Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Manja ...wat leuk dat het tweede donsje ook goed gevoerd wordt he ! Fijn dat alles goed gaat ook met de andere valkjes ...waaaaaaaaaaauuuuuuuuw ...8 valkjes in de voiliere , tof zeg !  Grtjs Ann

ManjaV

Hoi Ann,

Zeker fijn dat het donsje goed gevoerd wordt! :D
En acht valkjes is uiteindelijk het aantal dat ik dan maar aan zal houden. ;D

Tot zover gaat alles goed hier. De donsjes worden goed gevoerd. Het was natuurlijk best apart dat het ene donsje 's ochtends, en het andere donsje 's avonds uit het eitje kwam!  :o Nu is het even afwachten wanneer de andere eitjes gaan uitkomen. Ik denk nog steeds dat het laatste eitje niet bevrucht is, maar ik kijk maar even niet. Y en T zitten de hele tijd samen in het blok, en als ik ga kijken, ben ik bang dat ze zo boos worden dat ze op de donsjes stappen.  ::)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Gisterenavond is het derde donsje van Timmy en Yariki geboren! :D
Voor zover ik kan zien, gaat het goed met alle drie de donsjes. Ze worden goed gevoerd.
Nu liggen er nog drie eitjes.

Groetjes,
Manja

Monky

Hi Manja,

Gefeliciteerd met je 3 donsjes.
Dat ze gezond en sterk mogen worden!!!

Hoeveel valkjes heb je nu nog en hoeveel zijn er uiteindelijk herplaatst? Is toch een hele stap geweest, hè?

Alles goed met je werk en hondje?

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Dank je voor je felicitaties! :D Ik moet zeggen, het is wel heel bijzonder zoveel donsjes al. Bij het eerste nestje toen van Mikki en Dreamy, was er natuurlijk maar 1 donsje (Perly) en dat was trouwens ook een donsje van Timmy en Yariki. ;D

Momenteel heb ik (exclusief de donsjes) zeven valkjes. Er zijn er vier herplaatst (Kuifje, Daisy, Jerry en Perly), die zijn naar een collega van mij gegaan.
Ik dacht erover om Liron en Fuzzy ook te herplaatsen, maar bij nader inzien zitten ze toch goed hier. Wat ik ook nog wel wil, is een popje voor Shai, dus ik ga hopen dat er bij dit nestje ook een popje zit. :D

Op mijn werk gaat alles uitstekend. Het harde werken heeft geloond, want ik heb nu een vast contract!
Ira is tot mijn grote spijt hier niet meer. Omdat ik zoveel moest werken, was ik weinig thuis, en ik vond het zielig dat hij de hele dag in zijn bench moest zijn. Daarom heeft een vriendin van mij hem overgenomen. Zij woont hier in de buurt, dus zien doe ik hem nog regelmatig. Zij is ook helemaal gek van hem, en daar ben ik blij mee, want ik had hem niet aan een onbekende willen geven. Bovendien heeft haar vriend een eigen zaak, dus kan hij zelfs mee naar het werk (zij werkt daar ook).

Ik heb nu vakantie, en heb zeeën van tijd, en merk wel dat ik Ira erg mis. Maar voor hemzelf is het het beste.

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Het is al een tijdje geleden dat ik nog gereageerd heb, maar ik heb je wel gevolgd (althans de avonturen van je valkjes ;) )

Heel erg gefeliciteerd met de donsjes! Zoals het er nu voorstaat, lijkt het perfect te gaan met ze, zulke goede ouders dat ze hebben!  :D

Geniet maar van je vrije tijd, want die gaat altijd veel te snel voorbij  :(

Groetjes
Romy

jolandaW

gefeliciteerd met je 3 donsjes.

Leuk dat er al 3 zijn uit gekomen.
Bij mij wacht ik nog in spanning af
Voorlopig maar even genieten van jouw verhalen
en een fijne vakantie gewenst

groetjes Jolanda

Verenpakje

Citaat van: ManjaV op  9 maart 2008, 18:52:06
Met pijn in mijn hart heb ik besloten een aantal valkjes te herplaatsen.

Ik heb het erg druk met mijn werk en het ziet er naar uit dat het in de toekomst alleen nog maar drukker gaat worden.
De valkjes zijn zodoende doordeweeks naar mijn idee te weinig los en ze hebben op zo een manier te weinig bewegingsvrijheid.

Ze zijn mij allemaal even lief, dus is het voor mij moeilijk te besluiten welk valkje blijft en welk valkje ik ga herplaatsen. Het herplaatsen heeft eigenlijk geen haast, ik herplaats ze pas als ik zeker weet dat ze een goed thuis krijgen. Het liefste herplaats ik ze in een ruime voliere waar ze elke dag volop kunnen vliegen. Het NOP is een goede optie, omdat ze daar zeer veel ruimte hebben, maar eerst wil ik eens via de site kijken of er mensen zijn die belangstelling hebben.

Groetjes,
Manja

Citaat van: ManjaV op 10 maart 2008, 16:15:23
Dan nu het nieuws...de meeste valkjes heb ik nu al weten te herplaatsen! :D
Jerry, Perly, Kuifje en Daisy gaan naar de conciërge van de school waar ik werk. Liron en Fuzzy gaan misschien naar Saar, zij informeerde naar deze twee, zo niet, dan kunnen ze ook bij de conciërge terecht.
En Shai, die dan als mannetje overblijft, gaat naar een kennis van Caroline (carco), die heeft twee mannetjesvalkjes, dus daar zal Shai ook goed terecht komen.
Groetjes,
Manja

Citaat van: ManjaV op 13 maart 2008, 17:28:04
Voordat ik jullie berichtjes ga beantwoorden, eerst nog even een kleine mededeling. Ik heb besloten om Shai toch zelf te houden. Daar kan ik geen afstand van doen.  ::) ;D
Misschien dat ik t.z.t. een popje voor hem erbij neem en dan blijft het bij zes, vier of zes maakt dan ook niks uit. Maar voorlopig houd ik het groepje van vijf. :DGroetjes,
Manja

Citaat van: ManjaV op  3 mei 2008, 10:46:48
Voor zover ik nu kan zien zijn er vijf eitjes bevrucht, en eentje onbevrucht. Dat zal de laatste wel zijn.
Het eerste eitje kan vandaag gaan uitkomen dus dat wordt spannend. Voor hetzelfde geld is het natuurlijk pas over twee dagen.

Liron en Fuzzy blijven hier. Als dadelijk de kleine valkjes groot zijn, en de voliere weer een geheel wordt, is de voliere groot genoeg voor zeven valkjes en dan zal er toch wel een popje voor Shai bijkomen.

Groetjes,
Manja

Hoi Manja,

Ik reageer nooit zo veel, maar lees wel eens wat boekjes:

Donsjes zijn altijd zo leuk he?
Heb je er nu wel trouwens wel genoeg tijd voor?

Wat mij namelijk wel heel erg verbaasd:

Ik lees alsmaar dat je het zo druk hebt, de valkjes en zelfs de hond weg moet doen, maar nu wel weer een valkje bijneemt en zelfs ook je valkjes laat broeden? En dan misschien ook nog tam maken?

Mogen ze dalijk wel weer rondvliegen in huis om de vleugels even lekker te strekken en wat meer bewegingsvrijheid hebben, zoals je zo graag wil?

Is er zo'n verschil tussen 12 en 8 valkjes?

Begrijp me niet verkeerd;
Ik hoop echt dat alles heel goed gaat bij je en je valkjes zeker zo kunnen genieten zoals jij ook graag wil, maar als ik zo hier en daar wat lees en hoor, kan ik sommige dingen niet helemaal plaatsen.

Klik op de banner voor onze vernieuwde homepage

Nu met filmpjes

ManjaV

Hoi Rene,

Wat heb je een hoop tekst gekopieerd zeg.
Kijk, mijn keuzes zijn zoals ze zijn.
De kleine valkjes worden als ze groot zijn natuurlijk herplaatst.
En ja, in huis is er een groot verschil tussen acht of twaalf valkjes.
Sommige dingen zijn nou eenmaal niet te plaatsen Rene, daar moet je zelf voor in de situatie zitten om het te begrijpen.

Hoi Jolanda,

Bedankt voor je felicitaties. ;) Ik hoop dat er bij jou ook snel donsjes komen :D

Hoi Romy,

Vrije tijd gaat idd te hard ;D ;D ;)
Maar genieten doe ik zeker hier.

Groetjes,
Manja

imv

ManjaV

Vanochtend vroeg is het vierde donsje geboren :D
Het is al gevoerd.
Het was zo leuk, want gisteren hoorde ik het donsje heel hard tikken in het ei. Dat was zo lief.  :-*

Even een oproepje aan ieder die het niet eens is met mijn keuzes wat betreft de valkjes.
Keuzes zijn er die je in het leven maakt. En die maak je op basis van je eigen inschattingen. Keuzes maak je ook naar je beste eer en geweten.
Voor degenen die het niet eens zijn/waren met mijn keuzes, prima, echt geen probleem. Maar ik vraag dan of je voortaan dit niet in mijn dagboek wilt zetten, maar mij even wilt IM'en.
Dat zou ik meer op prijs stellen.
En anders, reageer niet. Ik houd dit dagboekje in principe ook gewoon bij voor mijzelf en voor degenen die gewoon geïnteresseerd zijn.

Groetjes,
Manja

carco

;)

Gefeliciteerd met het 4e donsje!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

;) ;)

Thanks ;D nu afwachten op het vijfde :D

Groetjes,
Manja

Anja

Hoi Manja,

Ik kom weer eens even reageren in je boekje want het is toch wel erg lang geleden.

Een boel gebeurt hier lees ik wel. Sterkte met alles nog.

Gefeliciteerd met je 4 donsjes.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Anja,

Dank je wel voor je belangstelling :D
En bedankt voor de felicitaties :D :D

Groetjes,
Manja