Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Monky

Hi Manja,

Hij is ook enorm schattig  :-* :-* :-*

Groetjes,
Monky

ManjaV

Even een snelle update :D

Op dit moment zitten Mikki, Sunny en Dreamy gezellig naast elkaar te eten. Met z'n drietjes op een rijtje  ;)

Mikki en Sunny doen nog steeds soms een beetje vreemd naar elkaar toe. Ze lopen op elkaar af, maken zich allebei lang, en negen van de tien keer pikt Mikki dan naar Sunny (niet hard) en Sunny probeert bovenop op Mikki te klimmen  ::) Ik snap er niks van. Sunny zal toch wel weten dat Mikki ook een mannetje is? Tenzij dit geen paargedrag is maar machogedrag ten opzichte van elkaar.
Ik hou het goed in de gaten en mocht het de spuigaten uitlopen, gaan ze apart van elkaar. Zeker als Daisy er is. Dan kan ik Mikki en Dreamy koppelen en Sunny en Daisy. Althans, als ze willen ;D ;D ;D

Verder alles ok, net weer de kooien schoongemaakt, met deze hitte doe ik dat wel twee keer per week, minimaal...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

valkchico

Hallo MAnja,

Je krijgt er weer een klein kuifje bij ;D jij hebt wat met dames met gehavende kuifjes.
Wat een liefje is het toch he je krijgt echt twee mooi koppeltjes straks dat gaat helemaal lukken hoor en laat die macho mannen maar lekker gek doen ;).
Neem aan dat je mijn mail ook hebt gehad ik zit erg krap in de tijd deze week.

Wel gelijk foto's plaatsten hoor als je daisy ogehaald hebt!!!!!!

gr Esther

ManjaV

Hoi Esther,

Ja, ik heb je mailtje gehad, en ik had er gelijk een teruggetypt, maar toen ik wilde verzenden deed die het niet  ??? ik heb sinds twee dagen dat mijn mails niet verzonden worden (wel opgehaald), zal wel weer zo een storing zijn? Ik kan wel via de Webmail mailen, maar dat had ik tot nu toe nog niet gedaan.

Maar ik begrijp idd dat deze week lastig is, logisch ook gezien de situatie, gecondoleerd in ieder geval. Wellicht dat er volgende week een mogelijkheid is.

Ik weet niet wanneer ik Daisy kan ophalen, ik zal het eens aan haar vragen. Ik weet ook echt niet hoe oud Daisy is, haha :D
Ze is idd wel heel erg schattig!!!!
Ik hoop dat het twee koppeltjes worden, volgens een buurman van mijn ouders zou het heel wat sneller gaan als je een broedblok zou ophangen. Maar dat doe ik pas als Dreamy en Daisy echt volwassen zijn, uiteraard ;D

Ja die macho's zijn elke dag wel elkaar aan het uitdagen, wsl toch omdat Dreamy erbij zit denk ik. Daarvoor deden ze het niet.
Zo zie je maar weer!
Dreamy is echt een schatje trouwens. Ze vindt het geweldig bij mij te zitten en dan gekroeld te worden. Ze krijst ook altijd heel lief, heel zachtjes als ik bij haar kom. Je weet wel, net zoals die kleintjes doen als ze voer krijgen van de ouders. Heeeeel lief!!!

Het is wel warm he, ik spuit de vogeltjes regelmatig nat, dat vinden ze heerlijk!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Manja,
Ik heb even op Kirsten's website gekeken en jouw kleine Daisy is op 31 mei geboren. Dus het zal toch niet al te lang meer duren denk ik  :) voor je haar op mag halen  ;D

Leuk vooruitzicht toch hè?

Ik wensde dat iemand mij regelmatig nat spoot  ::) Het is hier snoeiheet (28 graden). En dan verwachten ze nog dat je productief bezig bent ook  :P

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Monky!

Nou, idd warm he, zeker als je dan nog eens moet werken ook  ::) kan je niet een kleine plantenspuit meenemen naar je werk? ;) Altijd handig hoor.
Over werk gesproken...ik heb weliswaar vakantie, maar heb net de hele huiskamer schoongemaakt...in de hitte  ::) Gebeurt bij mij dus altijd op de raarste tijden...

Dank je dat je even op de site keek! Ik wist niet dat de exacte geboortedatum daar stond. Nou, dat betekent dat ze nu dus precies 7 weken oud is!!! Dus zal het denk ik idd niet lang duren voordat ik haar kan halen, echt leuk hoor.
Jij weet er uiteraard alles van, met je twee nieuwste schatjes :D :D Jammer dat je dan moet werken he!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Even een vraagje: ik heb Sunny vanochtend gewogen en het bleek dat hij maar liefst tien gram is afgevallen! (Van 102 naar 92). Is dit wel normaal?
Verder vlogen ze vannacht twee keer als razenden door de kooi, zeker ergens van geschrokken ofzo, volgens mij is Sunny altijd degene die het eerst schrikt. Ik heb hem onderzocht maar hij had verder niks, maar als hij een stukje vliegt krijst hij alsof hij het niet echt prettig vindt...

Verder heeft die vanochtend goed gegeten dus niks aan de hand zou je zeggen...

