Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Dreamy zat vanmiddag kippetje voor Mikki ;D Mikki snapte de hint niet helemaal, maar floot wel allerlei melodietjes naar haar.
En sindsdien zitten ze de hele tijd samen in het blok. ;D ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Het zal wel een aantal duren eer dat ze het blok helemaal geïnspecteerd hebben zeker?
In ieder geval is samen in het blok een goed begin! ;D

Groetjes,
Manja

*Yvon

Hoi hoi

Het is zeker een heel goed begin dat ze al samen het blok ingaan.
De rest komt later.
Als Mikki het eenmaal door heeft wat ze bedoeld als ze weer zo raar zit. ;)
Nou dan ga je het zien hoor.  ;D ;D
Zo ging het ook bij Sjakie en Cina.
Eerst samen een blok uitzoeken dan komt de rest.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Schattig is dat het als die jonge vogels dat van de bloemetjes en de bijtjes gaan ontdekken  :) Leuk dat ze al samen in het blok zitten.

Romy

Joepie wat een goed nieuws!!

Misschien heb je binnenkort donsjes en word je oma  ;D Ik zal in tussentijd hard duimen voor je  :)

Groetjes
Romy

ManjaV

Hey Yvon,

Nou, het is te hopen dat Mikki ontdekt wat zij bedoelt met het kippetje zitten. ;D Want ze heeft nu echt al zeker zes keer kippetje voor hem gezeten, en elke keer ging hij: of eten  ::), of wazig naar haar kijken, of haar een beetje pikken (zachtjes). Maar hij klom er niet bovenop.  ::) Zou hij het op gegeven ogenblik doorkrijgen?
Ik denk namelijk wel dat ze een koppeltje zijn, want ze zitten heel vaak samen in het blok en dan fluit Mikki allemaal versiermelodietjes naar haar.
Maar ging het ook precies zo bij Sjakie en Cina? Had Sjakie het ook niet door?

Hoi Bonnie,

Het is inderdaad heel schattig om te zien. Voordat het blok er was, heeft Dreamy (wat ik heb gezien dan) 1x kippetje voor Mikki gezeten. Nu het blok er is, heeft zij zeker al zes keer zo gezeten.
Leuk is dat he?
Het is heel lief om te zien hoe ze samen in het blok zitten. Ik kijk af en toe van bovenaf. ;)

Hoi Romy,

Dit is zeker goed nieuws! :D En ja, wie weet word ik wel oma. Dat is dan zelfs voordat ik nog zelf moeder ben geworden. ;D
Hahahaha....

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Je bent toch wel een goeie valkenmoeder he, en als jou kindertjes dan zelf kindertjes krijgen, jah, dan wordt jij oma  ;D

Succes!
Romy

ManjaV

Het laatste nieuws:

Dreamy zit ongeveer zeven keer per dag kippetje voor Mikki, maar hij lijkt niet te snappen dat hij er op moet?  ??? ??? Het enige wat hij doet, is een beetje zachtjes naar haar pikken en heel veel melodietjes naar haar fluiten.  ;D
Hij springt dan ook in het blok en lokt haar net zolang met melodietjes totdat ze ook in het blok komt. Zodra ze er alletwee inzitten, begint hij te tikken met zijn snaveltje en gaat hij verder met sjansen tegen haar.
Nou, ik ben benieuwd of hij nog doorkrijgt hoe het moet. ;D

Romy, je hebt trouwens helemaal gelijk! ;D

Vandaag was Caroline er gezellig, zij heeft een aantal van de nageltjes geknipt.

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Misschien zal hij het snappen als een ander koppeltje het eens voordoet? Maar dat is het geval nog niet zeker?

Ofwel moet je hem eens een flimpje laten zien hoe het moet  :P Dat doen ze met panda's in china ook (zag ik laatst op het nieuws!)  ;D

Groetjes
Romy

*Yvon

Hoi hoi

Wat raar dat Mikki dat niet snapt.  ???
Eens zal hij wel door krijgen,misschien is hij er nog niet helemaal aan toe of wil hij het doen als jij er niet bent.  ;) :P ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

jolandaW

Hoi Manja,

Ik heb dit keer ook weer even bij gelezen bij je.
Nog maals leuke foto's en ook leuk dat je nu een blok voor ze hebt.
Ik hoop dat het lukt met je vogels en dat je snel mag genieten van het nestelen en de eitjes.
Ik vond het van Birdy toen zo'n lief gezicht toen ze de eieren had en hoe ze er voor zorgde.
Helaas is Birdy er niet meer en hoop ik dat ik ook snel eitjes krijg van Cobus en Brinte.
Maar jij hebt ze al vaker zien wipwappen dan dat ik heb gezien bij mij.
Ik in totaal 1x nog maar maar je je weet niet wat ze doen als ik er niet bij ben.
Het is afwachten zowel voor jou als voor mij.
Ik wens je er veel succes mee in iedergeval.

groetjes Jolanda

carco

Het was zeker gezellig vandaag, maar ook snel erg laat  :o
Toen ik thuis kwam hoorde ik van Jeroen dat hij al wel om half 1 uit bed was!! Als ik dat had geweten had Maurice gewoon mee gemoeten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Hey Manja, alvast een fijne pasen gewenst!
Ik ken het wel een beetje met Kaiyo en Kashira die kwamen elke keer een stap verder. Het kwartje zal vast wel snel vallen. Schattig is dat om ze zo bezig te zien bij en in het blok, dat is genieten denk ik voor je.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Yvon,

Ik wacht het maar rustig af  ::) ;D
Misschien snapt hij het nog niet helemaal...maar dat zal wel goed komen (denk ik)...

Hoi Jolanda,

Ik heb ze helemaal nog niet zien wipwappen ;D daar wacht ik juist op. Dreamy zit wel continue kippetje, maar Mikki snapt het nog niet.
(Timmy en Yariki hebben het wel al vaker gedaan).
Voor jou is het idd ook afwachten, maar iig hebben Cobus en Brinte het al 1 x gedaan. ;D ;D Dus je weet dat ze het allebei snappen.
Het is zeker voor ons allebeide heel spannend! :D :D
En het is idd heel lief om te zien hoe een valkje voor de eitjes zorgt, net zoals jij schrijft over hoe Birdy dit vroeger deed.

Hey Caroline,

Ja, de tijd vloog! ;D En wat we al gedacht hadden: Jeroen kwam idd zo laat uit zijn bed. ;D ;D
Ach ja...gelukkig is alles wel goed gegaan met Maurice.
Ik heb trouwens een nepeitje gepakt en dit in mijn hand gelegd, meteen stoven alle popjes op mij af om op mijn hand te gaan broeden.  ::) Het aparte was, dat ook Daisy ineens heel tam op mijn hand kwam zitten (bij het eitje dus) en ik kon haar zelfs kroelen toen ze met het eitje bezig was! Ik snap er niks meer van.
Ik legde het eitje ook even in het blok en toen wilden Mikki en Dreamy allebei gaan broeden, maar ik heb het toch maar weer weggehaald. ;D Dan denken ze dadelijk dat ze helemaal niks meer hoeven te doen. ;D ;D

Hey Lin,

Dank je, jij ook een fijne Pasen! :D
Hopelijk gaat het met Mikki en Dreamy net zoals bij Kaiyo en Kashira. Viel het kwartje bij Kaiyo ook later (net als bij Mikki)?
Het is zeker genieten om ze zo bezig te zien!

Groetjes,
Manja