Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Manja,

Is er al een donsje?

Groetjes Anja

Anke

Hee wat lees ik nu... een piepei ;D ;D ;D
Of is het inmiddels al een donsje?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

Hallo Manja,
We zijn niet nieuwsgierig hoor... :p
Is er al een donsje??? :D

groetjes Sally

ManjaV

Hoi hoi,

Bedankt allemaal voor het reageren. Ik zal vanmiddag op jullie berichtjes reageren.

Tot nu toe nog geen donsje.  :-\ Het eitje piepte net nog wel.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Manja,

Is er nu wel een donsje?

Groetjes Anja

*Manon*

Hoi Manja,

Ik ben ook nieuwschierig.... is er al een donsje???

Groetjes Manon

Peggy

en ? en ? en ?
Hopelijk is er een mooi lief donsje uit het piepei gekropen.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

carco

Het gaat niet goed: het donsje is er niet meer  :'(
Manja zal vast zelf alles wel vertellen :(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi,
Wat naar dat het donsje het niet gehaald heeft :'( :'( :'(
Heel veel sterkte!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Even een korte update.

Het vierde eitje piepte vanmiddag nog, maar stopte er daarna mee. Omdat er al een vrij grote scheur in zat en het ei vreemd geel begon te verkleuren (te verdrogen, leek wel) heb ik het een klein beetje opengeprikt. Het donsje, dat volgroeid was (en ook het eigeel had opgenomen) leefde niet meer.  :'( :'( :'( Ik baal er echt heel erg van.
Het piepte zo levendig, gisteren, vanochtend en zelfs nog even vanmiddag, maar toch heeft het het niet gered. Ik heb zelf de indruk dat het eitje was uitgedroogd. Misschien komt dit toch door de luchtvochtigheid (alhoewel ik wel het blok nat heb gehouden).
Geen blok dus meer in de winter.
Het was trouwens een wit donsje.  :'( :'(

Op het derde en vijfde eitje heb ik ook geen hoop meer. Het derde eitje is erg gedeukt en ook zo vreemd gekleurd van boven en ook het vijfde eitje begint gelig te worden aan de bovenkant.
Te droge lucht dus (althans, dat lijkt mij).

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Peggy

ach lieve Manja wat erg  :'( :'(  wat had ik graag beter nieuws gekregen zeg  :(
Sterkte hoor.

Wat betreft de droge lucht...Heb ik hier ook...luchtvochtigheid is hier nu 31 %  terwijl dat vd zomer zeker boven de 60 % was.
Misschien dat het daar aan ligt...ik zou het echt niet weten..heb er niet zoveel verstand van helaas.

Wel enorm balen hoor!!
Is mss wel hetzelfde dan wat er met de donsjes gebeurd van Eros en Chica bij Caroline  ???

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi Manja,
Ach wat jammer dat geen van de eitjes uit wil komen :'(
Het zal denk ik lastig zijn om te weten te komen wat de oorzaak hiervan is.
Nogmaals heel veel sterkte!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Balen Manja  :'( Misschien een sprankje hoop : Sunny's ouders hadden bij hun allereerste nest 5 dode jongen in het ei, maar alle nesten erna alle jongen gezond en wel ! Heb je een hygrometer ? En anders kun je een luchtbevochtiger aanschaffen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Romy

Oh Manja wat verschrikkelijk  :'( :'( :'( :'(

Dit is echt heel erg!!!!!! Ik schrik er ook heel erg van omdat ik het helemaal niet  verwacht had van eitje 4 en 5!
Of het aan de luchtvochtigheid ligt, weet ik niet, want daar ken ik te weinig van... Hoeveel bedraagt hij nu??

Oh wat verschrikkelijk, net nu je er zo naar uit gekeken had, en je had vast al je vakantie er naar gepland...

Ik hoop ten zeerste dat je het een plaatsje kan geven... Heel veel sterkte, Manja!!

Groetjes
Romy

En dikke kroel van Flupke!

Rianne

He Manja, wat onwijs balen zeg! :-\ Ik vond het zo leuk voor je, en hoopte zo met je mee dat het allemaal goed zou gaan... Veel sterkte ermee, hopelijk gaat het een volgende keer beter.