5 augustus 2025, 07:18:28

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Wilma1

2 december 2007, 13:00:07 #2985 Last Edit: 2 december 2007, 13:02:11 by Wilma1
Hoi Rianne,

Wat triest Dusty levenloos te vinden, je zei gisteren nog, dat ie war vreemd was ??? Echter hoop ik dan Noah het wel gaat redden en je geen nare ziekte in je voliere hebt.

Jullie zijn zo goed voor de dieren, daar ligt het zeker niet aan...

Ik leef met je mee en hoop dat je het snel onder controle hebt

hier een flimpje van Dusty nog bij mij
http://www.youtube.com/watch?v=W5nV415bzYI

Sterkte....

en dank je wel  voor je telefoontje!!!!  ;) :-*

Kus Wilma

:o en nu ben ik ook nog de eerste van je 200e pagina  :o :o :o jeetje wat dubbel zeg!!!

maar toch gefeliciteerd met je 2ooe pagina op dit forum  ;)

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Er is al een hoop gebeurd op die 200 pagina's Wilma... In het begin, als je net valkjes hebt, lees je wel bij andere mensen dat er valkjes overlijden. Het is dan zo onvoorstelbaar, hoe dat moet zijn... En inmiddels heb ik het nu al 2 keer meegemaakt met een valkje, Nayana en Dusty, en 2 keer met een cathi, Umi en Kia... :'(

ManjaV

Hoi Rianne,

Wat een vreselijk nieuws zeg! Wat erg voor je! Ik zat zojuist je foto's te bekijken en zag Dusty daar nog op de foto staan.  :'( :'( :'( Het is echt verschrikkelijk dat hij is overleden en dat je hem moet missen.
En dat vlak nadat Kia is gestorven!
Zouden ze het misschien te koud hebben, of op de tocht staan? (omdat je iets zei over een verkoudheid)?

Ik weet niet hoeveel sectie verrichten kost, maar ik weet wel dat je het bij Feld kunt laten doen (je zou Dusty dan wel in de vriezer moeten bewaren of meteen kunnen opsturen, als je hem later verstuurt, dan bewaren in de vriezer dus).

Heel veel sterkte meid.

Groetjes,
Manja

PS Het lijkt mij ook niet dat het door Rhody kan komen. Dat zou wel heel snel zijn.

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Wilma1

Ik kan geloven, dat je dit niet kunt bevatten.... je doet zo je best en sommige ( je weet wat ik bedoel) die gaan er zo makkelijk mee om .... grrrrmmmmmblllll.... en lijkt alles zo goed  ???

Ik denk nkiet dat je je zorgen moet maken over Rhodi, dat zou erg snel zijn en je bent goed bezig met contacten van de een naar de ander, om je handen te wass.

Het ligt niet aan jou Rian, er  zijn bacteriën in de lucht die zo zo op kunnen vangen en helaas vallen er bij jou slachtoffers  :-\

Ik pak jou recente foto, om bij mij te plaatsen, mag wel hè?! Hij is daar zo mooi  :-*

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

♥Debby♥

Sterkte Rianne met het verlies van Dusty... 't was een heel mooi valkje hoor! die laatste foto van hem is heel erg mooi.

Ik hoop dat er geen ziekte uit de sectie komt.. sterkte nogmaals.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rianne

Hoi Manja,

ik heb nog even gezocht op het forum, maar Caroline zei toen dat je het lijfje niet in de vriezer moet bewaren ivm kapotvriezen van cellen. Ik heb het dus buiten liggen, het is toch zo'n 5 a 6 graden. Ik zal morgenochtend bellen naar de dierenarts hier, of zij ook secties verrichten en zo niet, of ze dat naar een lab op willen sturen en wat dat kost.

Hoi Wilma,

tuurlijk mag je de foto gebruiken. Er staan er nog wel meer in mijn dagboek. Tocht of kou lijkt mij niet waarschijnlijk, ik heb valkjes die al hun tweede herfst/winter buiten meemaken en die tonen nog kerngezond.

Dank je wel Debbeltje. Ik hoop ook dat er niks ernstigs uit de sectie komt.

Caroline

Hoi Rianne,

ik heb mijn Binky naar Dr. Feld gestuurt voor sectie, ik was toen (2 jaar geleden) +/- € 27,50 kwijt maar je kunt beter even informeren.

Je mag Dusty nu niet in de vriezer leggen dan gaan er bacteriën en cellen kapot, wel moet hij gekoeld worden in de koelkast tot je hem opstuurt.

Het opsturen moest ook op een speciale manier. Ik zou hier ook even over informeren bij de assistent maar ik herinner mij dat ik Binky en in aluminiumfolie en plastic en ook nog van die bubbeltjesplastic.  

Heel veel sterkte ook voor je moeder en Wilma met het verlies van Dusty.

Ik duim voor je dat je niks besmettelijks in je volière hebt heersen.

Rust zacht, lieve Dusty.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Rianne,
Wat naar dat Dusty is overleden :'(
Ik vind het heel verstandig dat je sectie gaat laten verrichten.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi

Jeetje,wat erg.  :'(
Hoelang was Dusty bij je ?
Misschien kon hij nog niet tegen de kou ?
Hopelijk komen er geen enge dingen uit de uitslag van de sectie.

Iig heel veel sterkte !

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Bedankt voor het meeleven allemaal :)

Dusty was hier nog niet zo heel lang. Hij heeft eerst nog vanaf januari bij mijn moeder gewoond. Toen heeft mijn moeder van de zomer een buitenvoliere geplaatst en is hij daar ook in gaan wonen. In principe moet hij dus aan de temperatuursverandering gewend zijn. Hij woonde hier nog niet zo heel lang, ik heb pas geleden nog foto's geplaatst van de nieuwe voliere. Mijn moeder bleek allergisch te zijn voor vogels, net als Wilma :-\

ManjaV

Hoi Rianne,

Was Dusty niet het broertje van Yariki of was dat weer een andere Dusty?

Dat van het invriezen wist ik niet, gelukkig heb je gehoord dat je het ook in de koelkast kunt leggen. Ik ben benieuwd wat er uit de sectie komt.
Nogmaals sterkte...

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Ik had wel gelezen dat hij en de andere valkjes bij je moeder vandaan kwamen.
En door de allergie naar jou toe kwam.
Maar er overheen gelezen dat hij daar ook buiten heeft gestaan. :-[
Dan kan het eigenlijk niet door de buitentemp. komen.
Zo te zien staan ze bij jou ook behoorlijk beschut.
Dan maar hopen dat er niks besmettelijks voor de andere vogels uit de sectie komt.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

Heel veel sterkte met het verlies van Dusty 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rob S

Hoi Rianne,

Sterkte met het verlies van Dusty. Ik hoop echt voor je dat je geen ziekte in je voliere hebt. Ga je nu Dusty laten onderzoeken?