23 april 2024, 15:57:22

Roosvicee

Gestart door Ineke, 23 december 2005, 14:01:51

« vorige - volgende »

Ineke

Een paar x heb ik gelezen dat het goed is als je 1-2 x per week roosvicee door het water doet. Het zou dan wel roosvicee met n gele dop moeten zijn. Klopt dit?
Zelf heb ik roosvicee met n gele dop van de Aldi, is die ook goed?
Geeft roosvicee net als druivesuiker ook energie aan vogels?

Kirsten

Hoi Ineke,

Volgens mij gebruik ik verschillende roosvicees,. Ik kijk meestal wat erin zit en als het lekker klinkt, dan neem ik die :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lique

Hoi Ineke,

Zelf gebruik ik geen roosvicee door het drinkwater.
Als ik hier wat door doe, gebruik ik liever druivensuiker.
Roosvicee zakt naar beneden en wordt erg snel ranzig, terwijl druivensuiker minder snel vies wordt.

Roosvicee geef ik wel door het eivoer en de valken vinden dit heerlijk.

Merk maakt niets uit, of het nou van de aldi of het merk zelf is.

groetjes Lique

Kirsten

Hoi Ineke,

Ik doe het inderdaad ook niet door het water, maar wel door hun eivoer. Ze vinden het inderdaad erg lekker.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

emca

hoi inke

ook wij gebruiken verschillende roosvice niet met een bepaald kleur dop, ik raad wel aan om te kijken wat er in zit van vruchten en vitamine, en zo als al eerder word vermeld roosvice door het eten te voegen krijgen ze geen genoeg van, maar je het het natuurlijk wel beperken niet elke dag door het voer doen, wij voegen het een keer perweek door het voer dat bestaat uit vogel brokjes halfschepje, zaden half schepje en ei voer een halfschepje dan krijgt per vogels 15 gram voer wat ze mogen hebben en de roosvice maakt er dan een heerlijk pap je van de vogels zien het dan ook als een verrassing,  ;D ;D ;Onze emca als ze het ziet dat er roosvice word toe gevoegd gaat ze meteen smikkelen tot het kopjes onder de zaadjes zit. Ik raad het ook aan om er niet te veel toe te voegen maar net genoeg dat het aan elkaar gaat kleven  :D :D :D. anders kan het wel eens te zoet gaan worden ben ik altijd bang voor.

groetjes emca, roosje, kuif je
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers




1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Ineke

Goed idee! Zijn eivoer lust ie niet, geruld of droog, dus ik ga het ns met roosvicee proberen. Las ook dat sommigen er nog beschuit doorheen doen, dus Teuntje krijgt dadelijk eivoer met beetje beschuit en scheutje roosvicee (van de Aldi, zo te lezen maakt dat dus niets uit). Altijd fijn zulke tips!

Riny

Hoy Ineke
Dan ben je met Teuntje zijn kerstdiner zo klaar.
Groetjes Riny :D

Ineke

25 december 2005, 11:15:55 #7 Last Edit: 25 december 2005, 11:20:16 by Ineke
En dan ook nog de speelboom, Teun wordt zijn eerste kerst erg verwend  ;D
Foto's zijn erg donker want lamellen en rolluiken zijn naar beneden als Teuntje de kooi uit mag. Hij is nog bang van de boom:
http://img511.imageshack.us/my.php?image=teuntje0098nf.jpg

http://img471.imageshack.us/my.php?image=teuntje0136pt.jpg

Bo

Wat gaaf zeg die speelboom,leuk Dat van rosevice wist ik niet, maar ik zal het eens proberen.

Groetjes Monique

~Natas~

Hallo,

Als ik iets van roosvicee in hun drinkwater doe dan zien mijn valkjes er niet meer uit hoor.
Die 2 gekke van mij gaan er rustig in hun drink water badderen  :-X
Maar dat van het eivoer wist ik ook niet.....dus weer wat geleerd.

Groetjes,

Natas

Ineke

Helaas vond Teun het eivoer, met appel, beschuit en roosvicee niet geslaagd. Hij at er van om me een plezier te doen toen ik bij m stond, maar hij vond t niet lekker. Ook niet met de 'alles lokker' trosgierst. De valkjes bij mijn moeder in t verpleeghuis vonden het wel lekker, dus daar lag t niet aan.
Bedankt voor de reacties, ik weet nou dus dat ik iets lekkerder kan maken met roosvicee van elk merk en dat ik dit niet te vaak moet doen (1-2x p/w).

kinky

heey
gewoon de ranja roosvicee?
ikke heb herst met druif en braam
mag deze ook
al vast bedankt groetjes Laura en Kinky

emca

hoi kinkey,

ik weet het niet zeker of ze ranjaroosvice mogen hebben maar zo ver ik weet zitte er alleen maar kunsmatige vitamine bijvoegsel in maar ik zou het niet geven gewoone roosvive die wat dikre zeg maar is met puur alleen maar uit vruchten en niet met allerlei kunstmatig bijvoeging en ook gezonder voor de valken en voor de meeste valken zeer op prijs word
gestelt.

succes groetjes emca, roosje r.i.p, kuifje
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers




1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni