4 augustus 2025, 21:38:06

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

~Natas~

Hai Rianne,

Jeetje zeg arme Nayana.
Hopelijk komt ze er snel van af en heeft ze nergens meer last van.
Verwen haar maar lekker, en hopelijk is het na 10 dagen weer helemaal over is.

Groetjes,

Natas

Monky

Joh, wat vervelend.
Gelukkig kan er wat aan gedaan worden.
Laten we hopen dat het over 10 dagen genezen is.

Groetjes,
Monky

Lin

Hey,

Gelukkig is het behandelbaar. ze is zeker wel erg vatbaar voor infecties. Maar het is niet overdraagbaar?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Rianne
Maar goed dat je naar de da bent gegaan.
Als je nog langer gewacht had was het ook weer moeilijker om er van af te komen.
We duimen dat het helemaal in orde gaat komen.
Groetjes Riny :D

Rianne

Ja dit is al de tweede keer dat ze iets ontstoken heeft. Hopelijk was het gewoon toeval. Tot nu toe is haar snaveltje nog schoon. :)
Tinco zit zich lekker uit te sloven in de kooi van Tiaro en Ayko. Oude liefde roest niet haha ;D

Karin

Ach, arme Nayana, ik hoop dat het snel over is.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Skye

Hoi Rianne. Wat sneu voor Nayana! Ik hoop dat het met 10 dagen klaar is en dat ze niet bijgevijld hoeft te worden! Zo zie je maar dat je soms geen idee hebt wat iets is en dat het dan goed is dat je naar een da gaat!

Rianne

Ik neem geen risico's. Maakt niet uit welk dier iets mankeert, ik ga met ze naar de DA. :)

Petra en Cheeky

Zou ik ook doen, Rianne! En in dit geval maar goed ook! Beter een keertje teveel dan te laat! Gelukkig hebben onze birdies de DA nog nooit ontmoet en ik hoop dat dat nog lang zo mag blijven!

Liefs,
Peet

Caroline

Hè  :censuur ,

Dus toch iets afwijkends, "gelukkig" door, een ontsteking, dus waarschijnlijk niet iets blijvends. Ik ga voor je duimen dat de AB aanslaat en dat ze snel van haar, ontsteking af is en haar snaveltje weer zelfs kan schoonhouden. Doordat de ontsteking pijn veroorzaakte, deed ze natuurlijk niet knarsen, hierdoor, bleef er eten in haar bovensnaveltje zitten maar ook slijt haar ondersnavel nu niet zo goed af en die holte binnen in haar bovensnavel slijt nu niet af, dit zal ze dus hopelijk snel weer gaan doen, het knarsen bedoel ik. Dan hoeft ze in ieder geval niet straks ook nog gevijld moeten worden.  :-\

Heel erg veel sterkte en beterschap met het kleintje.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Rianne, ;D

Vorig jaar had ik hier een swiftparkiet die een ontsteking in de onder snavel had. Hier bleef ook allerlei rommel in zitten. Ben er toen ook mee naar de da geweest en kreeg ook een  ab kuurtje voor 10 dagen . In de bek geven ging alleen heel moeilijk dus toen heeft ze me voor gedaan hoe ik het kon spuiten in de borst. Dat ging heel goed, wel deed ik nog elke keer als ik hem moest spuiten, z'n snavel schoonmaken met een tandenstoker, maar ook even met water schoon spoelen.
Deze swift is er helemaal bovenop gekomen.

Misschien een idee om goede buren een reserve sleutel te geven. Hebben wij ook gedaan, en wij hebben er een van hun :P

Groetjes Marlies ;D

Rianne

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op  7 januari 2006, 15:31:04
Zou ik ook doen, Rianne! En in dit geval maar goed ook! Beter een keertje teveel dan te laat! Gelukkig hebben onze birdies de DA nog nooit ontmoet en ik hoop dat dat nog lang zo mag blijven!

