1 augustus 2025, 21:39:38

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Lin

Ik zou het nog een laatste kans geven die pellets. Maar dan niet van die felgekleurde.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Hoi Lin,

Geef jij eigenlijk ook pellets??

Ik namelijk niet, heeft dat dan nog consequenties voor de albino, als jij het wel geeft??

Groetjes van Caroline  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Andere pellets kan ik bestellen bij de dierenarts, maar die zijn nog duurder als die ik al had.

Lin

Citaat van: Caroline op 20 februari 2006, 00:34:13
Hoi Lin,

Geef jij eigenlijk ook pellets??

Ik namelijk niet, heeft dat dan nog consequenties voor de albino, als jij het wel geeft??

Groetjes van Caroline  :D

Ik meng het door het eivoer heen wat de ouders geven. Maar nu is het op. Dus als hij bij jou komt krijgt hij het niet binnen.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Heb je nog nieuwe nodig? Ik maal zo wat door de koffie molen. :)

Ankie

Hoi Rianne

Heb je die nog dan ? ;D

Groet van Ankie

Rianne

Ben er direct mee gestopt ;)

Lin

Nee hoor. Heb nog wel wat liggen.

Kirsten

Hoi hoi,

Ja pellets zijn volgens mij niet alle valken even dol op inderdaad,  Hier heb ik het eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd,. Ik vind het juist zo leuk als ze zaadjes pellen en rommel komt er anders ook wel ;)
Verder vind ik het erg duur,. en met 26 vogels op het moment hou ik het gewoon nog even bij zaad. Ik kan me ook niet voorstellen dat het helemaal weg zou gaan met de tijd. Ik denk dat die winkelier dat een beetje voorbarig heeft gezegd,.
Heb je nog gevraagd Gonnie, waar hij die info vandaan had?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Volgens mij word er met zaad nog veel meer verdiend als met pellets.
Het is voor mij iig een duur probeersel geweest, 20 euro voor 5 kilo en alleen de kleintjes bij Lin hebben er van gegeten (door het eivoer heen gemalen pellets).
Ze zitten hier nu weer aan het zaad en ze zijn meteen weer actiever geworden. :)

♪ Marlies

Hoi Rianne, ;D

Ik denk juist dat er op de pellets meer te verdienen valt dan met zaad. Hier heb je nl ook allerlei dierenzaken die je de pellets proberen aan te smeren.
Als ik zie dat jij € 20,-  voor 5 kilo heb betaald :-\
Hier haal ik 25 kilo zaad voor ongeveer € 17,-
Bij ons blijven ze dus voorlopig nog lekker zaadjes eten. Ik vind dat ook "natuurlijker" dan pellets.

Groetjes Marlies ;)

Rianne

Ja dat is ook wel zo, maar pellets zijn erg makkelijk. Je hoeft geen fruit en mineralen etc meer apart te geven. Maar ja, als ze het niet willen, klaar hoor. :)

Die kerels hier gaan ook steeds harder roepen, vooral 's morgens. Er zit er 1 bij, ik denk Diego, die heeeel hard roept, dat je oren er van gonzen. Misschien moet ik ze 's avonds nieuw eten geven, zodat ze 's morgens niet hoeven te wachten? ???

Verder geen nieuws hier...
Ik zou gisteren een broedblok ophalen bij de dierenwinkel, ik ben er nu al 5 keer geweest dit jaar om te vragen. Ze hebben er nu 3 besteld (2 voor mij en 1 voor Lin) bij een andere leverancier. En dan zijn ze er volgende week vrijdag. Zal mij benieuwen. ;)

moonwitch (diana)

Hoi Rianne

Ik geef mijn valkjes pellets en zaad.
Er zijn erbij die het niet aanraken en er zijn valkjes die, zodra ik het bakje vult er gelijk op af duiken.
Bij mij hebbben ze dus de keus van zaad en pellets.
En ik heb speciaal een elektrische koffiemolen aangeschaft om de pellets te malen voor als er jonge zijn.
Dus zoals je ziet niet alles zit op pellets maar ze hebben wel de keuze.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

valkchico

Hallo Rianne,

Ik ben maar een leek maar ik geef ze 's avonds ook nog wat eten (wel minder dan 'smorgens),Anders zijn ze zo onrustig.
HAhha en het eeuwige pellet dilema ik geef het ook nog steeds maar geloof niet dat ze het lekker vinden het is in elk geval nooit op tot tegenstelling van de zaadjes die wel op gaan.

Maar het malen is wel een goed idee (door het eivoer).
tot lezens

gr Esther