Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje wat een pech voor de Calimero en Timmy zeg.  :-\
En voor jou natuurlijk ook.
Hopelijk gaat het nu allemaal aanslaan en zijn C&T&Y snel van die vervelende bacterie af en T&C van die vervelende schimmel.
Zeg ik het allemaal goed zo ?  ;) :D
Wat gaat het toch hard he,met de donsjes die geen donsjes meer zijn en ook alweer zijn uitgevlogen.  ;D
Nog 2 of 3 weekjes geduld hebben.  :P

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Mara,

Helaas ben ik nu te moe om het leuk te vinden... :-\
Maar als ik niet moe ben, is het wel leuk. ;)

Hoi Yvon,

Bijna goed. ;D Het is niet zeker of Yariki de bacterie of de schimmel heeft. V/d Horst wilde haar laten meekuren omdat ze met Timmy heeft gekroelt, en als Timmy de schimmel heeft, kan ze door het kroelen ook de schimmel hebben gekregen. Maar het is dus nog niet eens zeker of Timmy de schimmel heeft, dat is nog even afwachten.  ::)
Wat wel zeker is, is dat zowel Timmy als Calimero de bacterie hebben. Hoe weet ik niet, wsl weer door de schimmel dat er een infectie is bijgekomen.  :-\
Voor de zekerheid laat ik de ontlasting van de andere valkjes ook nog eens testen.
Het is idd nog even wachten op de kleine valkjes maar de tijd vliegt! :D :D

Timmy is het er trouwens niet mee eens dat hij in de Beta kooi moet. Hij zat te roepen naar de voliere en toen heb ik hem er even ingezet. Was hij gelijk rustig en ging naast Kuifje zitten op zijn vaste plekje. Helaas moest ik hem toen toch weer terug zetten.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Citaat van: carco op 16 september 2007, 11:13:49
Ik hoop ook dat het eindelijk een keer helpt en toch blijf ik het vreemd vinden als ze denk dat het erfelijk is.
Want waarom dan alleen hun 2 en vertonen geen van de broertjes of Spongebob deze verschijnselen en Hedwig wel ???
Dit is geen familie, noch heeft zij gekroeld met Calimero of Timmy ???
Ik blijf het toch wat vaag vinden allemaal.

Groetjes: Caroline.

Al is het erfelijk dan wil dat nog niet zeggen dat alle kindjes van de ouderkoppel het krijgen.
Net als bij de mens,de 1 erft het wel en de ander niet.  ;)
Nou vind ik toch dat bacterien en schimmels vage *ziektes*.  :-\
Het blijft altijd de vraag hoe en waarom krijgen we/ze dat ??  ::)
Alleen nou was de schimmel toch niet besmettelijk ?

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Manja,

Hoe bevalt het lesgeven? Kan je de leerlingen nog een beetje de baas?  ;D

Wat een toestand allemaal met de bacterie, schimmel en weet ik wat. Het zit je allemaal even niet allemaal mee, hè?

Ik hoop dat ze het snel kunnen bestrijden.

En natuurlijk gefeliciteerd met je 2 nieuwste aanwinsten... En wat zie ik.... het zijn 2 bonte witmaskers!!! Toch op een wit koppie overgegaan?  ;D
Het zijn wel 2 enorme beauties met mooie namen trouwens  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Manja

Oh wat lief zeg die laatste foto! :-* :-* :-*
Om helemaal bij weg te smelten!
Ik ben helemaal verliefd aan het worden op bontjes  ;D

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Yvon,

De schimmel kan niet zo overgedragen worden, alleen door het kroelen. Dus is de schimmel in principe alleen voor Yariki besmettelijk. Ik hoop nog steeds dat Timmy de schimmel niet heeft, maar hij plukte zich vandaag weer... :-\
Zeker is het vaag, maar Hedwig v/d Horst vertelde mij dat er tegenwoordig steeds vaker sprake is van inteelt (dat zag ze ook al bij andere vogels) en dat daardoor de weerstand zwakker wordt.

Hoi Monky,

Het lesgeven bevalt goed. ;D Er zit altijd wel een drukke klas tussen, maar over het algemeen zijn het leuke leerlingen.

Zeker een toestand met de schimmel en de bacterie.  ::) Ik hoop nu wel dat de andere valkjes het niet hebben. Gelukkig valt het wel te behandelen, maar die bacterie is volgens mij erg hardnekkig, want ik heb Calimero al een maand of nog langer met hetzelfde spul behandeld.

Jaja, twee bonte witmaskertjes he. ;D De bedoeling was eigenlijk eentje, maar toen was Mikki er ineens niet meer en stelde Carcoline voor dat ik ze allebei neem. Zodat de verhouding dan toch 6 popjes en zes mannen is. ;) Ze zijn prachtig om te zien. En nog heel lief ook.  :-* :-* :-*

Hoi Romy,

Het is zeker een lieve foto! :D :D Bontjes zijn zeker prachtig.

Groetjes,
Manja

carco

Liron nog gammel op de hand.

Shai klimt al omhoog richting de schouder.

Klik op het plaatje voor onze site!

Anja

ManjaV

Hey Caroline,

Wat groeien ze toch hard zeg!  :o :o :o Ze vliegen al en zitten op de hand en de schouder! Geweldig! :D
Het zijn echt twee lieve beauties!

Groetjes,
Manja

Romy

Waauw super zeg!
Het worden echt al flinke jongens  :D

Groetjes
Romy

*Yvon

Hoi hoi

Het gaat zo hard,dat voor je het weet ze bij jou thuis zijn.  ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Manja,
Ik duim voor je dat de schimmel/bacterie vlug zal verdwijnen.
Ah gossie je twee kleine mannen.... wat een schatjes :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Liron

Shai

Is er al wat te zien aan de veertjes die op kweek staan? Ik hoop van niet.

Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hey Caroline,

Wat zien ze er toch lief uit! :D:D  :-* :-* Klopt het dat Shai meer wit op zijn borstje heeft, of lijkt dat maar zo?
Het zijn echt schatjes om te zien.
Bedankt voor de prachtige foto's! :D

Toevallig dat je vraagt naar de kweek! Ik smste je net maar dat was nadat je dit bericht had geplaatst. Helaas is het rood verkleurd, dus positief, en heeft Timmy dus ook de schimmelinfectie.  :-\ :-\ Dat wordt weer behandelen met Imaverol, en Yariki ook uit voorzorg, en Calimero dan ook nog?  ??? ??? Ik zal eerst Hedwig v/d Horst maar weer raadplegen, moet sowieso dat spul bestellen.
Wel balen, ik hoop nu wel dat het dan wel overgaat.

Anke, Yvon en Romy, ze zijn prachtig he. En de uitslag van de kweek staat hierboven.

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Jammer dat de kweek verkleurd is... Nu moet Timmy en misschien nog andere valkjes de kuur krijgen... Maar beter zo, dan dat het blijft sluimeren denk ik dan!
Kop op, eens gaat dat stomme schimmelbeest verslagen worden hoor!!

Groetjes
Romy