Liefs,
Peet

Hoi Petra!
ik ben blij dat ik heengegaan ben, zelf was ik er nooit op gekomen. :)

Citaat van: Caroline op  8 januari 2006, 00:23:14
Hè :censuur ,

Dus toch iets afwijkends, "gelukkig" door, een ontsteking, dus waarschijnlijk niet iets blijvends. Ik ga voor je duimen dat de AB aanslaat en dat ze snel van haar, ontsteking af is en haar snaveltje weer zelfs kan schoonhouden. Doordat de ontsteking pijn veroorzaakte, deed ze natuurlijk niet knarsen, hierdoor, bleef er eten in haar bovensnaveltje zitten maar ook slijt haar ondersnavel nu niet zo goed af en die holte binnen in haar bovensnavel slijt nu niet af, dit zal ze dus hopelijk snel weer gaan doen, het knarsen bedoel ik. Dan hoeft ze in ieder geval niet straks ook nog gevijld moeten worden. :-\

Heel erg veel sterkte en beterschap met het kleintje.

Inderdaad, zoiets zei de DA ook. Ik hoop dat het gauw aanslaat, het leek na het prikje in ieder geval al stukken beter, ze zat dezelfde avond flink te knarsen! :)

Citaat van: marlies op  8 januari 2006, 08:45:55
Hoi Rianne, ;D

Vorig jaar had ik hier een swiftparkiet die een ontsteking in de onder snavel had. Hier bleef ook allerlei rommel in zitten. Ben er toen ook mee naar de da geweest en kreeg ook een ab kuurtje voor 10 dagen . In de bek geven ging alleen heel moeilijk dus toen heeft ze me voor gedaan hoe ik het kon spuiten in de borst. Dat ging heel goed, wel deed ik nog elke keer als ik hem moest spuiten, z'n snavel schoonmaken met een tandenstoker, maar ook even met water schoon spoelen.
Deze swift is er helemaal bovenop gekomen.

Misschien een idee om goede buren een reserve sleutel te geven. Hebben wij ook gedaan, en wij hebben er een van hun :P

Groetjes Marlies ;D

In de ondersnavel lijkt me helemaal vervelend, je zou denken dat het vogeltje dan stikt met dat tongetje zo in de weg. :-\
Ik had er nog nooit eerder van gehoord, toevallig dat jij ook zoiets had. Ik heb een poedertje wat door het drinkwater gaat, dus hoef zelf niks toe te dienen.

Ja die sleutel, haha dat gebeurd me echt nooit meer hoor! ;D

Ik ben weer helemaal verliefd op Ayko. :) Vandaag heb ik haar meegenomen onder de douche. Ze vond het heerlijk en zelfs onder de douche wilde ze gekroeld worden. Nou dan smelt je toch? ;D

Riny

Citaat van: Rianne op  8 januari 2006, 13:26:15

Ik ben weer helemaal verliefd op Ayko. :) Vandaag heb ik haar meegenomen onder de douche. Ze vond het heerlijk en zelfs onder de douche wilde ze gekroeld worden. Nou dan smelt je toch? ;D

Hoy Rianne
Dat mis ik wel eens als ik al jullie verhalen lees.
Maar met allemaal valkjes in een buitenvoliere gaat dat een beetje moeilijk.
Heb je er wel nog aan gedacht om je te wassen??
groetjes Riny :D

Rianne

Citaat van: Riny op  8 januari 2006, 13:32:04
Citaat van: Rianne op  8 januari 2006, 13:26:15

Hoy Rianne
Dat mis ik wel eens als ik al jullie verhalen lees.
Maar met allemaal valkjes in een buitenvoliere gaat dat een beetje moeilijk.
Heb je er wel nog aan gedacht om je te wassen??
groetjes Riny :D

Hahaha ja het ging wat moeilijk maar het is gelukt hoor ;D Mezelf afdrogen ging wat lastig, Ayko wou niet op de handdoek op de verwarming zitten dus moest ik mijn vriend roepen. ;D

Anders hou je binnen in huis toch een koppel tamme valkjes? :)

Riny

Citaat van: Rianne op  8 januari 2006, 14:19:36

Anders hou je binnen in huis toch een koppel tamme valkjes? :)

Hoy Rianne
Weet je wat het is waarom ik dat niet doe.
In het broedseizoen maak ik valkjes tam voor andere mensen ,alleen valkjes die hier geboren zijn.
Dat, en de jonkie's van Jan die extra zorg nodig hebben maken het dat ik bang ben dat mijn tamme binnenvalkjes dan aandacht tekort komen.
Ze moeten dan in het broedseizoen met zoveel minder aandacht leven als in de winter,dat ik zeker weet dat ik me dan schuldig ga voelen .
Maar je moet nu eenmaal een keus maken.
Groetjes Riny :D