Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Skye

Hoi Riny, je zal ongetwijfeld gelijk hebben hoor, maar wat ik dan nog niet goed begrijp is: als het valkje ziek is, al bij de kweker en die merkt dat niet, komt het er dan wel uit als je het valkje zelf in quarantaine zet? Is het dan niet handiger het door de da te laten testen? Kijk, ik reageer vanuit de theorien die ik lees, heb er geen ervaring mee, maar wil tezijnertijd ook een 2e erbij.
Sorry Manja dat ik weer jou dagboekje/topic gebruik om een vraag te stellen! ;)

Riny

Hoy Skye
Bij mij blijven ze normaal gesproken altijd 6 weken in quarantaine.
Als ze iets onder de leden hebben merk je het in die tijd wel hoor.
Groetjes Riny :D

Skye

Weer wat geleerd! Dank je wel Riny! :)

ManjaV

hoi Skye en Riny,

Nou, die vogeltentoonstelling was idd leuk en wil ik wel een vis of kanarie winnen? :D Haha, jawel hoor, wordt alleen wel een beetje vol hier maar goed!
Voor de zekerheid heb ik mij gisteren gelijk maar even gedoucht en idd kleren in de was. Tja, het lijkt mij ook onlogisch dat je er wat oploopt, maar je weet het natuurlijk nooit.... ::)

Dat quarantaine vind ik ook een lastig verhaal. Ik heb als eventueel quarantaineplek alleen mijn slaapkamer. En die is ijskoud hoor. Geen verwarming, want in mijn woonkamer staat slechts een gashaard. En die gaat niet tot in de slaapkamer.
Dus ik zit nu een beetje te verzinnen hoe ik dat moet gaan doen. Alhoewel volgens veel mensen vogels goed tegen kou kunnen.
Als ze maar niet op de tocht staan!
En zes weken vind ik wel lang, zo in afzondering. Maar je hebt wel gelijk Riny dat je dan alles uitsluit. En je kan in die tijd het valkje natuurlijk goed tam maken. Dat is een voordeel.

Als er tips zijn, hoor ik ze graag m.b.t. de quarantaine.
En mijn dagboekje mag best gebruikt worden om een vraag te stellen!!! :D Geen probleem!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Skye

En als je de nieuwe nu aan de andere kant van de woonkamer zet, desnoods zolang op een dressoir/ eettafel (of hoe je je wk ook hebt ingericht), zou dat ook kunnen? He, had ik eigenlijk in 1 moeite door aan Riny moeten vragen daarnet, maar ja. Dan hoef je er alleen maar een pompje desinfectiespul bij te zetten. dat heb je in ziekenhuizen ook, hoef je alleen je handen mee in te smeren. Wie weet hoe dat heet of waar je dat kan kopen?

Riny

Hoy Skye
Het aller allerbeste is om ze in aparte kamers te plaatsen.
Maar in sommige gevallen kan dat niet en dan kun je ze het beste zo ver mogelijk uit elkaar zetten.

Skye

Wederom bedankt Riny! ( en Manja ook  ;))

ManjaV

Hoi Skye, Riny,

Aan de andere kant van de woonkamer zou ook een goede optie kunnen zijn.
Maar wat misschien ook een idee is, is om een tijdelijk verwarmingselement in mijn slaapkamer te plaatsen. Ik heb twee kacheltjes die op stroom werken. Nu weet ik niet of het verstandig is die twee kacheltjes onbeheerd achter te laten. Maar anders kan ik op zoek naar een ander verwarmingselement.
Misschien hebben jullie een idee? :D

Groetjes,
Manja

Riny

Hoy Manja
Als ik me niet vergis wil jij een valkje van Mariska?
Als je een valkje koopt waar niet zo heel vaak nieuwe bij komen zou ik het wel aandurven in de huiskamer.
Als je een jong valkje wat net tam is op de slaapkamer neer zet ,is dat ook niet erg bevordelijk om tam te blijven.

ManjaV

Hey Riny,

Ja, in eerste instantie een valkje van Mariska, maar ik ben momenteel ook aan het rondkijken omdat zes maanden de ideale leeftijd schijnt te zijn van een valkje om er een partner bij te krijgen. Maar de belangrijkste reden is nog wel dat ik maandag weer aan het werk ga en ik het zielig vind dat ik dan weer van huis ben...
Goed plan dan, in de huiskamer. Ik kan een tochtvrij plekje vrijmaken in de hoek aan de overkant :D
En inderdaad is het belangrijk dat het valkje tam blijft, alhoewel het in de slaapkamer misschien ook handig is omdat het valkje dan niet wordt afgeleid door Mikki en dus wel op mij gefocust moet zijn :D
Met een beetje nadenken komen we iig een heel eind :D

Groetjes,
Manja

Riny

Hoy Manja
Hier op het forum zijn momenteel ook een paar mensen met jonkie's .
Goed rond kijken in de dagboeken.
groetjes Riny :D

Lin

Hey,

Ik zou ook meteen het spiegeltje weghalen. want straks blijft ie schreeuwen als hij verliefd is op de spiegel en je haalt hem weg. en over de quarantaine er staat meer daarover bij aanschaf. Het si wel belangrijk dat je daar aan houdt. Mijn valkjes die erbij zijn gekomen zijn dat ook eerst gegaan.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Riny,

Inderdaad zal ik goed in de dagboeken rondkijken :D

Hoi Lin,

Volgens mij is Mikki op dit moment verliefd op mij :D
Alleen 's ochtends fluit hij eventjes naar het spiegeltje, maar de rest van de dag probeert hij mij te imponeren.
Maar wellicht een beter idee om het spiegeltje weg te halen.

GRoetjes,
Manja

Riny

Hoy Manja
Ook ik zou het spiegeltje weg halen als ik jou was.
Geef hem er iets anders voor in de plaats.,en Mikki is net zo gelukkig.
groetjes Riny :D

ManjaV

Hoi Riny,

Zodra ik wat anders voor hem heb gekocht, haal ik het spiegeltje weg. :D

Groetjes,
Manja