The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Linda was hier trouwens nog even om 5 uur. Ik heb haar de eitjes laten zien en zij denkt net als ik, dat het ei met die ene dikke ader niks wordt. Maar dan blijven er nog 3 over. :) En al zouden die uitkomen, of 1 of 2 daarvan, ben ik al heel blij. :D

Rianne

Wat een mazzel vandaag, ik werd net door m'n werk gebelt. Of ik vanavond kon werken ipv vanmiddag. Ik ga lekker buiten van de birdies genieten, en foto's maken! :D

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

WOOHOOOOO!!!!

NEVADA ZAT KIPPETJE VOOR DIEGO!!!

Ik zat ze even te observeren, en ik dacht dat Nevada de afstand aan het inschatten was voor een vlucht. Maar ze vloog maar niet, liep wat heen en weer en ging weer zo zitten. Toen stapte Diego op! :o Niet dat het meteen goed ging, hij viel eraf. En toen ben ik naar boven gerend om dit nieuws te delen! ;D

Lin

Citaat van: Rianne op  4 mei 2006, 13:26:59
WOOHOOOOO!!!!

NEVADA ZAT KIPPETJE VOOR DIEGO!!!

Ik zat ze even te observeren, en ik dacht dat Nevada de afstand aan het inschatten was voor een vlucht. Maar ze vloog maar niet, liep wat heen en weer en ging weer zo zitten. Toen stapte Diego op! :o Niet dat het meteen goed ging, hij viel eraf. En toen ben ik naar boven gerend om dit nieuws te delen! ;D

OHHH!!! dat zou echt gaaf zijn!!! wat goed dat er een begin is!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik had de hoop echt al opgegeven met haar. Maar je ziet wat een beetje frisse buitenlucht en zonneschijn met een valkje doet. Maar ze hebben nog niet in de blokken gekeken, ze zitten er net een dag in! Ik ga ze weer observeren ;D

Lin

Citaat van: Rianne op  4 mei 2006, 13:35:26
Ik had de hoop echt al opgegeven met haar. Maar je ziet wat een beetje frisse buitenlucht en zonneschijn met een valkje doet. Maar ze hebben nog niet in de blokken gekeken, ze zitten er net een dag in! Ik ga ze weer observeren ;D

ach ja jij ongeduld! hier wipwappen ze drie weken en er komt nog niks  ;D

Rianne

Lin

Citaat van: Rianne op  4 mei 2006, 13:37:55
En wie is er nu ongeduldig? :P

hihi nu ik.. maar het blok gaat hier eraf hoor.

Rianne

Gaan we in Augustus een wedstrijdje doen, jij met Yasuo en Naira, en ik met Tinco en Nayana. Kijken waar het eerst een ei ligt ;D
Weddenschappen afsluiten met mede forummers, en de opbrengst voor de site hahaha ;D

Rianne

Nevada in de voliere:

Diego:

En de voliere zelf:

Ik heb met m'n gsm nog foto's van een broedende Tiaro. Kijken of het lukt om ze op de pc te krijgen. ;)

Rianne

Niet zo duidelijk, maar hier is ie:

Knuffelende valkjes zijn lief, maar broedende valkjes nog veeeeel liever! :D

Arno

Hoi
Wat een mooie nieuwe voilere al niet kan doen
Groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Rianne

Ik kreeg gisteren een sms van mijn vriend, om 19:15. Hij had het ze weer zien doen, en het leek wel of het lukte ;D
Hopelijk gaan ze ook de blokken inspecteren, eitjes van de bodem af peuteren lijkt me ook niks.
En dan hopen dat Nevada gaat broeden. Misschien komt het net zo uit dat Ayko en Tiaro helemaal klaar zijn met alles (afhankelijk van of er kuikens komen of niet) en heb ik die standby als pleegkoppel. :)

's ochtends wordt ik nu wakker ge KROAK t door Nevada. Het lijkt wel een carnavalstoeter! ;D Helaas hebben valkjes erg goede oren en komt er een antwoord vanaf de vogelkamer. Hopelijk wordt dat minder als Ayko en Tiaro ook naar buiten gaan. Gelukkig klinkt het van buiten wat gesmoord, omdat ze onder een afdak van dakpannen staan.

Nou, ik ben toch wel heeeel benieuwd naar de eitjes. Zondag zou de eerste uitkomen, tenzij het het oudste ei was, wat stuk is gegaan. Dan wordt het dinsdag. Dus HUP embryo! Groei! ;D

Als Tiaro alleen split is voor cinnamon (volgens Mandy is cinnamon zeker) krijg ik wildkleur split bont cinnamon geparelde mannen, en cinnamon split bont gepareld, en zijn de popjes wildkleur en cinnamon gepareld split bont. Leuke splits toch wel. Misschien nog een verrassingssplit? Maar ja, volgens mij is Ayko verder nergens split voor. Gelukkig is ze wel heel lief. :)

Met Tinco en Nayana gaat het ook heel goed. Ik zou ze bijna vergeten  :-[ Nayana ziet er goed uit, en is volgens mij ook pittig gegroeid ondanks de antibiotica. Ook krijgt ze een leuk kuifje. Ze is erg blij met m'n houten Y-vorm zitstok. :)
Als ik de kooi opendoe om Tinco te pakken, gaat ze voor me opzij, maar als ik Tinco dan vast heb, gaat ze in de opening van het deurtje zitten. Of ze houdt Tinco in de gaten vanaf de bovenste zitstok. Volgens mij zit het wel goed met die twee. :) Maar ze hebben nog even de tijd, tot augustus, want dan is Nayana 1 jaar. En met haar wacht ik zeker, omdat het niet zo'n supersterk popje is.

Ik moet het hier nog even overleggen, maar als ik groen licht krijg, kan ik de 27e een Catharina van Marlies overnemen. Ik moet dan naar Roosendaal voor een praktijkdag van m'n thuiscursus, en ben dan toch in de buurt. :)
Ik zie af van de diamantduiven, en heb dat ook met m'n vriend overlegd. Ik heb er niet zo bijzonder veel mee. Ik vind ze leuk, maar weet er 0,0 van. Ook wat vererving betreft, is er niks te vinden op internet, of ik zoek niet goed genoeg. :-\
Op het forum zijn er verschillende catharina kwekers, dus kan altijd bij hun aankloppen voor vragen (toch?).
Maar goed, eerst even overleggen. :) Ik heb de kooi van Diego en Nevada nog over, dus daar zou hij/zij inkunnen tot ik weet wat het geslacht is, en een partner uit kan zoeken. :)

Een heel verhaal, ben ik niet gewend van mezelf ;D

Lin

nou inderdaad wat een verhaal!

Jeetje straks hebben de twee het in de voliere echt te pakken. ik vind tiaro erg mooi op het nest zitten. Dat zal Mandy we leuk vinden. en ja Nayana kan beter in haar geval even wwaachten. Paren doen ze toch nog niet. Tja catherina's ik wil ze ook heel graag. Maar ik mijn vriend niet zo ver om nog wat erbij te bouwen.