4 augustus 2025, 21:36:14

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hoi Rianne,

Leuk hoor die foto's. Je ziet ze gewoon genieten. Die Ayko van jou lijkt me toch wel een dondersteen zoals ze daar op de foto staat. Ben blij dat ze zo goed is terecht gekomen. ::)
Ze krijgt wel een hele gele kop is het niet, of lijkt dat maar zo ? Of is dat normaal bij cinnamon ?

Groetjes Marlies

Rianne

Citaat van: Skye op 23 januari 2006, 16:45:32
Hoi Rianne
Wat een leuke foto's, filmpjes en nog meer foto's! Bij het filmpje met het fluiten, stopte Skye met eten en keek onderzoekend de kamer rond. Grappig he?
Ik heb er nog nooit bij stil gestaan een vogel in zijn kooi te besproeien! ::) Ik neem aan dat jij dat voor het verschonen doet, anders is je bodembedekking zo nat. Doe jij dat altijd zo? En hoe vaak sproei je ze dan en hoe vaak verschoon je dan de kooi? Ja, super nieuwsgierig ik weet het, maar je leert op deze manier zoveel en dan vooral zaken die niet in boekjes staan! ;) Ik neem Skye op de hand mee naar de keuken, de kraan vindt ze eng en sproeien met de plantenspuit is nog niet superfavoriet ;)

Hoi,

ik sproei ze eigenlijk nooit, maar neem ze mee onder de douche. De tamme dan, dus Tinco en Ayko, en Tiaro is ook eens meegeweest maar die is niet zo tam meer.
Je ziet ook de handdoek achter de kooi, anders word het behang nat. Maar dat ziet er toch al niet meer uit dus word het wel weer es geverfd.

Rianne

Citaat van: marlies op 23 januari 2006, 16:50:53
Hoi Rianne,

Leuk hoor die foto's. Je ziet ze gewoon genieten. Die Ayko van jou lijkt me toch wel een dondersteen zoals ze daar op de foto staat. Ben blij dat ze zo goed is terecht gekomen. ::)
Ze krijgt wel een hele gele kop is het niet, of lijkt dat maar zo ? Of is dat normaal bij cinnamon ?

Groetjes Marlies

In vergelijking met broer Kaiyo is ze helemaal niet zo geel. Maar volgens de DNA test is het echt een popje, en zo gedraagt ze zich ook. Ik ben ook blij dat ik haar heb meegenomen want ze is superlief!

Rianne

Oh ja, ik heb ook de kooi indeling veranderd. Tinco en Nayana zitten in de grote kooi, Ayko en Tiaro in de kleine bruine kooi van Lin, en Diego en Nevada zitten nu in de witte kooi.
Tinco en Nayana blijven toch binnen dus mogen ze in hun eigen kooi. De andere 4 gaan naar de buitenvoliere over een paar maanden dus (helaas voor hun) moeten ze even met wat minder ruimte toe.

Rianne

Ze zijn wel meteen een stuk rustiger lijkt wel. Ik heb vanmorgen nog geen fluitconcert gehoord. Wel zijn ze rond 6 uur 2 keer geschrokken dus was al vroeg wakker. Ben wel weer m'n bed ingekropen hoor ;D

Ik hoop dat ze buiten niet zo vaak zullen schrikken. Zie mezelf niet steeds naar buiten gaan :-\

Tinco en Nayana zijn zo pittig samen. Nayana loopt de hele tijd achter hem aan. ;D

Nevada en Diego riepen trouwens even naar elkaar toen ik ze aan het overzetten was, misschien toch een goed teken? Ik hoop het!

Ik had Ayko net bij me en probeerde wat pellets te voeren. Ze knabbelt er wel op maar vind het veel leuker om ze te laten vallen, zodat ik ze weer op moet zoeken. Samen met Tiaro is ze nu bezig om een speeltje te slopen. Wat een team ;D

Roosje

Het is nog steeds raar om te lezen Akyo een zij en Tiaro... ::) ;D

Rianne

Citaat van: Roosje op 24 januari 2006, 16:12:21
Het is nog steeds raar om te lezen Akyo een zij en Tiaro... ::) ;D

Het is ook raar om hem zo te noemen. Ben er nog niet helemaal aan gewend. ;)

Caroline

Is Akyo nu trouwens geen Akya geworden??

Geweldige plantenspuitdouchefoto's!!  ;D

Heerlijk om te zien vind ik dat, je doet het alleen niet zo vaak zeg je, hebben ze bij jou dan een badje??

Ik vind het zo stoffig worden als ze niet om de dag douchen. Of ligt dit aan mij.  :-\

Gefeliciteerd Tinco met je nieuwe broertje of zusje.

Doei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Nee hoor, Ayko blijft gewoon Ayko. :)

Ik weet niet, alles word zo gauw nat hier. Maar er komt laminaat te liggen dit weekend dus dat dweilt wat makkelijker.
Ze hebben ook geen badje.

Caroline

Ik heb gewoon een ouwe kooi zonder onderkant en met een handdoek er achter, die zet ik dan op het aanrecht met alle 4 de valkjes erin en spuit er een plantenspuit op leeg, als ze weer een beetje opgedroogd zijn zet ik het deurtje open en vliegen ze naar hun eigen kooi terug.

Alleen is het bij mij nooit zo genieten als bij jou zoals je ziet.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Het lijken wel kleine standbeeldjes.
Zo zitten ze bij mij ook als ik ze onder de douche meeneem. ;)

Roosje

Agossie ze zitten erbij alsof je ze mishandelt, sukkeltjes :-*

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

WOOHOOO Tiaro at van de pellets! ;D

Monky

YEAH!!!!!

Dat verdient een bloemetje...een bloemetje!!!

Welke wil je  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky  ;D ;D ;D