4 augustus 2025, 23:18:27

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Citaat van: kimmie op  4 februari 2008, 14:28:29
Hoi Rianne,

Wat spannend, nu duurt het niet al te lang meer...!!

Nog even een klein vraagje ( ::)) zit er dan niet te veel tijd tussen als ik er nu nog eentje bij leg...?

Ik houd je boekje in de gaten, ben namelijk benieuwd wat Dulce en Diego van hun jonkie vinden...

Groetjes Kim

Ik hoop dat het jong er gauw is, morgen ben ik wrs de hele dag van huis. Als je er nu nog 1 bij legt, zit er idd veel tijd tussen het 1e en het laatste jong. Maar dat komt vaker voor en het gaat vaak ook wel goed. Je kunt altijd zelf nog ingrijpen als je denkt dat er een jong te kort eten krijgt :)
Ik ben ook heel benieuwd, hopelijk accepteren ze het gewoon zoals het hoort.

Citaat van: Peggy op  4 februari 2008, 14:30:17
spannend hier.

Dulce en Diego broeden dus nu op hoeveel eitjes ook alweer ?

enne waarom heb je nu een eitje naar Kim gebracht?
Is dit ook een eitje v D&D ?

Gr Peggy

Hoi Peggy,

Dulce en Diego hebben 2 eitjes van zichzelf. Dulce is geelwang en die broed niet mee. Het eitje wat bij Kim ligt is vorige week gelegd, dus dat kan er niet meer bij. Die was idd van Dulce.

Peggy

oh oké,dank je wel Rianne.  Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen hoor

gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

kimmie

Hoi Rianne,

Hoe gaat het met je piep ei...??

Net waren Karel en Lady samen even eten, dus heb ik even je eitje geschouwd...
Ik zag 2 licht rode aders lopen...

Dus hij is bevrucht...!!

Groetjes...
Groetjes Kim, Karel en Lady

Anke

Hoi Rianne,
Had ik toch even helemaal gemist dat je een tik ei en nu dus een piep ei hebt ;D
Wat spannend!!!!
Ik houd het in de gaten hier!
groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Citaat van: kimmie op  5 februari 2008, 12:06:04
Hoi Rianne,

Hoe gaat het met je piep ei...??

Net waren Karel en Lady samen even eten, dus heb ik even je eitje geschouwd...
Ik zag 2 licht rode aders lopen...

Dus hij is bevrucht...!!

Groetjes...

:o Echt waar?? Super!!! :D

Gisteravond zat er een klein gaatje in het ei hier en vanmorgen lag er een jong in de broedmachine!
Toen ik het jong bij Diego legde schoof hij het aan de kant en ging op de 3 neppers zitten. Dus het jong weer teruggedaan in de broedmachine en toen moest ik naar m'n werk.
Vanmiddag Lin opgehaald en weer gekeken. Het jong was nog erg levendig. Dus 2 nepeitjes weggehaald en weer het jong erbij. Dat ging wel goed, en een paar minuten geleden hoorde ik voergeluidjes! Hopelijk heeft het jong ook daadwerkelijk voer naar binnen gekregen.
Vanavond gaat het dan maar weer in de machine als er niet op gezeten wordt. Voor zekerheid laat ik de lamp naast het blok maar aan.

Saar

Anke

Hoi Rianne,
Gefeliciteerd met je donsje!!!!!
Ik duim heel hard voor je dat Diego de zorg opzich gaat nemen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kimmie

Hoi Rianne,

Gefeliciteerd...!! :D

Begint Dulce al een beetje te helpen...?
Of doet ze nog steeds niks...?

Hopelijk heeft het jonkie wat eten binnen gekregen...
Ik vind het echt knap dat Diego dit alleen doet...
(met een beetje hulp van de warmte lamp dan :D)

Groetjes Kim

Dierenfreackske

Hoi Rianne ...proficiat met je eerste donsje hoor ! Ik hoop dat ze het goed voeren he ! Veel succes alvast ermee he ! Grtjs Ann

Rianne

Ze heeft er wel bij gezeten. Ik kan niet zien of zij voerde of Diego. Heb nu gierst opgehangen, daar eet ze van. Hopelijk gaat ze dus ook wat zorg op zich nemen, Diego komt het blok niet uit en eet dus ook heel weinig.

kimmie

Maar dat is dan toch wel een goed teken...
Ze toont nu teminste wat interesse...
Hopelijk gaat ze Diego helpen...

Rianne

Ze heeft niet echt een goede binding met het nest hoor, bij het minste geringste gaat ze er al weer uit. Heel wat anders als Karel en Lady, die kwamen echt niet, ondanks ons roepen en fluiten ;D

Rianne

Ik weet trouwens niet of er nog iemand is die graag een bevrucht eitje wil... Zondag had Dulce er weer 1 gelegd. Dat is dus het eitje wat na het ei bij jou is gekomen, dus die zal wel bevrucht zijn. :)

kimmie

Dat is wel jammer...
Hopelijk komt dat nog wel...

Karel en Lady laten me nog steeds staan hoor ;D
Zoals je zelf hebt gezien, je kan roepen, fuiten e.d. maar die komen echt niet...
Vanmiddag weer, ik had een eitje gekookt dus ik dacht misschien vinden ze dat wel lekker...
Na een half uur fluiten en lief praten heb ik het maar in een bakje op gehangen naast het eten...
Want mevrouw en meneer hadden het te druk ;D

:o Heeft ze nog een eitje gelegd...
Al had ze dat nou zaterdag ochtend gedaan...

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.