6 mei 2025, 10:20:00

poepen en plassen

Gestart door roderick!, 5 september 2002, 11:35:45

« vorige - volgende »

roderick!

Mijn valk plast of poept om de 5 minuten.Ook is zijn ontlasting bijna altijd anders, de ene keer groen de andre keer wit soms zit er ook veel vocht bij zijn poep.Is dit wel normaal??

Silvia!

Onze valk poept ook veel (niet iedere vijf minuten, maar wel veel). Volgens mij plast en poept een vak tegelijkertijd. Dat groene is zijn poep en dat witte/vloeibare is zijn plas.

Ik heb gelezen dat het de ene keer dunner kan zijn dan de andere keer, doordat je valk bijvoorbeeld opgewonden/enthousiast is of dat hij koud water heeft gedronken.

Het moet wel na een paar keer poepen weer normaal (een beetje hard groen en vloeibaar wit wat later ook hard word) zijn als heeft hij diarree.

Ik hoop aan Peter en Angelique, de experts) dat ik dit goed zeg........

gr. Silvia

Peter

Hoi Silvia en Roderick,

de experts... nou zo voelen we ons nog niet hoor:)) We weten nog lang niet alles. Maar Silvia je hebt helemaal gelijk met je uitleg. We hebben er niets meer aan toe te voegen.

Groetjes,
Peter

Silvia!

Bedankt!

Wij hebben er via deze site en via het boekje "Mijn valkparkiet" (Schrijver weet ik even niet meer) heel veel over gelezen. We slaan regelmatig het boekje nog open, lezen info op de site en doen natuurlijk mee aan het forum. Zo leer je veel bij, want het zijn toch ingewikkelde (maar leuke) beestjes!

gr. Silvia

Peter

Hoi Silvia,

De schrijver is Thomas Haupt:)
Makkelijk en belangrijk eigenlijk een beetje naslagwerk.

Groetjes,
Peter

isabella

hoi mensen :-*
 ik heb een vraag waarom
zit er altijd in een vogelpoep een zwarte puntje?
 kunnen jullie het AUB naar me email sturen het is een vraag voor school  ;D ;) :) :P :-*
plzzzzz stuur het  ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

ziralioness

Ik lees op het moment ook het boek ''Mijn valkparkiet'' van Haupt... een heerlijk boek met heel veel wetenswaardigheden, verzorgingstips en leuke speelgoedideeen.
Eigenlijk een perfecte handleiding!
Iedereen... LEES dat boek!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Karin

Ik heb hem, dubbel zelfs  ;D en helemaal van voor naar achter gelezen. Mooie foto's ook. Minder mooie foto's, maar zeker zo interesant is het boekje van "over dieren - kweken met valkparkieten ". Niet alleen voor kwekers interesant.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hey Karin,

Ik heb dat boekje ook thuis. Staan interessante dingen in. Ook heb ik van diezelfde reeks Voeding voor kooi-, en volierevogels gekocht. Staat zeer nuttige info in over vitaminen ed. Ook zeer handig.

Groetjes,

Mariska:
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Ga ik zeker eens voor kijken ! Zo leren we iedere dag weer wat bij  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves