4 augustus 2025, 23:18:23

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Ligt eraan hoe laat ik mijn auto heb en of ik nog werken moet. Maar anders wil ik wel mee. :)

Rianne

Met de valkjes gaat alles nog steeds goed. Er zitten er nu 3 te snaveltje kraken, 1 te fluiten en 2 te dutten. De pellets zijn nog steeds niet zo populair hier. Ik denk dat Ayko en Tiaro er een paar van eten, maar de andere valkjes nog helemaal niet.

Nayana volgt Tinco nog steeds overal naartoe en vraagt vaak om gekroeld te worden. Dan schuift Tinco een stukje van haar af. Hij is zo verlegen ;)
Ayko en Tiaro kunnen het ook prima met elkaar vinden maar ook daar wordt niet gekroeld. Of ze doen het als ik er niet ben ;D
Diego en Nevada gedogen elkaar nog steeds, maar doen wel wat meer dingen samen. Nu zitten ze naast elkaar te kraken, een andere keer scharrelen ze over de bodem. Helaas kan er aan deze kooi geen broedblok, er zit maar 1 luikje aan.

Vanmiddag ga ik de auto even stofzuigen en opruimen. Dan kan ie vrijdag nog gauw even door de wasstraat voor ik m inlever.
Gisteren een nieuwe radio gekocht, een cd/mp3 speler. Er was er 1 in de aanbieding maar die hadden ze niet meer. Toen kreeg ik een ander, voor dezelfde prijs. Anders was ie 10 euro duurder. :) Heb ik ook eens mazzel. ;D

zazoe

Hee Rianne,

Fijn dat de koppels elkaar in ieder geval niet aanvliegen!
En wie weet knuffelen ze mekaar helemaal plat zodra jij de deur achter je dicht trekt...! ;)

Hier duurde het ook een tijd voordat de pellets gegeten werden.
Het leek alsof ze eerst niet door hadden dat het uberhaupt voedsel was, sinds ze dat snappen eten ze er gewoon van.
(al blijven de zaadjes wel favoriet, maar daar krijgen ze nou eenmaal niet zoveel van... ::) )
Ik heb ze toen een tijdje minder zaad gegeven, en extra bakjes met pellets neergezet.

Enne...ik wacht niet met mn rijbewijs tot ik klaar ben met school, maar tot mijn bankrekening zover is... 8)

Liefs, Sanne.

Skye

Hoi Rianne, kan lang duren met pellets he? Gewoon koppiger zijn dan je valkjes ;)

Kirsten

Hoi Rianne,

Gefeliciteerd met je auto en heel veel veilige km gewenst,. Hij is prachtig hoor!

Pellets geef ik hier eigenlijk niet, ik weet dat alles erin zit, maar ik probeer met de afwisseling ook te zorgen dat ze alles binnen krijgen met verschillende zaden, eivoer, groente fruit en kiemzaden. Mag ik vragen wat jouw motivatie is om het ze te leren eten?

Wat een superfoto's zeg,. beauty's stuk voor stuk.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Citaat van: Sanne op  1 februari 2006, 20:42:48
Hee Rianne,

Fijn dat de koppels elkaar in ieder geval niet aanvliegen!
En wie weet knuffelen ze mekaar helemaal plat zodra jij de deur achter je dicht trekt...! ;)

Hier duurde het ook een tijd voordat de pellets gegeten werden.
Het leek alsof ze eerst niet door hadden dat het uberhaupt voedsel was, sinds ze dat snappen eten ze er gewoon van.
(al blijven de zaadjes wel favoriet, maar daar krijgen ze nou eenmaal niet zoveel van... ::) )
Ik heb ze toen een tijdje minder zaad gegeven, en extra bakjes met pellets neergezet.

Enne...ik wacht niet met mn rijbewijs tot ik klaar ben met school, maar tot mijn bankrekening zover is... 8)

Liefs, Sanne.

