Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Ik wist wel dat je het ooit eens zover zou laten komen.  ;D
Als je al die parende valkjes en jonkies ziet........
Dus ik ben benieuwd wanneer het bij jou gaat beginnen.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

 ;D ;D ;D

Dat had ik ook al wel gedacht.

Geniet je nu lekker van je weekend? Wat voor werk doe je nu eigenlijk? Geef je weer les?? (heb ik even gemist :$)

groetjes,

Irene

ManjaV

Hey Yvon,

Nou, ik ben zelf ook zeer benieuwd. ;D ;)
Maar ik denk dat ik volgende weekeinde eens naar een blok ga uitkijken en wie weet...;)
Ik wil dan allereerst Mikki en Dreamy een kans gunnen. :D




Hey Irene,

Haha ;D ;D

Ik geniet nu wel van mijn weekend. Gisterenavond was het even schrikken, want ineens viel een kroon (van mijn tand dus) eruit.  ::) ::) ::) Ik gelijk in paniek, want niemand had mij verteld dat die dingen er ook uit kunnen vallen.  >:( Anyway, naar de tandarts geweest nog, gisterenavond laat, en hij zit er weer in.  ::)
Maar goed, verder een leuk weekend dus. ;)
Ik werk nu als 'jongerenwerker' bij het CNV, afdeling Onderwijs, dit houdt concreet in dat ik opleidingen langsga om voorlichtingen te geven. Tot nu toe heb ik dat nog niet gedaan, ik word eerst ingewerkt. Het is voor drie dagen per week en misschien ga ik er nog les bij geven.




Intussen zijn alle valkjes hier de schoenendoos in geweest. ;D ;D
Zo lief.  :-* :-* :-* Ze vinden het dus niet echt eng.
Zelfs Timmy liep met wijde vleugeltjes achter Daisy aan op de schoenendoos af. ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

ok.. thanx..
om een of andere reden werkt bij jouw dagboek de notificatie vaak niet  :-\
Leuk he , die opgewonden valkjes.. lekker macho die mannen  ;D ;D

Fijne dag!
Groetjes,
Irene

ManjaV

Hoi Irene,

Ja, dat is zeker leuk :D :D :D Bij mij kunnen ze er wel wat van ;D
Ik krijg nooit notificaties maar ik weet ook niet zeker of ik die heb aanstaan ;)



Nog geen foto's, nog geen tijd gehad, maar die komen nog wel...:D
Vandaag is de schoenendoos door Mikki en Dreamy geinspecteerd en Dreamy wilde gelijk niemand meer in de buurt hebben. ;D
Die doos was even om uit te proberen, maar zo zie ik toch dat ze wel belangstelling voor een blok zouden hebben.
Overigens zijn ze er allemaal al in geweest. ;)
Fuzzy en Sunny ook samen. :D :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Even een korte update over de valkjes:

De schoenendoos staat er nog steeds en vooralsnog heeft Dreamy het tot haar domein geconfisceerd. ;D Ze verjaagt iedereen, behalve Mikki. Dus Mikki springt ook vrolijk in de schoenendoos rond terwijl Dreamy de wacht houdt buiten.  ::) ;D Ze vliegt iedereen aan die te dicht bij komt. Die Dreamy toch...
Morgen ga ik eens kijken voor een blok.
Wsl zet ik die er nog niet meteen in, want zaterdag begin ik met de zijkamer behang er af te halen en daarna te verven, dus dan gaan de valkjes zolang in de slaapkamer en dan wordt 't wel erg omslachtig om er nog een blok bij te zetten.

Timmy heeft het nu duidelijk voorzien op Daisy, hij versiert haar met melodietjes en de vleugeltjes wijd. ;D Dus ik hoop dat dit een koppeltje wordt t.z.t.
Fuzzy en Sunny wijken nauwelijks meer van elkaars zijde. ;D
Nu moet ik alleen nog een partner hebben voor Yariki.

Dit even tot zover.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Leuk joh: ontstaan er toch nog spontaan koppeltjes bij je en zo te lezen geen geruzie om dezelfde partner :D

Weet je zeker dat je gaat behangen? Dat wordt er volgens mij toch zo weer afgeknaagd :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Ja grappig he? :D :D
Nu maar hopen dat als het blok er eenmaal is, Mikki en Dreamy ook echt zullen gaan paren.  ::) Aan Dreamy zal 't denk ik niet liggen. ;D

Hihi...ik ga niet behangen. Als het behang er af is, ga ik de muren schilderen. De andere kamer is met structuurverf, maar ik denk dat ik de zijkamer met gewone verf doe, omdat ze anders alle steentjes van de muren knabbelen.  ::) 8)

Ik heb trouwens naar de doorgestuurde link gekeken, het is een goed plan om het op maat te laten maken, zou dat duur zijn?
Het blok moet wel van boven open kunnen. ;D Maar dat zal wel lukken denk ik.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Oh ja, nog ff dit:

In de boom voor mijn huis zijn twee eksters een nestje aan het bouwen... :-* :-* :-* :-* zo lief om te zien! :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Manon*

hoi hoi,

Spannend hoor als je dat blok gaat plaatsen!
Heb je al vaker nestjes gehad of is dit de eerste keer?

en wat mij opviel..... je hebt bij je handtekening een foto staan met je valken... hoe hou je die nu allemaal uit elkaar qua naam.... of gaat dat automatisch... of gaat dat net als met tweelingen die hetzelfde eruit zien... die kan de moeder ook allebei uit elkaar houden  ;D

Goh wat schattig zeg een nestje met eksters!
Ik ben ook helemaal vogelgek en nu we buitenaf wonen zijn er zoveel vogeltjes hier, vooral pimpelmeesjes, koolmeesjes en roodborstjes, zo leuk om te zien.
Wij hebben ook 2 nestkastjes, ze waren binnen een paar dagen verhuurd, terwijl toen we in enschede woonden.... toen hebben de nestkastjes daar 2 jaar gehangen... maar stond nog steeds leeg!

Veel succes met het blok!
:-*

valkchico

Hallo Manja,

GAat het toch gebeuren hahaha al dat gekoppel en zo leuk hoe lang denk je dat je noddig hebt voor het opknappen van het zijkamertje? Want ze gaan echt niet dirrecht eitjes leggen maar kunnen ze zich wel het blok eigen maken???

He tot vrijdag

gr Esther

eefje nieuwenburg

Hoi Manja,

ga je 1 koppel per keer laten broeden of geef je al je vogels tegelijk een blok?
ik heb ze allemaal tegelijk geprobeerd omdat ze dan elkaars jongen eventueel op kunnen vangen in geval van nood,nou was dat niet helemaal goed gegaan dus lopen ze nog allemaal lang elkaar heen maar goed.....
want hoeveel koppels heb je nu ?

ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen,is altijd leuk om bij iedereen een beetje mee te lezen en mee te kijken,ik lees veel maar reageer erg weinig,weet nooit wat ik moet zeggen :D

groetjes eefje

ManjaV

Hoi Manon,

Bedankt voor je berichtje :D
Ik heb nog nooit nestjes gehad, want mijn valkjes zijn nog jong.
Mikki en Dreamy zijn nu oud genoeg voor een nestje. :D

Wat betreft het uit elkaar houden: dat is makkelijk. ;D ;D
Elk valkje ziet er toch weer anders uit.
Bovendien heb ik ze een voor een gekocht, dus dat maakte het nog makkelijker onthouden.

Het is inderdaad zo leuk om al die vogeltjes te zien! Bij mij vliegt er ook van alles rond; pimpelmeesjes, koolmeesjes, eksters, duifjes enz. enz.
Een nestkastje lijkt me ook heel leuk om te zien.




Hey Esther,

Ik denk dat ik twee of drie dagen nodig heb voor de zijkamer...
Maar als ik ga schilderen, moeten de valkjes in de slaapkamer. En dan zet ik alleen de voliere in de slaapkamer (de andere kooi past er niet bij). Dus dan kan ik geen blok plaatsen.
Na het opknappen plaats ik het blok (als ik dat dan heb ;D ;D).
Ja, na al dat gekoppel en de nestjes bij jullie, kan ik natuurlijk niet achterblijven he. ;D ;D
Ik zie je inderdaad vrijdag, gezellig :D




Hey Eefje,

Ja, ik lees ook vrij veel dagboekjes en verhalen, maar van reageren komt 't niet altijd. ;D Maar ik vond het zo leuk om te lezen hoeveel kleintjes jij had, dat ik wel moest reageren. ;D
Zo schattig! :D
Maarre...ik heb nu twee koppeltjes (als het goed is): Mikki en Dreamy en Sunny en Fuzzy. Maar Sunny en Fuzzy geef ik nog geen blok, want Fuzzy is nog heel jong (van augustus). Sunny is wel oud genoeg.
En bij Mikki en Dreamy moet ik gewoon even afwachten of ze daadwerkelijk gaan paren als het blok er is. Dreamy zit al wel kippetje, dus dat is alvast al iets...;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Vanochtend zat Sunny weer eens ouderwets achter Daisy aan.  ::) ;D En Timmy ook, dus Daisy had het druk. ;)
Terwijl ze lekker losvlogen, heb ik weer een flink aantal foto's geupload. Hieronder staan ze:

Allereerst Yariki op het kamerscherm  :-*


Een aantal valkjes in de kamervoliere


Yariki op de Ferplastkooi voor het raam


Timmy op het kamerscherm


Timmy, een beetje verschrikt ;D schrok van de camera ;)


Timmy op de Ferplastkooi


Timmy aan het dommelen in de voliere


Mikki op het kamerscherm


Mikki op het touw voor de voliere  :-*


Mikki, nu van de andere kant


Mikki op de kooi voor het raam, kijkt naar buiten :D


Een foto van Mikki met zijn spiegeltje ontbreekt natuurlijk niet ;D


Met de vleugeltjes wijd, versiert Mikki zijn spiegelbeeld


Mikki en Sunny naast elkaar op het kamerscherm


Mikki en Dreamy, hopelijk mijn eerste koppeltje :D


Close-up Mikki  :-*


Close-up Fuzzy  :-* mooi is ze he?


Fuzzy op de gordijnenstang ;D


Fuzzy in de kooi, kijkt uit het raam


Fuzzy en Daisy gezellig naast elkaar


Dreamy schrikt een beetje van de camera


Dreamy op haar gemak op de kooi


Daisy en Mikki


Daisy, op de achtergrond Fuzzy en Timmy!


Daisy  :-*


Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Esther*

Wauw, wat een foto's en dat op de vroege morgen!
Leuk om ze lekker los in een huiskamer te zien.
Hier kunnen ze helaas niet meer binnen ivm allergische reactie van mijn zoontje. Soms krijg ik nog wel de kriebels om er eeeeeentje naar binnen te halen. :-\ :'(
Maar buiten is ook erg leuk hoor.
Maken ze bij jou ook meer herrie nu het voorjaar lijkt te beginnen?

groetjes Esther