Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Caroline,

Dachten we al he ;) maar goed voor de zekerheid toch gebeld.
Wel apart want bij Feld wisten ze niet om welke bacterie het ging en toch zeiden ze dat het dezelfde dosering als bij Baytril is, vaag he.
Het lijkt ook logisch omdat het immers hetzelfde spul is.
Nou ja, het zal wel kloppen allemaal ;) en inmiddels zijn ze bij mij toch op de Baytril overgestapt en weet ik zeker dat de dosering klopt.

Hoi Romy,

De andere uitslag verwacht ik ook een dezer dagen.
Ik twijfel of het wel een goede uitslag zal zijn, want bij Calimero was de bacterie er na een maand kuren nog steeds.  :-\ Hopen maar dat de bacterie nu wel weg is.

Hoi Anja,

Dat hoop ik ook! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Zo, de uitslag is binnen.  :)

Eerst het goede nieuws: de streptococcenbacterie is niet te vinden in de ontlasting van Timmy en Yariki. De kuur Linkomycine heeft dus geholpen.

Het slechte nieuws: dezelfde bacterie is nog steeds bij Calimero te zien.  :-\ Ook zijn er bacteriën bijgekomen, en dit is ook het geval bij Timmy en Yariki. Ze moeten dus in ieder geval een kuur Baytril krijgen (net als de rest).

Het goede nieuws is dat Timmy en Yariki na de Baytrilkuur als het goed is weer helemaal fit zijn, maar bij Calimero blijft die streptococcenbacterie dus een groot probleem. Morgen maar weer bellen voor overleg (praktijk is vandaag gesloten).

Groetjes,
Manja

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Anja

Hoi Manja,

Das een beetje een dubbel gevoel wat je nu hebt.
Nou we hopen er maar het beste van.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Manja

Inderdaad heel dubbel nieuws...
Gelukkig zit er goed nieuws bij, en laat ons hopen dat de rest straks ook terug gezond is wanneer ze de volgende kuur gedaan hebben!

Laat je ons weten wat ze in de kliniek gezegd hebben bij het overleg?

Groetjes
Romy

*Yvon

Hoi hoi

Nou dat schiet lekker op zeg.  :-\
De ene bacterie is weg en de ander is gekomen.
En Jerry z'n ontlasting is gelukkig weer normaal.
Nou maar weer hopen dat de baytril de laatste kuur is.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Wordt Calimero niet zo'n beetje resistent voor al die anti-biotica die ze steeds maar toegediend krijgt en dat daarom de ontlasting steeds wèèr niet goed is?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hey Caroline,

Dit is haar tweede kuur Linkomycine en dit had al moeten helpen tegen de streptococcen. Bij Timmy heeft het dus wel geholpen.
Wat ik dan ook weer vreemd vindt, dus misschien is ze wel resistent, alhoewel het mij sterk lijkt omdat ze daarvoor nooit AB heeft gehad (bij mij dan tenminste). Ze gaat nu iig meedoen met de Baytrilkuur dus laten we hopen dat dat de andere bacterieën wegneemt. Vwb de streptococcenbacterie zal ik wel vragen of er een ander medicijn is.

Het klopt dus wel dat Y, T en C ook een bacteriële infectie hebben, want Yariki's poepjes zijn ineens ook geel van kleur (net als toen bij Jerry).  ::) Ik ben maar meteen met de Baytril begonnen, gelukkig heb ik bij Jerry gezien dat het goed helpt.

De valkjes in de grote voliere zijn zaterdag toe aan hun laatste bakje Baytrildrinkwater, daarna zijn ze hopelijk 'schoon'.
Het gaat me een beetje te ver om ze allemaal te controleren, dus wellicht neem ik gewoon een steekproef.

Wat betreft de schimmelinfectie moet ik ook weer wat veren opsturen om die op de kweek te laten zetten. Zo blijf ik dus bezig hier.

Hoi Yvon,

Ik ben blij dat de Baytril bij Jerry heeft gewerkt. :D
Nu maar hopen dat het bij de andere drie ook gaat werken.

Hoi Romy,

Ik zal het zeker laten weten!
Gelukkig is er idd ook goed nieuws. :D

Hoi Anja,

Idd ;D

Groetjes,
Manja

ManjaV

Een kleine update:

Vanochtend heb ik Kuifje en Daisy voor het eerst zien paren. :D Het lijkt er dus op dat het echt een koppeltje is nu. Kroelen, en paren, dat kan niet missen. ;D Verder volgt Kuifje Daisy op de voet.

