4 augustus 2025, 21:36:09

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Riny

Citaat van: Rianne op  9 januari 2007, 14:02:49

Ben je net lekker foto's aan het maken, zijn de batterijen op...  ::) Helaas heb ik het reserve paar weg moeten gooien, die hebben tweede Kerstdag samen met een pakje Vischerman's friend in mijn tas gezeten... laat dat laatste nu smelten als je in een volle kroeg staat...

Hoy Rianne
Ja als je van de fishermann's friends niet aan het janken slaat omdat het sterk spul is , dan wel van wat het aanricht als het smelt.
Ik heb zo een handtas verknalt.
Leuk dat ik Dulce en de rest  weer eens heb kunnen bewonderen.
Groetjes Riny :D

Rianne

M'n tas kon gelukkig in de wasmachine. Maar ik raak wel op jacht naar nieuwe batterijen, 1 paar is te kort. :-\

Wilma1

Hoi Rianne,
Zi ik hier heel dapper, om wat "oude" foto's te plaatsen van Maxime met de mooie parels en Stacy....vind ik ze niet  ::) :-\ Van de week zag ik mapjes staan en nu zoek ik me suf  ::).....heerlijk he....maar ik ga verder zoeken.

Alles kits met de kids  ;D vast wel  ;) ik hoop[ dat je mams het steeds leuker gaat vinden en straks ook EEN MOOIE VOLIERE VALKJES HEEFT  ;D deze verslaving begint n.l. met een klein aantal  ;D

Weet je al wat datums ???
Het begint te kriebelen ze te zien  ;)
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

moeders heeft nu zelf een nieuwe plantenspuit gekocht om de kinders te douchen ;) Ik doe dat ook bijna dagelijks, het scheelt toch in stof.

Tinco is vanaf vandaag aan de bachbloesem therapie. Ik vind het maar raar dat hij geen interesse toont in de vrouwtjes, maar vervolgens wel een speeltje of stukje brood wil verleiden ::)
Hopelijk helpt het, over een week of zo hoop ik verandering te kunnen zien. :)

Rianne

Wat gaat de tijd trouwens snel! Dit dagboek is alweer ruim een jaar oud!  :o

Rianne

Trouwens wel leuk om te vertellen, ik kwam dinsdag op mijn werk en toen had 1 van de vaste gasten een boekje voor me mee:

Het is al een oud boekje, hij staat ook op de boekenlijst van deze site. Het is van 1988, de mutaties die erin staan zijn wildkleur, lutino, gepareld,cinnamon, bont en zilver. Een lutino werd toen nog albino genoemd en gepareld was nog maar net een nieuwe mutatie. Ze waren toen erg duur. Wat is er toch een hoop veranderd!

Rianne

Alles gaat nog steeds zijn gangetje hier. :) 's ochtends vroeg houdt Tiaro buiten een korte serenade en een uurtje later begint Diego. Tinco hoor ik eigenlijk nooit...
Tinco doet nog steeds lelijk tegen Denzel, maar goed hij zit ook nog maar pas aan de Bach Bloesem druppels. En zoveel drinkt een valkje niet op een dag dus het zal z'n tijd wel nodig hebben.

Ayko wordt nog steeds een beetje geplukt door Tiaro, hopelijk is dit partnergedrag en niet verveling. Als het weer een beetje meezit en het wordt gewoon lente ipv winter, krijgen ze in april/mei een broedblok.

Met de catharina's gaat het ook goed. Kai was vorige week helemaal vies en nat en kon niet meer vliegen. Hij zat in het kwartelhokje (waar de kwartels zelf nooit in zitten...) en was superboos op me toen ik m wou pakken voor controle! :o Jee wat ging hij tekeer!
Kia zit een beetje rommelig in de veren, hopelijk is het de rui. Vliegen kan ze nog steeds niet goed, wel beter als in het begin maar nog lang niet zo snel als Kai.

