5 augustus 2025, 09:07:01

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Caroline

Lijkt me wel een pop ja.  ;D ;D

Alhoewel ....  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

22 oktober 2006, 21:14:33 #1636 Last Edit: 22 oktober 2006, 21:16:13 by Wilma1
Tjeeee Rianne, ik moest je wel van ver hijsen zeg...pufpufhijghijg.... :P

maar ik heb een leuke foto van Stacy

samen met Maxime  :-* en DIE wilde even later op haar klimmen ::)...maaaaarrrrrr.....  :-\

Charlie sprong daar toch even tussen  ;D en Stacy van schrik  :o tegen de gaaswand

Volgende X beter  ;)
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Oohhh een koppeltje! :) Wat leuk! M'n kleine meisje wordt groot ;)

Rianne

Hier even een update over het wel en wee van de valkjes en catharina:

Tinco is dolverliefd op z'n touwring en houdt er hele serenades tegen. Ook doet hij dan het geluid na van een pop die kippetje zit ::)
Verder lijkt hij er geen last van te hebben dat hij nu alleen zit. Mocht ik voor eind november nog geen nieuwe pop voor hem hebben, gaat Denzel er bij.

Denzel maakt vaak grappige geluidjes, het zijn geen melodietjes maar meer een beetje priet priet. Heel leuk om te horen :D Ik denk dat het een man is, maar 100% zeker weten doe ik het niet.
Gisteravond hadden we 't deurtje van de kooi opengezet maar hij ging er niet uit. Vannacht twijfelde ik nog of het deurtje wel dicht was... en dat was ie dus niet! Maar Denzel zat nog keurig in het kooitje toen ik beneden kwam. Wat een schatje ;)

Diego en Dulce kan ik wel even samen bespreken. Er wordt minder gewipwapt, waarschijnlijk omdat het niet zulk lekker weer meer is. Ze zijn beiden nog heel bang voor me maar Dulce durft mijn haar door de tralies heen te pakken als ik voorover sta. Apart meisje ;)

Buiten gaat het ook wel goed.
Ayko lijkt minder geplukt te worden. Gelukkig maar want als het kouder wordt, lijkt het me wat fris om het hoofd als er geen veertjes zitten ;D Ze is nog steeds gek op kroelen, ondanks dat ik niet zo lang in de voliere blijf met voeren.

Tiaro heeft het maar goed daar, met 2 dames tot zijn beschikking. Ze zijn vaak met z'n drieen aan het scharrelen of eten. Wel houd ik Tiaro extra in de gaten, hij mag van mij wel wat dikker.

Nevada is gewoon nog steeds Nevada. Ze gaat met de andere valkjes om maar wil er verder niks mee te maken hebben. Roepen als een valkje kan ze ook nog steeds niet. Ze is wel wat minder bang voor me geworden. Als ik vlak voor haar sta blijft ze wel zitten maar ze staat standby om weg te vliegen.

Kai roept soms veel en hard. 't Is ook moeilijk je verstaanbaar te maken als enige Catharina in de voliere. Hij zit vaak bij de valkjes dus echt eenzaam is hij niet. Ik heb nog niks van de catharina kweker gehoord, zal zo direct een mailtje sturen of m'n nieuwtje al zelfstandig is. :)

De kwartels zijn echt een triootje geworden. ;) Altijd bij elkaar en als ik de valkjes ga voeren, weten ze dat ze de restjes krijgen.

Het heeft vannacht flink geregend en dat is helaas te zien in de voliere. Het heeft aan de zijkant flink ingeregend door de wilgenmat heen dus ik moet echt achter een stuk zeil aan. :-\ Straks is alles nat en dat zal voor de gezondheid van 't vee niet zo goed zijn...

Rianne

Pfff wat een toestand... ik ging de kooi van Dulce en Diego weer verschonen. Alleen die :censuur la wil er vaak niet goed uit. Dus ik met m'n arm in de koooi. Valkjes in paniek. Dus Dulce was ontsnapt. Ze was vrij eenvoudig te pakken, stapte zo op en beet niet :o Ik zette haar bij Tinco in de kooi.
Het leek me beter om van kooi te wisselen dus Diego moest ook gevangen. Die ontsnapte dus ook :( En Diego is niet makkelijk te vangen... Hij werd moe en zo kon ik hem in de theedoek 'vouwen'. Ze zitten nu beiden in de grote kamervoliere. Tinco gaat weer in de witte.
Maar het viel mij zo mee dat Dulce redelijk tam is. Of misschien reageerde ze wel zo van schrik?

