4 augustus 2025, 23:18:56

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Ik zie dat je in Hulshorst woont, ik heb 2 klompjes aan de muur hangen, van mijn moeder gekregen toen ze daar op vakantie was :)
Wie weet, een forum meeting? :)

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Rianne

Die is niet zo groot, dat wordt een mini-meeting ;D

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

ManjaV

Hoi Rianne,

Ik blader door je dagboekje en zie ineens een hele lieve foto....die van een roze vogel! :D Het lijkt op een kaketoe, maar er staat 'rose' bij, heet deze vogel zo?
En binnenkort is hij van jou? Gaaf zeg! Echt een hele mooie vogel.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Hoi Manja,

het is een rose kaketoe. Rose, net als het wijntje ;D Zo heet de soort dus, maar een naam heb ik nog niet. ::)

ManjaV

Hoi Rianne,

Nou, hij ziet er echt superlief en mooi uit! Dus toch een kaketoe ;D
Een leuke naam bedenken is niet altijd even makkelijk. Ik heb zelf op internet gezocht naar namen, en dan in een andere taal. Zo kom je vaak nog mooie namen tegen.
Zo een kaketoe is wel duur he, geloof ik? Maar lijkt me wel enorm gaaf om te hebben.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Rianne,
Ik had even gemist dat je een Rose Kakatoe hebt.
Wat ontzetted gaaf!!!!!
Gefeliciteerd met je aanwinst!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Daarnet ging ik de valkjes voeren... en zag ik de gele cathi Kia nergens. Ze lag dood in het cathi broedblok waar ze altijd in sliepen... :'(
Volgend voorjaar ga ik maar weer op zoek naar een nieuw popje, hopelijk vind ik een broedrijpe, maar dan geen gele of creme meer, die blijken toch wat zwakker te zijn.

Tjerk

Sh*t, dat is balen. Raar, dat daar toch verschil in zit. De kracht van zo'n lijfje aanvankelijk van wat voor mutatie het beestje heeft. Sterkte!!

Wij zijn hier ook al een mooi poos op zoek naar nog een Catharina koppel. Maar slagen is erg moeilijk, dan denk je dat een Geelwang of Bleekmasker moeilijk te vinden is totdat je op zoek gaat naar een juist Catharina koppel.

We gaan in elk geval in huis broeden van het voorjaar met het koppel dat we nu hebben. We hebben een Blauw Gezoomde man en een Donkergroen popje. Wat er precies uit komt durf ik niet te zeggen. Ik ben niet zo thuis in de Catharina-wereld.

Groeten Tjerk

Lin

ach wat zielig zeg.. even mailen hier naar de vogelverenigingen die hebben ook catherina kwekers. Mag ik dan mee?

Filmjes van de rose zijn doorgemaild..ik zie ze wel bij Andere dieren verschijnen.

Verder met de valkjes wel alles oke? Dani nog druk aan het fluiten?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Yvon

Hoi

Jeetje,dat was wel schrikken natuurlijk.  :-\
Zou het dan echt een zwakke mutatie zijn?

Sterkte !!

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ach, wat sneu ....  :'(

Sterkte Rianne, altijd weer balen om je vogelvriendjes dood te vinden. Ik vond van de week ook mijn ouwe groenling van 10 jaar dood en vanmorgen de vondelingkanarie Piet, die al meer dan een jaar bol zat maar verder niks aan te merken was.

Voor beide was toch de eerste nachtvorst teveel.  :'(

Lieve Kia, rust zacht.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Rianne

Zeker balen, ook al heb ik een tijd geleden al tegen mijn moeder gezegd dat ik het vreemd vond dat die veertjes op de kop niet zo snel aangroeiden. Ze was van de zomer geplukt maar het was nog niet helemaal terug gegroeid. Ook ademde ze vreemd. Dus ze was al langer een zwak vogeltje. :(
Dit is de tweede roodoog cathi die bij mij gestorven is, ik hoop dus dat het beter gaat met bijv een groene. Wat voor jongen er dan uitkomen, zegt mij ook niks Tjerk, en dat maakt me ook niet uit. Ze zijn gewoon heel leuk om naar te kijken. :)