Dulce en Diego worden al meer een stelletje. Ze zitten al wat vaker naast elkaar, maar kunnen ook naar elkaar uitvallen!
Dulce is heel nieuwsgierig en kijkt vaak naar wat ik aan het doen ben. Regelmatig zit ze op het gritbakje wat voor de opening hangt. Als ik het deurtje openzet, blijft ze mooi zitten en kijkt nieuwsgierig in het rond. Het is stiekem wel een schatje! ;D

♪ Marlies

Ayko wordt nog steeds een beetje geplukt door Tiaro, hopelijk is dit partnergedrag en niet verveling.

----------------------------------------------------------------------------------------

Hoi Rianne, ;D

Ik had hier ook zo'n koppel waarvan de pop soms maar 1 kuifveer meer had. Dit was  meestal wel in de broedperiode, dan zaten ze hele dagen te kroelen. ::)

Kun je die bachbloesem druppels niet gelijk in de snavel geven, dan weet je wel dat hij ze binnenkrijgt.

Groetjes Marlies ;)

Rianne

Het plukken gebeurd ook tijdens het kroelen. Ik heb het wel eens gezien. Het ziet er lief uit tot Ayko opeens een brul geeft, dan heeft Tiaro een veertje te pakken ::)

Tinco wil bij me zitten, maar niet aaien, dus vasthouden en in de snavel druppelen zal hij dan helemaal niet waarderen. Maar ze drinken toch enkele keren per dag er van dus hij krijgt er sowieso van binnen. En dat Denzel het ook drinkt is niet erg, het kan in ieder geval nooit kwaad. :)
Ik zag daarnet al dat Tinco door Denzel gekroelt wil worden maar Denzel is ook niet gek, die geeft Tinco dan een pik. Hij moet eerst maar eens normaal tegen haar doen! ;)

Rianne

Vandaag wat foto's van Tinco en Denzel! :D

Ik merk vrij weinig verschil in Tinco's gedrag naar Denzel, tijdens het maken van de foto's joeg hij haar ook weg als ze te dichtbij zat. Maar we gaan gewoon door met de druppels tot ze op zijn. :)

Rob S

Wauw, wat is Denzel een supermooi valkje :o ;D! Is dat dat ene valkje dat je toen op de vogelmarkt in Zwolle hebt gekocht?

Groetjes Rob

Rianne

Hoi Rob,

dat klopt. :D Gekocht als man maar het is een pop. Ik hoop dat ze met Tinco een koppel gaat vormen. :) Het is een onwijs forse pop, volgens mij is het het grootste valkje wat ik heb. :)

Rob S

Ze ziet er echt supermooi uit ;D! Wat voor donsjes kun je allemaal krijgen dan als ze een koppel wordt met Tinco?

Groetjes Rob

Wilma1

Wat een mooie foto's....heb je veel last gehad van de storm ??? Gelukkig staat jouw voliere redelijk uit de wind...toch ???

Ik heb trouwens nog pellets over, de 2 vewende nesten hier trekken hun neus ervoor op...zal ik ze een X voor jou meenemen als ik kom ??? Tis toc zonde om te laten staan, dan gaat de smaak eraf en nog meer zonde weg te gooien.

Alles naar wens met de drie musketiers daar  :D ;) en zoals jij al schreef...elke dag sproeien scheelt een hoop stof, ik deed dat hier ook, plus dat sommige zelf in bad gingen.
Morgen naar de longarts....ik ben zeer benieuwd, want het voelt erg goed en heb weer voldoende lucht. de foto's zullen meer uitwijzen, om te minderen met de Prednison.

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Rob,

ervan uitgaande dat Tinco split bont is:

Moeder:bont cinnamon gepareld
Vader:witmasker lutino split voor bont {X1:  gepareld}

man afkomst:
25% gepareld split voor bont witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}
25% bont gepareld split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% bont split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
25% lutino gepareld split voor bont witmasker
25% lutino split voor bont witmasker
25% bont lutino gepareld split voor witmasker
25% bont lutino split voor witmasker

Ik weet niet of Denzel verder nog splits heeft. Ik hoop op split witmasker maar ja, je hebt niet alles voor het zeggen ;)