Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Lin,

Ja, Mikki at het op en kreeg daardoor kropvervuiling en moest opgenomen worden bij Feld.
Gelukkig heeft hij hem kunnen redden. Sindsdien krijgen ze dat soort dingen niet meer, alhoewel de anderen het niet eten. En ik denk ook eigenlijk niet dat Mikki dat nog zal doen, maar ja...u never know..

Hey Yvon,

Ik vond het supergezellig vanochtend. Je hebt een stel schattige vogels zo bijelkaar in een hele mooie voliere. :D Je hondjes en kat waren ook lief.  :-* En de koffie was heerlijk ;D
Nou, het lijkt mij heel leuk om binnenkort weer eens langs te komen. Snel weer wat afspreken?
Ik heb trouwens een afspraak gemaakt bij Feld volgende week donderdag om elf uur! :D :D Je had me moeten horen aan de telefoon, ik al die valkjes opsommen die meegingen en niet te vergeten jullie namen. Maar dan weet je dat die afspraak staat.
Zou erg fijn zijn als je wat testsnippers voor me mee zou kunnen nemen ;D ;D Thnx! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Nou, nog heel even wachten dus  ;D

Werd de ontlasting getest of was het een dna test? Ik weet het niet meer  :-[ Ik heb de laatste keer zoveel gelezen  :P

Ik kijk al uit naar de foto's van je nieuwe aanwinst  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

tik tak tik tak tik tak...

Rianne

Hier scharrelen ze ook naar hartelust tussen de snippers! :D

ManjaV

Hey Monky,

Idd nog eventjes wachten ;D ik ben nu wel reuze benieuwd.
Het is een ontlastingtest. De dna-test is al gedaan (het is een popje).
Tja, dat heb ik ook hoor, je leest zoveel en op gegeven moment haal je of alles doorelkaar of je vergeet het eenvoudigweg ;D ;)

Ik heb wel zin om foto's te maken. Alleen jammer dat ik geen digicam heb. Misschien kan ik die wel weer een keer van mijn zusje lenen. :D

Hey Rianne,

Dan zullen ze die beukensnippers vast hier ook leuk vinden! :D :D

Groetjes,
Manja

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Wil ik net het berichtje plaatsen, zie ik de jouwe :D Dus hieronder staat mijn antwoord!

Helaas...helaas...maar Yariki blijft nog eventjes bij Lin.
Want wat bleek uit de ontlastingtest: ze heeft een bacteriële infectie die behandeld moet worden met Synolux. Het is een kuurtje van tien dagen. Gezien het feit dat Fuzzy bij mij al in de quarantaine staat, blijft Yariki dus nog bij Lin.
Wel jammer, maar niets aan te doen. Ik heb het geduld wel hoor, om te wachten op zo een lief valkje. ;) Ik hoop dat die infectie iig verdwijnt! Apart he, wat zo een test kan uitwijzen, in feite merk je niets aan het valkje en dan blijkt er toch iets te zijn!
Nu ben ik wel benieuwd naar de uitslag van Fuzzy's test, die uitslag hebben ze als het goed is vrijdag.

Liefs
Manja

Caroline

Ach wat sneu nou!!  :-\

En Synulox?? Dat hebben bij mij Diégah en Fleur ook gehad voor het klebsiellabacterie. Weet jij wat Yariki heeft??

Is Dusty ook getest?? Die zit namelijk niet in quarantaine bij Wilma maar heeft wel bij Yarikia gezeten toen die de bacterie al bij zich droeg.

Beterschap!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Zielig he?  :-\ Ik weet eigenlijk niet wat voor bacteriële infectie Yariki heeft. Dat zal ik nog aan Lin vragen. Hoe lang kregen Diégah en Fleur Synolux, ook tien dagen? Hoe wist je daarna dat het weg was?

Dusty is niet getest. Lin heeft Wilma als het goed is nu al op de hoogte gesteld. Ik begreep iig dat het besmettelijk was voor andere valkjes, als ze bij haar in de kooi gezeten hadden.  :-\

Anyway, nog even geduld, maar het wachten wordt dadelijk beloond met een lief valkje ;)

Groetjes,
Manja

Caroline

Fleur en Diégah hadden waterige urine, het witte gedeelte.

Na een kuur van 2 x daags 3 druppeltjes, 10 dagen lang werd dit langzaam minder. Nu hebben ze weer normale ontlasting!!  :D

Na een kuur Synulox moet je wel anderhalve tot 2 maanden, elke dag vitamines door het water doen. Synulox is een zware antibiotica, zo vertelde Dr. Feld.  :)

Ben wel heel benieuwd of ze hetzelfde heeft als die twee van mij.

Sterkte met wachten.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Jeetje zeg: da's wel even een tegenvaller. Maar wel heel goed dat je die test hebt laten doen en je Yariki niet vorige week gehaald hebt.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Wat jammer dat je toch nog een weekje(?) moet wachten,ook al heb je geduld.  ;) :D
Nou blijft Yariki zeker dan ook bij Lin tot ze helemaal van de kuur af is?

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Bedankt voor de tip :D De vitamines heb ik in huis.

Fleur en Diégah zijn weer opgeknapt gelukkig! :D

Hey Caroline (carco),

Nou, zo een test is dus echt heel erg goed om te laten doen. Kan ik iedereen aanraden ;) Hopelijk knapt ze van die kuur op.

Hey Yvon,

De kuur duurt tien dagen en Lin heeft vrijdag het medicijn binnen. Dus als je dan gaat rekenen, wordt het ca. de 20e dat ik haar op kan halen. Want idd is het handig als Lin de kuur doet. Ik heb geen quarantaineplek meer over ;)
Groetjes,
Manja

*Petra*

Hoi Manja,

Oh, wat jammer van Yariki. Maar wel goed dat het er nu uitkomt.
En Furry, is hij ook nog niet oud genoeg om mee te mogen??

Groeten Petra  :D 

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

ManjaV

Hoi Petra,

Furry is tussen 12 en 14 augustus geboren dat ik weet, dus zeker oud genoeg. Maar we moeten eerst zijn ontlasting laten controleren ;) Pas als alles ok is, kan hij mee.
En hij moet natuurlijk wel zelfstandig eten, ik weet ook nog niet echt of hij dat doet. Ik ga zo langs Caro, dan zie ik het ;) ;D

Op deze vrij zonnige ochtend niet veel bijzonders te melden. ;D
Behalve dan dat Mikki er met een paar druivenstengeltjes vandoor wil gaan en Daisy op de lamp zit en aan een ketting knabbelt.
Sunny versiert alles en iedereen vanaf het kamerscherm en Dreamy vliegt af en aan op mijn schouder.
En dan hebben we natuurlijk nog Fuzzy die in de slaapkamer zit en zich ook wel laat gelden ;) hij hoort de anderen natuurlijk.

Groetjes,
Manja

*Petra*

Veel plezier bij Caro, hopelijk heb je bij Furry wat meer geluk!!

Groeten petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !