27 april 2024, 17:50:45

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi!!
Alles goed hier, tot nu toe komen de valkjes buiten de winter goed door. Ze beginnen nu al voorzichtig wat te fluiten 's morgens.
Het witmasker (split) pale fallow koppel heb ik weer een blok gegeven, hopelijk snapt het mannetje nu wel hoe het werkt en zit Noa niet weer met onbevruchte eitjes.
De 4 jongen heb ik nog, maar heb al een aanbod gekregen van iemand, als ik ze echt niet kwijt kom wil hij ze van het voorjaar van me kopen. :) Weer een zorg minder!

Kaatje

Hoi Rianne,

Fijn dat het allemaal goed gaat met de valkjes, ook de buitenvalkjes want zulke koude winters hebben we niet elk jaar ! Ook heel fijn om te lezen dat de jongen die je nog niet kwijt kon, nu in het voorjaar uiterst weggaan !

Spannend weer een blok, ik hoop dat nu wel de eitjes bevrucht zullen raken en het mannetje raak zal schieten  ;)

Liefs, Karin

Rianne

Inmiddels ligt er een eitje bij het koppel witmasker pale fallows. Ik weet niet of er dit keer wel gepaard is want sinds ik een laptop heb, zit ik niet meer op de vogelkamer te computeren maar in de huiskamer :D
Het zal me dus echt benieuwen of het eitje bevrucht is. Ik hoop het natuurlijk wel, sowieso weet ik 1 iemand die ik met een valkje blij kan maken (de eigenaren van Pukkie), maar ik zou het zelf ook wel leuk vinden om nog een nestje te hebben, wie weet hoe lang het daarna nog duurt met de koppels buiten. Hopelijk een late ronde eind juli/begin augustus....

Anke

Hoi Rianne,
Gefeliciteerd met het eitje. Nu maar duimen dat het bevrucht is :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kaatje

Hoi Rianne,

Gefeliciteerd met het eitje, uiteraard hoop ik ook dat het bevrucht zal zijn  :D

Fijn weekend  :-*

Dierenfreackske

Gefeliciteerd met het eitje, en hopelijk is het ook bevrucht dan he, succes alvast, grtjs Ann



Kaatje

Hoi Rianne,

Is het eitje bevrucht !? Ik ben erg benieuwd namelijk, spannend meid ! Ook voor jou nog een hele fijne zondag  :-*

Liefs, Karin

Rianne

Er lag gisteren een tweede ei bij, lekker op tijd ;) Maar in het eerste ei zag ik niks dus ik denk dat het weer niks wordt...

Marian

Hoi Rianne,

Wat jammer zeg :-\
Volgende keer hopelijk beter, wanneer verwacht je een volgend nestje?

Fijne zondag, groetjes Marian :)

Anke

Hoi Rianne,
Wat jammer dat het eitje niks wordt :(
Misschien de volgende ronde beter?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Ik heb Noa vorig jaar al laten leggen en broeden, dus ik denk dat ik ze na deze ronde geen blok meer geef. Of ik moet een blok van buiten even aanpassen, dan hang ik er 1 bij Dulce en Diego en hoop ik dat die bevruchte eieren leggen. Kunnen Noa en haar vriend die uitbroeden :)

Dierenfreackske

Hoi Rianne, ik hoop dat alles goed gaat daar met de eitjes van Diego en Dulce. En dat Noa en haar partner die kunnen uitbroeden he! Veel geluk hoor deze keer! Grtjs Ann ;) :) :)



Rianne

Zover zijn we nog niet hoor! Het is nog maar een idee! ;)

Rianne

Ik ben voorzichtig blij! :D
Net even geschouwd en in 1 ei zie ik ZEKER WETEN dat ie bevrucht is, van 1 twijfel ik. De derde is pas gelegd dus dat duurt nog even. :D Er wordt goed gebroed, het mannetje overdag en Noa 's nachts. Mannetje heeft nog geen naam, wie roept er wat leuks? ;D Heb nog geprobeerd foto's te maken, momentje!