ManjaV

Hoi Rianne,

Soms zijn ze tammer dan je denkt en worden ze sneller tam als je denkt. Dat heb ik hier ook met Fuzzy.

Wat een grappig verhaal zeg over Tinco met zijn touwring. Dat doet me denken aan Mikki met zijn spiegeltje. Waar ze al niet verliefd op kunnen zijn. ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Hoi Manja,

Tinco is nu gescheiden van zijn touwring. Ik wil niet dat hij die als partner gaat zien. Momenteel is Dulce de ring aan het bewerken ;D
Ze zijn de nacht goed doorgekomen, geen schrik acties of zo. :)

Ik had een mailtje van de Catharina kweker. M'n cathi begint al wat zaadjes te proberen maar ze bedelt ook nog volop bij de ouders. Dus ik hoop dat ik haar volgende week kan halen. :D

Wilma1

Fijn he als ze ontsnappen en altijd op een "ongelegen" moment  :-\Ik zag je in gedachten al rennen met je theedoek ;D

Jouw  kleine overloper, voelt zich hier van geen kwaad bewust...ze zit gewoon weer lekker met Maxime...was een simpel "slippertje" ::)  van haar!!  ;D

Met tammer zijn kun je je idd soms vergissen....ze leren je steeds beter kennen ook al komen ze er niet uit, maar jij kan makkelijk IN de kooi of voliere, ze vertrouwen je toch ook al zitten ze niet bij je....laat het een ander maar eens doen, dan reageren ze HEEEEL anders!!! tenminste HIER wel  ::) :P
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

CitaatMet tammer zijn kun je je idd soms vergissen....ze leren je steeds beter kennen ook al komen ze er niet uit, maar jij kan makkelijk IN de kooi of voliere, ze vertrouwen je toch ook al zitten ze niet bij je....laat het een ander maar eens doen, dan reageren ze HEEEEL anders!!! tenminste HIER wel 
Dat is helemaal waar.  ;)
Rene,Dilana en ik kunnen ook gewoon in de voliere staan zonder dat ze in paniek raken.
Maar zodra er een vreemde erin staat,blijven ze allemaal heel alert.
Vanmiddag was Manja bij ons op visite en wilde ook weleens in de voliere.Samen met Dilana zijn ze erin gegaan,en met veel twijffelen ging alleen Beauty heel even bij haar op de vinger.  ;D
Als je echt regelmatig in de voliere gaat staan,heb je gewoon de kans dat ze 1 voor 1 toch bij je gaan komen.  :D

groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Toen ik Dulce in de kooi op mijn hand wilde laten stappen was ze toch in paniek hoor. ;) Misschien was ze geschrokken dat ze opeens buiten de kooi zat.

Caroline

Hoi Rianne & Lin,

wat een super gave handtekening hebben jullie, echt gaaf gemaakt!!  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

moonwitch (diana)

Hoi

Daar ben ik het nu ook mee eens. echt een super leuke handtekening.
Ben dan ook dol op halloween, gaf voorheen wel eens echte verkleed halloween feesten bij ons thuis.
Was reuze griezelig en erg gezellig, al die volwassenen verkleed hahaha.
Geroetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Rianne

Hoi,

Lin heeft m gemaakt. Die is daar erg goed in, heeft ook de vorige handtekening gemaakt (komt weer terug na Halloween) en de layout van de website. :D

Wilma1

Dusty durft ook, zal ik het ook doen ???

waaaaaaaahhhhhhhh wat gaaaaaaaaaffffff  ;D

alleen een hoop werk, om mijn veren weer op orde te brengen  ::) :P

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ineke

Grappig Wilma :)
Handtekening vind ik ook flitsend.
Is Dulce nog steeds redelijk tam en eet de catharina goed zaadjes?