The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Citaat van: valkchico op  1 maart 2006, 13:02:58
Hallo Rianne,

Mooi hoor de duifjes en kwartels. Staat vast heel leuk straks in de voliere.

GA je er ook mee kweken of zijn ze echt voor de "sier"?

gr Esther

O ja wat leuk dat er in het blok word gekeken ;).
(met van die mooi valkjes is het vast extra spannend)

Hoi Esther,

in principe zijn ze voor de sier maar als er eitjes komen laten we die wel uitkomen. M'n moeder zit naast me dus zal de broedmachine vast bespreken ;D

Rianne

Citaat van: Lin op  1 maart 2006, 12:51:50
Citaat van: Rianne op  1 maart 2006, 10:29:24

*IEKS* Tijdens het typen was Diego heel even in het nestkastje geklommen!!!!  :o

hihi de paniek slaat nu al toe!

Ik schrok er helemaal van! De nep eitjes zijn nu uit het blok, hopen dat er gauw echte eitjes liggen! Mochten ze nu fanatiek worden, blijven ze wat langer binnen zitten dan de anderen en wacht ik het nestje af.

Caroline

Ik heb ook een koppeltje pastel Diamantduifjes gehad, ze koeren zo gezellig. En ook 2 x een nestje van ze gehad.

Kwarteltje heb ik op dit moment ook nog één, ook een grijze. Is al bijna 4 jaar volgens mij.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi caroline,

maken ze 's nachts ook nog geluid? ???

Riny

Hoy Rianne
Chinese dwergkwartels maken amper geluid.
Japanse Kwartels daar en tegen schreeuwen vaak de hele buurt bij elkaar.
Groetjes Riny :D

Rianne

Nou inderdaad, die maken behoorlijke schreeuwen, vooral in het broedseizoen.

En die duifjes? Koeren die alleen overdag of ook 's avonds en 's nachts?

Caroline

Wat ik me kan herinneren niet, maar in de zomer natuurlijk wel als de zon op komt.  ;D En dat vind ik ik nog redelijk 's nachts, als je praat over midden in de zomer.  ;)

Ik heb het hier over de duifjes hè!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Hoy Rianne
Die duifjes koeren heel zacht en lief.
S'nachts sta ik niet aan de voliere te luisteren ,maar ik geloof nooit dat ze dan geluid maken.
Groetjes Riny ;D

Rianne

Nou ja, mijn vogels zullen niet de enige vogels zijn die geluid maken als het licht word. Er zitten hier in de buurt ontelbaar veel vogels in de bomen ;)

Rianne

Misschien ook nog wel een goede vraag: In hoeverre kunnen duifjes ziektes dragen die besmettelijk zijn voor valkjes?
Stel dat ik deze maand duifjes koop, en over 2 maanden komen de valkjes erbij, kan dat dan?

Riny

Hoy Rianne
Daar zou ik geloof ik Feld over opbellen.
Ik heb jaren diamantduifjes bij mijn valkjes gehad,en gelukkig nooit problemen.
En ik wil je niet bang maken maar grote duiven kunnen de vogelgriep krijgen,van die kleintjes weet ik het niet.
Daarom mijn advies Bel Feld op.

Arno

Hoi Rianne

Het is een goed teken als Diego het blok gaat verkennen nu maar hopen dat het bevalt  ;)

Ik lees ook dat je op zoek bent naar kwarteltjes en dat je over een broedmachine kan beschikken
Ik gooi bijna elke dag de eieren van mijn kwarteltjes weg ,als je interesse hebt bewaar ik ze voor je.
Ik heb twee vrouwtjes een wildkleur vrouwtje en een albino vrouwtje
En natuurlijk een mannetje die is bond

Wat er uit komt weet ik niet ze hebben nog geen nestje gehad het wil steeds niet zo lukken met mijn kwarteltjes
Groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Riny

Citaat van: Arno op  1 maart 2006, 19:44:06
Wat er uit komt weet ik niet ze hebben nog geen nestje gehad het wil steeds niet zo lukken met mijn kwarteltjes
Groet Arno.

Hoy Arno
Over het algemeen zijn kwartels slechte broeders.

Arno

Hoi
Ja, dat blijkt het wil gewoon niet lukken vrouwtje maakt zomers wel een nestje gaat ook zitten broeden en dan na ongeveer 14 dagen heeft ze er genoeg van.
De eitjes waren wel degelijk bevrucht maar ze blijft gewoon niet lang genoeg zitten het zijn wel natuurbroed vrouwtjes
Maar ze zijn leuk in de voliére en daar gaat het om
Groet Arno
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Caroline

Citaat van: Arno op  1 maart 2006, 19:44:06
Ik lees ook dat je op zoek bent naar kwarteltjes en dat je over een broedmachine kan beschikken
Ik gooi bijna elke dag de eieren van mijn kwarteltjes weg ,als je interesse hebt bewaar ik ze voor je.

Ze hebben nog geen nestje gehad het wil steeds niet zo lukken met mijn kwarteltjes
Groet Arno.

Hoi Arno,

Misschien als je de eitjes niet iedere dag weggooit dat het dan wel een keertje wil lukken met je kwarteltjes.  ;D ;D ;D

Flauw grapje!!  ::) :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.