Haha ik hoop dat ze dat doen als ik weg ben! ;D
Ze pakken de pellets wel maar meer om ze opzij te gooien, het ligt in de weg! ::)
Ja een rijbewijs is een hoop geld! Ik werkte toen in een restaurant dus heb het gecombineerd. Ben blij dat ik dat toen gedaan heb, na die tijd had ik geen geld ervoor gehad.

Citaat van: Skye op  1 februari 2006, 21:28:17
Hoi Rianne, kan lang duren met pellets he? Gewoon koppiger zijn dan je valkjes ;)

Dat is lastig hoor! En ik ben bang dat ze te kort eten krijgen dus geef nog ruim zaadvoer.

Citaat van: Kirsten op  1 februari 2006, 22:39:48
Hoi Rianne,

Gefeliciteerd met je auto en heel veel veilige km gewenst,. Hij is prachtig hoor!

Pellets geef ik hier eigenlijk niet, ik weet dat alles erin zit, maar ik probeer met de afwisseling ook te zorgen dat ze alles binnen krijgen met verschillende zaden, eivoer, groente fruit en kiemzaden. Mag ik vragen wat jouw motivatie is om het ze te leren eten?

Wat een superfoto's zeg,. beauty's stuk voor stuk.

Groetjes
Kirsten

Ik wil het ze leren eten omdat ik ze niet genoeg groenvoer geef. Ik denk er niet aan, of als ik iets heb vergeet ik het weer. En voor het kweken is het beter als de jongen een goede start hebben met goed voer.

Mooi is ie he? Ik heb er al weer van gedroomd! Vrijdag is het zover! :)

Skye

Hoi Rianne
Als je bang bent dat je valkjes niet genoeg binnenkrijgen, zou het dan niet beter voor jou gemoedsrust zijn om zo'n overstapschema aan te houden, zoals bijv die van Nutribird? Zolang je zaadjes geeft, preferen ze die echt hoor! Maar ik ben ook zo'n held hoor, Skye zit nog lang niet aan de pellets, ze krijgt die door haar zaadjes heen (omdat ze nog zo jong is)! Dus blijft ze vooral zaadjes eten ::) Als je eenmaal 1 vogel aan de pellets hebt, volgt de rest vanzelf.
Ik geef pellets omdat daar gewoon alles inzit en dat lijkt mij dan het beste. Maar als het bij jou vnl gaat omdat je groente en fruit niet altijd geeft, misschien dat je dan zakjes soepgroente in de vriezer kan leggen en dan geef je gelijk met het voer wat fruit of wat van die soepgroente (binnen notime ontdooit en een heleboel verschillende groentes tegelijk) ;)

Rianne

Hoi,

ik wil ze ook aan de pellets hebben omdat er alles in zit. Dit is natuurlijk ook met het oog op het kweken. :)

Volgens mij zit er een ietsiepietsie liefde in de lucht hier. Diego vroeg Nevada om een kroel! Eerst pikte ze naar hem, en toen hij het later nog eens vroeg, deed ze het wel, heel onwennig en nog wat agressief, maar toch. Ik hoop dat dit zich positief gaat ontwikkelen. :)

Lin

Ophangen dat broedblok, veel licht en vaak besproeien!  ;D Zal ik morgen eitjes meenemen?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

De kooi waar ze nu inzitten, kan geen blok aan. Wel in de kooi denk ik...

Lin

Geen blok? Oh geen luikjes aan de zijkant dus? Dan maar binnen dan.

Rianne

Na 1 keer schijnkroelen al? ;D Moet dan wel ff kijken waar ik Ayko's kooi op zet, die staat nu op de blokken. ;D

Lin

Waarom niet, ze hebben de leeftijd toch al?

Rianne

Het blok staat. Neemt wel veel ruimte in dus hij zal wel lekker smerig worden. :-\

Kirsten

Hoi Rianne,

Spannend en ik duim dat het gaat lukken, zou wel erg leuk zijn :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------