelen toen ze in mijn hand zat. Dat was heel apart. Ze begon toen met het maken van die lieve soort 'krekel'geluidjes. Ze is nu zo aan Sunny gehecht dat ze hem overal achterna vliegt en vaak wanneer hij op haar af komt, begint ze bedelend te krijsen. Ik denk toch om het kroelen, want voer eet ze zelf en ze doet het niet als ze bij het voer zitten.
Soms kroelt Sunny haar dan maar vaak vindt hij er ook niks aan en pikt hij haar ongeduldig weg. Het is en blijft schattig.
Sinds kort vindt ze het ook heerlijk om 's avonds door mij gekroeld te worden, ze doet haar kopje dan omlaag en begint ook zo lief te piepen/krijsen. Heel schattig. Vaak zit ze dan naast Sunny, dus moet ik die ook genoeg aandacht schenken anders wordt hij jaloers  ::).
Overdag is ze nog iets 'wilder' ze is dus nog niet helemaal tam.
Maar het is al heel wat dat ze niet meer wegklimt in de kooi als ik haar wil kroelen.  :-*

Dit was weer een hele uitgebreide update!!!

Groetjes,
Manja

carco

Hoi

Zeker een uitgebreide update, maar wel een leuke hoor!!
En het lijkt me gezellig om met Esther mee te komen, alhoewel die is weer van de aardbol verdwenen geloof ik ??? :P
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Onze berichtjes kruisten elkaar net ;D ;D Gezellig, ik kijk er naar uit.
En Esther weer verdwenen van onze aardbol?  :o ??? Ze schreef iets over haar schoonouders verwelkomen maar ik hoop niet dat dit betekent dat ze er weer tussenuit is ;D

Groetjes,
Manja

*Petra*

Hoi Manja,

Heb je heel bewust koppeltjes gemaakt en bepaalde mutaties bij elkaar gezet? Heb daar nog niet zoveel verstand van, maar vind dat kroelen zo schattig ook. Mijn mannetjes doen dat niet. Jouw tip om  er popjes bij te zetten, klinkt heel verleidelijk  :D :D.
Als ik een popje erbij zou zetten, zou ik graag een cinnamon bont popje, bij mijn cinnamon mannetje willen zetten. Ik zie ooit de berekeningen van de mensen hier op het forum. Wie kan hier een berekening van maken?
Sorrie Manja, zit ik hier jouw dagboekje vol te fantaseren  ;D ;D.

Groetjes Petra   

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

valkchico

Hallo Manja,

wat een mooie up-date heb je gemaakt en zoals je zei (trots ikke) heeft dreamy een waanzinnig mooi koppetje.

Met je andere valkjes gaat het ook erg goed lees ik ze zullen wel heel blij zijn hoor met zo'n geduldig/lief  vrouwtje. Dat blazen ik weet niet wat je daar aan kan doen er niet aan toegeven maar dat doe je al niet. Ze bijt toch niet door?

tot snel gr Esther

En nee niet van de aardbodemverdwenen maar gewoon druk druk en nog eens druk

ManjaV

Hoi Petra,

Nou, ik heb wel bewust Mikki en Dreamy en Sunny en Daisy bij elkaar gezet, op grond van de mutaties, maar zelf heb ik geen idee wat voor kleintjes ze dan zouden kunnen krijgen...ik vond het gewoon leuke combinaties ;D

Ik zou je graag helpen met de berekeningen, er is hier wel een mutatiecalculator op de site, maar die doet het bij mij niet, misschien bij jou wel? Verder weet ik er ook niet zoveel vanaf (helaas) maar dat komt nog wel ;)
Het is wel erg leuk om vier valkjes te hebben ;)

Hoi Esther,

Bedankt voor je compliment :D ja, daar was ik wel eventjes mee bezig met die update ;) Ik kwam net thuis en meteen wilde Dreamy weer in mijn hand kruipen  :-* de valkjes zitten nu eventjes bij elkaar in de voliere.
Geduldig en lief zijn tegen de vogeltjes gaat makkelijk he ;) het zijn echt schatjes!
Dreamy bijt niet door, maar heel soms voel je het wel een beetje, gisteren was het echter al een stuk minder, omdat ze nu blijkbaar aan het wennen is dat ik er ook 's avonds ben ;D

See you soon!
Groetjes,
Manja

Lin

even snel tussendoor: hier heb ej een andere calculator
http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/breeder_nederlands.html

gerda heeft je vraag over de uitkomsten al uitgerekend voor je.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Petra*

18 augustus 2006, 15:05:31 #656 Last Edit: 19 augustus 2006, 20:04:42 by Peetie
Het is jammer dat ik de ouders van mijn vogeltjes niet ken, om een preciese berekening te maken. Ik zie alleen wat voor mutaties het zijn, en niet wat voor split ze allebei mogelijk hebben. Maar, hartelijk dank!

Manja, zijn Dreamy en Daisy allebei cinnamon?? Daisy gepareld?
Als ik er popjes bij wil, wat me wel heel erg leuk lijkt, zou ik het liefst ook cinnamon willen, een bonte en een geparelde .... 

Petra ;D ;D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

ManjaV

Hoi Petra,

Dreamy is een cinnamon en Daisy een cinnamon gepareld, dus helemaal goed ;D
Ze zijn prachtig om te zien dus ik kan het je echt aanraden ;D

Groetjes,
Manja

ManjaV

Vraagje...

Wie kan voor mij uitrekenen wat voor kleintjes ik ev. in de toekomst kan krijgen (bij mij doen die calculators het niet, er staat iets over een plug-in downloaden, maar dan werkt die nog niet  :-\)

Mikki (wildkleur, wsl split bont of witmasker) x Dreamy (cinnamon, split witmasker, Esther?)

Sunny (gepareld) x Daisy (cinnamon gepareld)...

Wie kan mij helpen? :D

Groetjes,
Manja

Monky

Hi Manja,
Ik heb hier wat berekeningen voor je staan.
Op Karin's website, kan je eventuele splits van Sunny opzoeken.

Moeder:cinnamon split voor witmasker
Vader:wildkleur split voor bont witmasker

man afkomst:
13% witmasker split voor bont {X2: cinnamon}
13% wildkleur split voor bont {X2: cinnamon}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X2: cinnamon}
13% witmasker split voor {X2: cinnamon}
13% wildkleur split voor {X2: cinnamon}
25% wildkleur split voor witmasker {X2: cinnamon}

pop afkomst:
13% witmasker split voor bont
13% wildkleur split voor bont