4 augustus 2025, 23:17:32

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Wilma1

Hoe gaat het hier met de "krummels" van Max en Pino  ???
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Even dit dagboek een schop geven! Ayko en Tiaro vertonen namelijk interesse in het broedblok. :) Ze zitten al weer een tijdje binnen met een blok maar waarschijnlijk hadden ze helemaal geen trek in kweken vanwege de rui, de hele bodem ligt inmiddels bedekt met veren dus ik ga vanmiddag aan de slag. :) Hebben de valkjes weer mooie schone kooien voor ik op vakantie ga :)

Rianne

Nou, nog niks geen nieuwe ronde hoor!

Wel een leuk nieuwtje: "Binky" is thuis. Binky is het albino broertje of zusje van Tinco, komt dus ook bij Lin vandaan. :)
Mijn vriend kwam thuis van z'n werk, pakte Binky uit z'n tijdelijke kooi beneden en ging er mee zitten. Na een tijdje zei hij 'deze is van mij'. Dus ik zei 'verzin er maar een naam voor'. En dat werd dus Binky. ;D
Hopelijk zondag of maandag tijd voor foto's!

Anke

Hoi Rianne,
Wat fijn dat Binky nu eindelijk bij je is :)
Geniet er maar lekker van!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Leuk dat "broer" Binky eindelijk thuis is .... ik kan niet anders zeggen dan .... leuke naam!!  ;)

Veel geluk met hem/haar!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Dus Binky is nu niet meer van jou  ;D ;D

Toch veel plezier!

Liefs, Gerda

♪ Marlies

Leuk dat Binky thuis is. :D

Is je vriend nou eindelijk ook besmet met het valkenvirus ?
Zou wel tijd worden. :P

*Manon*

Hoi Rianne,

Gefeliciteerd met Binky, stoere naam hoor ;D
Dus als ik het goed begrijp is Binky de oom van mijn Tibeau Tincootje?
Ik ben benieuwd naar de foto's... :D

Caroline

INderdaad Manon, een oom of .... een tante .... het is nog niet bekend of Binky een mannetje of een poppetje is.  ;)

Maar .... Eros is zijn/haar oudere broer.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Gaat je vriend nu een eigen voliere beginnen  ;D

Mooie naam Binky  :) gefelicteerd met de aanwinst en veel plezier ermee  :D

Maar ehhh, hoe gaat het met de inmiddels gegroeide hummels van Max en Pino ??? Daar heb je nog geen antwoord op gegeven  :)
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Mijn vriend was altijd al wel met de vogels 'bezig' hoor, als ik uitsliep omdat ik 's avonds gewerkt had en laat thuis was, voerde hij de valkjes boven en in de voliere. Met het kweken en mutaties en zo houdt hij zich niet bezig maar bijv met tam maken zit hij ook wel met een valkje op z'n schouder, en hij voert Rhody al elke dag sinds we die hebben. Dat was meer omdat ik bang was dat Rhody anders eenkennig zou worden, maar dat is ie nog steeds niet ;D
Ik denk dat ie Binky echt een heel leuk valkje vind :) De anderen natuurlijk ook wel, maar die zijn niet tam. En Ayko blaast alleen maar naar hem. ;D

Wilma,

in ons andere dagboek (van Hobbykwekerij Sephora) vind je foto's van de jongen van Max en Pino. Er was er helaas 1 overleden, een gepareld lutinootje. Inmiddels hebben de andere 3 een nieuw baasje gevonden en heb ik alleen nog 2 bontjes van Joey en Zoey hier zitten. :)

Lin

maandag fotos toch? of ben je net zoals mij  :-X ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik heb nog geen foto's gemaakt ;D Misschien vrijdag, het is nu te mooi weer om lang achter de computer te blijven zitten.

Rianne

Pfff, daar ging mijn ochtendje buiten zitten...
Kom ik buiten om half 11, denk ik, 'wat zit Cathi toch stil en raar'. Kijk ik nog eens goed, zit ze met haar ringetje vast aan een stuk gaas, wat we gebruiken om de voliere af te schermen van een paal die ons afdak ondersteunt. Hoe krijgt ze het voor elkaar?!? Ze was best wild, draaide ook in het rond dus ik was bang dat haar pootje uit de kom zou raken. Gauw een tuinhandschoen en vervoersmandje gepakt, en haar los gemaakt. Eenmaal binnen de DA gebelt, kijken bij wie ik terecht kon. Ze zou het voor me opzoeken, de DA hier had geen dienst. In de tussentijd trok ik kleren aan (liep al in m'n bikini) en hield ik Cathi's pootje onder de koude kraan. Het ringetje moest eraf, dat was duidelijk.
Gelukkig was het bloeden al minder, er lag nog een beetje op de houtkrullen maar daarna was het over. De DA kreeg het ringetje er niet goed af, met 2 tangen is hij zeker 10 minuten bezig geweest. Daarna kreeg ik AB mee. Eenmaal thuis heb ik haar water met druivensuiker gegeven met een spuitje. Dat wou ze wel! Nu zit ze in een kooitje met voer, gierst en suikerwater. De AB doe ik er later wel door, eerst maar wat rust geven.
Daarna kon ik nog even een half uurtje buiten zitten, maar inmiddels is he tzo bewolkt dat het nu niet meer hoeft. ::)

Caroline

Jeetje, heb jij weer.  :-\

Sterkte met Cathi.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.