Ik hoop dat iemand het weet.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Misschien toch het weer?
Omdat Derrick hier ook zo afgevallen is? Bij hem dacht ik dat het kwam omdat hij nu boven staat, maar ook hem zie ik eten.
Ik merk trouwens wel dat beneden ook niet zo veel gegeten wordt als anders.
Ik zelf eet trouwens ook niet bar veel nu hoor.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Ja, dat zei mijn vader ook al, het weer...Denk ook logisch, ze drinken ook meer, net als ons...!
Ik moest ook gelijk aan jouw verhaal over Derrick denken en wsl dat het dus ook echt door het weer komt. Want net als hij eet Sunny ook gewoon heel normaal.
Net zat die weer op 96 g dus ik hoef me denk ik geen zorgen te maken. En jij zo te lezen ook niet omdat Derrick ook gewoon eet ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Binnenkort komt Daisy, mijn nieuwste valkje! Ze is cinnamon gepareld en ik hoop haar uiteindelijk aan Sunny te kunnen koppelen. Want het is nu wel duidelijk dat Dreamy een voorkeur voor Mikki heeft. Ze vliegt hem overal achterna en als ze hem niet ziet, raakt ze helemaal in paniek. Mikki is nog een beetje kribbig maar toen ik gisteren Dreamy aan het kroelen was, pakte hij heel lief een paar kuifveertjes van Dreamy en ging die kroelen :D :D
's Avonds wil Dreamy ook altijd naast Mikki zitten en als dat in eerste instantie niet lukt, heeft ze slaande ruzie met Sunny  ::) Het aparte is ook dat als Sunny naar haar pikt, zij heel fel terug pikt, maar als Mikki naar haar pikt, zij helemaal niets terugdoet. Is dat niet apart??? Het lijkt me dus wel duidelijk dat ze echt helemaal fan is van Mikki! Nu hopen dat Mikki ook verliefd op haar wordt :D
Heeft iemand nog tips waarmee je dit kan bevorderen? Moet ik ze apart zetten ofzo? Dat zou ik dan wel pas doen als ik Daisy al een tijdje heb, want ik vind het zielig om Sunny alleen in een kooi te laten. En hij is trouwens ook helemaal idolaat van Mikki :D Overigens zingen Mikki en Sunny nog steeds melodietjes voor elkaar, dus ik hoop maar dat ze de vrouwtjes leuk gaan vinden ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

valkchico

Hallo Manja,

gaat goed he met je schatjes nu even aftellen en dan heb je je kwartet kompleet leuk hoor.

Je kunt het bevorderen door ze straks appart te zetten dit zou je dan het best van het begin af aan kunnen doen zodra je daisy hebt gelijk Sunny erbij en dan appart. Is wel even doorbijten kijk maar bij Caroline (carco).
En anders zi je wel wat er van komt.

maar fijn dat het met dreamy ook nog steeds goed gaat. Ik heb Sky (broertje van Dreamy) hier te logeren mam en pap kijken er niet meer naar om zelfs geen reactie.

succes in de hitte en geef dreamy maar een kroeltje van mij

gr Esther

ManjaV

Hoi Esther,

Dus dan zou ik Sunny gelijk bij Daisy moeten zetten, dat is wel een idee. Maar kan ik ze naderhand dan wel samen in de kamervoliere zetten, dus met z'n vieren, of moet ik dan eerst afwachten (heel lang) om te zien hoe het gaat?
Die kamervoliere koop ik sowieso gelijk als ik mijn salaris binnen heb, dus ruime kooien heb ik dan genoeg ;D

Gezellig zeg dat Sky er is, wel apart dat Paco en Chico er helemaal niet op reageren, blijkbaar een kwestie van korte-termijn-geheugen...haha....

Ik zal Dreamy zeker een kroeltje van je geven, ze is zo schattig, als ik de kooi open doe, kruipt ze gelijk in mijn hand om gekroeld te worden...:D

Jij ook succes in de hitte, alhoewel ik vind het vandaag wel iets beter uit te houden gelukkig...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Ik heb net een foto gezien van Daisy bij Kirsten, wat een lekker ding!!  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Caroline,

Ja, zeker weten, ik kan niet wachten totdat ze hier is :D :D

Groetjes,
Manja




Ben er trouwens denk ik achter wat het hele macho-gedoe tussen Mikki en Sunny betekent. Ik las op dit forum iets over dat mannetjes elkaar proberen te domineren door op elkaars hoofd te gaan staan of zo iets...nou, net waren ze weer met hun gebruikelijke ritueel bezig en toen vloog Mikki ineens een stukje omhoog om op Sunny's hoofd te landen... ::) en er vervolgens ook wel gelijk weer vanaf te gaan...even laten zien wie de baas is denk ik ;)



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Daar ben ik dan ook weer eens. Allereerst even een foto van Daisy (gemaakt door Kirsten), ik ga haar binnenkort ophalen. Ze is zo lief!



Ik hoop toch ook snel een digicam te kunnen aanschaffen want ik wil ook wel weer eens nieuwe foto's plaatsen van de anderen. Maar komt goed, ik ga gewoon weer eens een camera lenen van iemand ;D

Dreamy wil elke nacht perse naast Mikki zitten, ik dacht eerst dat ze ruzie maakten om het favorietje stokje, maar toen Mikki op een minder geliefd stokje ging zitten, volgde ze hem trouw. Mikki trekt zich er voorlopig niks van aan en blijft op zichzelf.
Sunny daarentegen lijkt Dreamy steeds leuker te gaan vinden en fluit allerlei melodietjes voor haar :D
Het is dus nog maar afwachten hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen, ik hoop dat Mikki t.z.t. wel belangstelling krijgt voor een van de popjes...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki