4 augustus 2025, 23:18:27

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Sanna

Nou Rianne, succes dan maar morgen. Hier in De Bilt is het nu heerlijk weer, onbewolkt en de zon schijnt lekker. Ik hoop dat je morgen ook zulk weer hebt ;).

Groetjes, Sanna

Kaatje

Hoi Rianne

Ik wil je voor morgen ook heel veel succes wensen met de grote schoonmaak, hier schijnt vanaf vanmorgen al de zon, ... ik hoop dat dit bij jou morgen ook het geval is en je er goed tegen aan kan gaan !!

Het blijft nog steeds onvoorstelbaar, telkens als ik dit topic lees moet ik aan jou en de valkjes denken, ik hoop dat de AB heel goed zijn werk doet en je na de grote schoonmaak met een gerust hart van je andere lieve valkjes kan gaan genieten ! Tinco en Dusty zullen voor altijd, hier en in jouw hart voort blijven bestaan ...

Sterkte morgen meid,

Groetjes Karin

Rianne

Het is nog steeds bewolkt hier :(  Naja, zolang het maar droog is.

Tinco's bende kan natuurlijk ook. :) Het dagboek heette altijd Tinco en de bende, en Dusty behoorde ook tot die bende. Op het forum van Kirsten heet mijn dagboek The Cockatiel Collection, vind ik ook nog erg grappig, het is hier ook een hele verzameling ;D

Caroline

Had ik gezien, vond ik ook leuk ....

Succes morgen met het weer en de grote schoon maak.  :P :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Mara

Hoi Rianne,

Veel succes morgen met de grote schoonmaak. Tja, namen...ik vind The Cockatail Collection ook wel grappig.

Mara

Wilma1

Zo ondertussen heb je idd een hele verzameling ja, dus die naam past wel bij de dieren .... en Tinco's bende kan ook, maar bende ??? klinkt zo ehhh  :P  rommelig  ::)

Hopelijk is het morgen niet al te brrrrrrrrr, in de middag koelde het hier flink af, het leek hier zelfs kouder dan in Alkmaar, waar ik vandaan kwam ???

Maar van schrobben wordt je wel warm uiteraard, een hoop werk ff Rian, maar dan weet je zeker dat alles weer "clean" is!

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Rianne

Ik hoop dat het bij jou nu beter en wat warmer is dan hier, want hier is het echt berekoud en er hangt een lucht alsof het zo meteen gaat sneeuwen.

mara

Anke

Hoi Rianne,
Ik hoop dat de grote schoonmaak naar wens verloopt!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Rianne,

Hoe is het gegaan vandaag met het schoonmaken? Ik hoop dat het niet al te lang heeft geduurd. Kan me voorstellen dat het een megaklus was.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Het uitvangen van de valkjes vond ik nog het ergste. :-\ Ik had nog maar 1 Ferplast kamervoliere staan, deze is nog wel vrij groot maar natuurlijk veel te klein voor 9 vogels. 3 zitstokken er in en water + AB en 2 etensbakken. Het is maar voor tijdelijk, gelukkig blijven ze er vrij rustig onder en hoorde ik Max alweer fluiten. Ze staan in het schuurtje dus nog wel koud maar aangenamer als buiten.
Alle beukensnippers eruit gehaald, met een mondkapje voor. Voor mijn gevoel zat het hele kapje vol met snot, gatver! Viel gelukkig wel mee ;)
Daarna een sopje met Dettol gemaakt, en met een stoffer alle stenen en tegels afgenomen. Ook het aluminium van de voliere. Emmer sop leeggegooid over de bodem. Daarna een emmer met alleen water leeggegooid in de voliere. Toen met de hogedrukspuit (gelukkig kwam mijn schoonvader langs, die heeft het apparaat aangesloten ;) ) de hele boel goed schoongespoten. En dat frist op!
Ook de speeltjes gedaan en de voerplanken, echt alles.
Hopelijk is het morgen droog genoeg om alles weer terug te hangen, dan kunnen de valkjes morgenavond of maandagochtend weer terug.
Bij elkaar zo'n 2 uur werk gehad. En idd, daar krijg je het warm van! ;D

Noa's neusje is nog steeds vies, het lijkt maar niet over te gaan. Hopelijk nemen ze de tijd die ze binnen zitten voldoende water met AB, buiten lijkt het toch nog wel of ze andere manieren vinden om te drinken, de waterbak lijkt steeds wel net zo vol als de dag ervoor. ???
Anders maar even met Noa naar de DA voor een extra prikje of zo?

Lin

Had ff een kooi of voliere gevraagd joh. Hoelang heeft noa het al? Kan zijn dat het even moet werken..of niet?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Rianne

Irritant is het, zo'n mondkapje op, bah. Maar gelukkig is de schoonmaak goed gedaan.

Ik weet het niet wat Noa betreft...als het niet beter wordt zou ik toch even naar de da gaan.

Leuke handtekening maar nu kom ik wel in de war met Lin  ;).

Mara

Rianne

Hey Lin,

heb het echt druk gehad afgelopen dagen, niet eens aan gedacht. Het is maar voor even, hopelijk gaat het gewoon goed. Noa is enige die nog last heeft, Ayko al een hele tijd niet meer. Na een week AB moeten de ergste verschijnselen toch al wel weg zijn?

Hoi Mara,

ja het ademt niet prettig :-\ Heb helaas geen tijd om naar de DA te gaan, maandag en dinsdag werken en dinsdag avond gaan we een paar dagen weg tot vrijdag. Maar vrijdagavond moet ik ook al weer werken...

Mara

Hoi Rianne

Dan hoop ik dat Noa voor die tijd is opgeknapt.

Mara