2 augustus 2025, 22:00:14

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Citaat van: Arno op 14 februari 2006, 17:20:16
Hoi Rianne

Ik hoop dat je Valkjes Diego en Nevada snel een gezond nestje zullen hebben
Want als het goed is sta ik bij jou op de wachtlijst voor een Geelwang zoon van dit koppel
en zal dit dagboek dus op de voet gaan volgen

Natuurlijk ik ben erg benieuwd of ze in het blok gaan broeden,
maar als ze er zin in hebben gaan ze zelfs gewoon op de grond broeden hoor
ik denk dat het beter gaat als de dagen weer wat langer worden dan komt het vanzelf goed.

Gaan de valkjes als ze aan pellets gewent zijn weer makkelijk terug naar een zaadmenu
Want ik voer ze geen pellets ook omdat ik het niet ken
en omdat ik denk dat ze een gevarieerd en wisselend menu bij mij krijgen van kiemzaadjes tot fruit

Groet Arno.

Hoi Arno,

leuk dat je eens komt buurten.
De valkjes zijn nog niet over op pellets, maar ik hoop dat ze dat wel gauw gaan eten. Alle benodigde voedingsstoffen zitten erin dus dan hoef je geen groente en bijv kiemzaden meer bij te voeren. Voor het kweken is het dus ook ideaal, omdat de jonkies dan ook alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgen.
Als jij ze niet aan de pellets wilt doen, kan ik jouw valkje, als hij zelfstandig is, apart in een kooi doen en hem zaadjes geven, zodat hij niet eerst over hoeft te stappen. Maar eerst eens zien hoe lang dat gaat duren. ;)

Citaat van: marlies op 14 februari 2006, 18:57:53
Hoi Rianne,

Hebben Diego en Nevada wel genoeg licht uren, misschien dat je het licht wat langer, of eerder aan moet doen.
Als ik het goed heb moeten ze toch wel zo'n uurtje of 14 per dag licht hebben.

Groetjes,
Marlies ;)

Hoi Marlies,

Ik laat nu 's avonds het licht tot ongeveer 8 uur aan staan, dan zitten ze ongeveer op 12 a 13 uur licht per dag (weet niet precies hoe laat het licht word buiten). Maar dit lukt helaas niet elke dag.
Misschien als de dagen zelf langer worden dat ze er wel zin in krijgen ;D

Arno

Hoi
Als ze eerst maar het blok gaan inspecteren en dan zien we wel :)

Maar even over het licht een simpele oplossing is een schakelklok er tussen dan kan je elke dag langzaam aan wat langer maken en je vergeet het nooit ;)
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Rianne

dat zou een oplossing zijn maar ik heb hier geen losse lampen. Ik had 2 nachtlampjes maar die zijn allebei stuk (daaag 12 euro).
Momenteel jaagt het popje het mannetje weg, of gaat ze zelf ergens anders zitten. Waarschijnlijk verlegen ;D

Rianne

Ik ga er weer vandoor, CSI kijken ;)

gonnie

Hoi Rianne
Mijn valkjes hebben duidelijk wel interesse in elkaar ,ze kroelen , waar de een heen gaat gaat de ander ook heen, ze wipwappen regelmatig, maar indy is nog een paar maandjes te jong voor een broedblok , dus ik wacht daar nog even mee.
In mijn dagboekje heb ik wat foto`s van mijn koningsparkieten geplaatst voor je.
Hopelijk wipwappen ze bij jou ook snel sucses Rianne
groetjes Gonnie

Riny

Citaat van: Rianne link=topic=13978.msg231765#msg231765 date
Ik had 2 nachtlampjes maar die zijn allebei stuk (daaag 12 euro).

Hoy Rianne
Bij Blokker verkopen ze nachtlampjes met een censor erin .
Ze zijn niet duur 2 voor €5.
Groetjes Riny :D

Lin

ook wel bij de action dacht ik. Anders heb ik er nog wel een.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik zal daar wel eens kijken, Blokker en Action.

Ik had de valkjes gister een maiskolf gegeven, en ze zijn nu al bijna op. Het waren wel kleintjes hoor. :)

Nayana had weer eens viezigheid in de snavel. :-\ Waarschijnlijk omdat ze vaak over de bodem scharrelen. Hopelijk is dat over als ze eindelijk eens pellets eten.

bobbie

Citaat van: Rianne op 16 februari 2006, 10:38:30
Ik zal daar wel eens kijken, Blokker en Action.

Ik had de valkjes gister een maiskolf gegeven, en ze zijn nu al bijna op. Het waren wel kleintjes hoor. :)

Nayana had weer eens viezigheid in de snavel. :-\ Waarschijnlijk omdat ze vaak over de bodem scharrelen. Hopelijk is dat over als ze eindelijk eens pellets eten.

Hoi Rianne,

Ook al eten ze pellets, ze blijven over de grond scharrelen hoor. :D Hoort bij de valkparkiet :P

Groetjes, Nel ;)

Rianne

Hoi Nel,

dat is ook wel zo, maar ik zie aan de voerbakjes dat ze geen pellets eten, die zitten nog net zo vol. :-\

Petra en Cheeky

Ha Rianne,

Mag ik een verzoekje doen? Een mooi close-upje van de brokkenpiloot van vroeger, Tinco?? Hij is zo mooi geworden!

Groetjes,
Peet

Rianne

Dat is hij zeker, hij heeft zelfs een volle staart gekregen, wie had dat gedacht? ;D *trots*
Ik zal vanmiddag eens kijken of meneer op de foto wil. :)

Moet het even kwijt hier.. IK HEB TICKETS VOOR METALLICA!!!
8 juni ga ik met Lin en waarschijnlijk wat vrienden naar het Gelredome. Ik kon vandaag al 2 kaarten bestellen omdat ik lid ben van de fanclub, de normale voorverkoop is morgen. 't Is alleen nog heel lang wachten voor het juni is... :-\

Christine

Ja het is misschien nog wel heel lang wachten maar je hebt echt een dagje om naar uit te kijken! Schrijf het anders op een kalender? Dan kan je de dagen (maanden...) nog extra aftellen! ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Ik hoop dan alleen dat ik geen kleine valkjes verwacht, dan moet Maarten (m'n vriend) daar maar op passen, of ik schakel m'n moeder in. Die heeft nu kippenkuikens in de kamercouveuse. :)

Rianne

Lekker sloom wezen:

Tinco Tinco!

Tinco houding:

Batterijen waren daarna leeg, en de valkjes leken niet zoveel zin te hebben in poseren.