Calimero is met ingang van vandaag aan de Bactrimel. Gelukkig had ik nog een hele fles liggen. ;D Dit zou moeten werken tegen de streptococcenbacterie en de andere bacterieën. Op aanraden van de DA zit ze nu ook weer apart, zodat ze de bacterie niet overdraagt aan Timmy en Yariki. Laatstgenoemden zijn sinds gisteren aan de Baytril, ook een kuur van veertien dagen (net als Calimero).

Ik vermoed dat zowel Calimero als Timmy nog steeds de schimmelinfectie bij zich dragen. Ik ga binnenkort maar wat veertjes opsturen.

Als de AB-kuur van Timmy en Yariki afgelopen is, laat ik de ontlasting nog een keer controleren en kunnen ze hopelijk bij de rest in de voliere.
Nu maar hopen dat het met Calimero ook goed gaat komen.

Met Liron en Shai gaat alles goed. Liron denkt af en toe dat Fuzzy zijn mama is en Shai heeft dit idee bij mij. ;D ;D ;D Hij bedelt nog steeds maar weet nu ook de onderste voerbakken goed te vinden.

Jerry heeft het voorzien op Dreamy, hij fluit melodietjes voor haar en achtervolgt haar. ;D Dreamy zit eigenlijk het liefst bij Sunny, die echter toch trouw blijft aan Fuzzy.
Kroelen doet Dreamy nog steeds met Perly. :D :D :D

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Wat fijn zeg, een echt hecht paartje :) Mogen ze een nestje of niet?

Het is wel een hele boekhouding om al die kuren netjes te kunnen bijhouden! Ik hoop echt heel erg dat alles nu goed aanslaat zodat alle vieze beestjes dood zijn en je valkjes terug helemaal gezond worden!

Fijn dat het goed gaat met Liron en Shai  :D En ook met de andere valkjes natuurlijk. Ik heb het stukje wel 2 keer moeten lezen vooraleer ik begreep hoe de verschillende relaties in elkaar zaten  ;D

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Dat is vervelend met die infectie geloof ik he !!!
Dat is moieilijk weg te krijgen geloof ik ....is dat zo ??
Ik hoop dat de infectie daar vlug voorbij is ....en veel succes
met de paring ...hopelijk komen er kleine donsjes he !!!
Grtjs Ann

Anja

Hoi Manja,

Hoe gaat het hier?

En hoe is het met de ABvalkjes ;D :D

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Romy,

Voorlopig even geen nestje, ik heb op dit moment namelijk twee kooien en de voliere staan. Wordt een beetje vol. ;D
Het is inderdaad een hele boekhouding. ;) Gelukkig is de kuur in de voliere nu afgelopen.
Timmy en Yariki zijn nog aan de Baytril en Calimero is aan de Bactrimel. Ik heb de indruk dat, sinds zij aan de Bactrimel is, zij zich minder plukt. Gisteren heb ik haar maar 1x zien plukken.

Jaja, al die relaties hier ;D Toen ik mijn verhaaltje teruglas, begreep ik wat je bedoelt ;D ;D

Hoi Ann,

De infectie bij Calimero is inderdaad moeilijk te verdrijven.
Voorlopig trouwens geen blokken hier. ;)

Hoi Anja,

Het gaat goed, zoals ik aan Romy schreef, het lijkt wel alsof Calimero zich minder plukt. Dit is sinds zij aan de Bactrimel is.
Wel goed nieuws dus.
Met de AB-valkjes gaat alles zo te zien goed. Laten we hopen dat ze binnenkort AB-valkjes af zijn. In ieder geval is dit al wel zo bij de valkjes in de voliere. Ik heb vanochtend de ontlasting gecontroleerd en het zag er goed uit. Misschien voor de zekerheid nog even laten checken.

Groetjes,
Manja

Anja

Hoi Manja,

Fijn dat Calimero de goede kant op gaat.

Wat betreft de ontlasting zou ik die voor de zekerheid idd laten controleren.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Leuk dat alles zo goed gaat he  !!!
Wat is AB ? Albino? Veel geluk met de broedende valkjes en
hopelijk komen daar hele mooie valkjes van  !!
Grtjs Ann