The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Rianne,

Hoe gaat het met het donsje? Zijn de vervelende luisjes weggebleven? Ik hoop van wel. Wordt het donsje goed gevoerd?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Het donsje leeft nog. :) Het was nog niet gevoerd om 8 uur dus meteen maar een bakje vers eivoer opgehangen. Ook heb ik geen luis meer gezien.
Lin heeft vanmorgen de 3 eitjes van Yasuo en Naira gebracht. Ik hoop dat ze bevrucht zijn...

Straks nog Denzel en Nevada en de kwartels de anti-mijt druppels in de nek geven. Dan naar mijn moeder om de voliere in elkaar te zetten :D

*Esther*

Hoe lang moeten de eitjes nog?
Ik hoop dat het lukt in combinatie met de jongen die er nu al zijn? Of liggen in een ander nest?

Wat leuk dat je moeder ook een voliere heeft. Kan je mooi wat valkjes mee uitwisselen.

Ik ben hier in de fam een zwager aan het overhalen die vroeger veel vogels gehad heeft maar gestopt is destijds.

Groetjes Esther

Mandy

Pfff wat een ellende bloedluis. :(
Kan toch lang duren eer je er vanaf bent hoor, ze blijven lang leven en verstoppen zich in de kleinste hoekjes en gaatjes. Ik had het inderdaad ook gelezen van dat stoomapparaat. Goed schoon maken allemaal maar en hopen dat je er snel vanaf bent! Wel fijn dat het donsje er is en verder goed gaat. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lin

Citaat van: *Esther* op  7 augustus 2007, 12:15:29
Hoe lang moeten de eitjes nog?
Ik hoop dat het lukt in combinatie met de jongen die er nu al zijn? Of liggen in een ander nest?

ik heb inderdaad de eitjes gebracht omdat Rianne op dit moment als enige eitjes heeft en weggooien van de eieren wil ik niet dus dan bleef dit als optie. 1 jong is er net uitgekomen dus hopen dat ze even door blijven broeden. Want wanneer stoppen ze..of blijven ze doorbroeden..dat is de vraag.. voorlopig zijn ze dus daar ondergebracht.

groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Lin en Rianne,

Het kan goed zijn dat ze gewoon door blijven broeden, want toen Perly uit het eitje was gekropen, bleef Dreamy ook gewoon op de andere eitjes doorbroeden. En die heb ik zeker nog anderhalve week laten liggen. Ze schoof elke keer weer de eitjes trouw onder zich. Ik hoop dat het gaat lukken.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Zolang het jong nog geen pennetjes heeft, moeten ze het wel warm blijven houden. Mijn vriend hoorde vanmiddag nog voergeluidjes dus het leeft nog :)
Nog steeds geen ei bij het valkje van m'n moeder. Wel staat de voliere, en zitten de cathi's en Dusty (witmasker pale fallow) er in. Zal van de week foto's maken, vandaag voelde ik me niet erg lekker en ben ook niet naar m'n werk gegaan.

Caroline

Zijn de cathi´s definitief verhuist naar je moeder??

Beterschap!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ja, ze blijven daar wonen. Het is voor mij geen optie om steeds met alle vogels te blijven pendelen van de voliere naar de computer/vogel kamer, en om ze nu een half jaar in een kooi in de voliere te houden is zowel voor mij als voor hun erg onhandig.
Ik hoop met 2 koppels tegelijk te kunnen kweken in de voliere, en met 1 of 2 in huis. Niet alles tegelijk hoor ;) Maar ik zit dan een beetje met de cathi's. Buiten de kweek gaat het prima en ik vind het erg jammer dat ik ze nu niet hier meer heb. Maar zo bij mijn moeder blijven ze ook nog een beetje van mij. En zij is er erg blij mee, dus 2 vliegen in 1 klap. :D

Het gaat nu wel weer, de hoofdpijn is gelukkig weer weg na zo'n 13 uur. Begin ook weer een beetje honger te krijgen dus morgen lekker ontbijten :)

Rianne

Ik hoorde vandaag het tweede ei piepen. Als dat jong er is, ga ik erover verder in mijn kweekboekje :)

Anke

Hoi Rianne,
Gelukkig gaat het alweer wat beter met je. Hoofdpijn dat is zoooo vervelend!
Spannend weer een piepei ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Stacy, het valkje wat mijn moeder van Wilma heeft overgenomen, heeft vandaag haar eerste ei gelegd! :D Moeder en ei maken het goed ;D
Hopelijk is ie bevrucht, dan heeft Hobbykwekerij Sephora er weer een dependance bij ;D

Caroline

Gaaf!!

Gefeliciteerd met alle eitjes.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Gefeliciteerd!  :)

hoe gaan mijn eitjes?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Hmmm... ik denk dat ik daar vanavond naar ga kijken. Dan is het goed schemerig en kan ik het goed zien.