1 augustus 2025, 21:13:08

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Als ik jou was geweest had ik precies hetzelfde gedaan.
Maar wij moeten nog zo'n 3 weekjes wachten.  :-\
En dan eens kijken wie met wie het gaat doen.  ::)

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Ik geloof dat het elk jaar weer even spannend is, wat er gaat gebeuren en wie met wie wil  :D

Je zou de hele dag wel met je neus tegen de tralies willen staan om ze aan te moedigen.... ik vind het leuk om te lezen allemaal....
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Het is ook heel leuk en zeker spannend! :D Vandaag heb ik een extra kamervoliere gekocht voor evt jongen van buiten en om later m'n lutino geelwang + partner in te houden. Die vrouw had wel interesse in een geparelde pop en een bonte man dus wie weet zit er dit jaar voor haar nog wat leuks in wat onze hobbykwekerij betreft. :)

Vandaag heeft m'n vriend de blokken wat aangepast. Ik zag dat Ayko nogal moeite heeft om op dat kleine stokje te landen wat aan het blok vast zit. Ayko heeft toch iets met haar vleugel gehad, misschien kan ze wat minder precies landen. Dus Heb ik nu mindervalide blokken ;D Zal er wel even een foto van maken.
Nevada is helemaal dol. Zo heb ik haar nog nooit meegemaakt. Ze zit in de blokken, op de blokken, ze zit te roepen (en dat klinkt al zo gek) en hopelijk wordt er ook nog gepaard. Zou sneu zijn voor Ayko als Ayko gedumpt wordt maar ja, die heeft mij nog ;D De blauwe cathi Kai zag ik ook al in een blok, popje Kia toont nog geen interesse.
Dulce en Diego zijn ook alweer regelmatig in het blok te vinden. Tinco en Denzel doen net of er niks aan de kooi hangt ::)

Christine

Citaat van: Rianne op 10 maart 2007, 12:06:27
Oke, zou leuk zijn als Maxime nog split bont zou zijn, Stacy is dat namelijk ook. :) Geparelde lutino's vind ik ook zoooo leuk! :D

Ik denk niet dat Maxime split bond is. Hij is alleen split lutino.
Misschien dat ik dit jaar een verrassingsnestje krijg van Flutty en Fien en dan verandert heel de berekening.
Even afwachten dus ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Hoi Christine,

mijn moeder en ik hopen dit jaar met Stacy en Maxime te kweken. En wie weet wat voor jongen er allemaal uit kunnen komen! Ik hoop op een verrassing! :D

caro

Hoi Rianne,

Iedereen is in de war van het zachte weer. We gaan allemaal weer een leuke spannende tijd tegemoet.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Rianne

Foto's:

En wie zien we daar??

Modelletje ;D

Little Cockatoo

Ow wat een prachtige foto's weer. En een mooie oplossing voor dat broedblok.

G.r Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Rianne

De oorlog is uitgebroken! :o
Kai, de catharina, jaagt op Tiaro. Hij mag niet in de buurt van de blokken komen, of het eten. Gisteren was er nog niks aan de hand, hoewel ik 's ochtends ook al wel een kwade cathi hoorde. :-\
Ik weet niet wat ik moet doen, normaal ging het altijd goed samen maar nu de hormonen beginnen te werken lijkt de catharina wat territoriaal te worden... Ik wacht het nog even af en anders moet ik toch maar de kamervoliere in elkaar zetten en de cathi's naar binnen halen. :-\

Monky

Hi Rianne,

Het zijn hele mooie foto's van je lieverds, zeg!  :o
Dat koppie wat uit het blok koekeloert  :D

En cathi's... Het lijken toch steeds meer vogeltjes met 2 gezichten te zijn  :-\ ;D Ze doen heel schattig aan, maar als het ze niet zint, dan zijn het net kleine monstertjes hahahaha.
Ik heb ze hier ook behoorlijk te keer horen gaan tegen elkaar.

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt met de cathi's en dat ze zich een klein beetje gedeist gaan houden.

Eten ze trouwens allemaal uit dezelfde etensbak? Of heb je een aantal bakjes hangen. Want ze kunnen toch onmogelijk 3 of 4 bakjes verdedigen, toch?  ???

Groetjes,
Monky

Rianne

Hoi,

ik heb een voederplankje met 1 bak voer. Met 5 vogels is dat best te doen maar als er meer bij komen moet er een bakje bij. Denk dat ik dat nu ook maar even doe, straks heeft Tiaro de hele dag niet kunnen eten.
Ik zit te denken of de kamervoliere die ik gister gekocht heb, misschien in de voliere kan staan. Dan kan daar een blok in en kunnen ze de valken niet lastig vallen. :)

Rianne

Ik heb de kamervoliere in de voliere weten te krijgen. Hij staat er zonder bodem en zonder wieltjes in, dat was me teveel gedoe. En in een voliere heb ik niks aan die wieltjes want rijden kan niet over houtsnippers.
Het blokje hangt er in, zitstokken, eten en water. Ze zitten nu een beetje beteuterd naast elkaar te zitten ;D Maar ik vond het zo gemeen dat Tiaro steeds werd opgejaagd. Zonder rust in de voliere kweek je niks. :-\

Inge88

Slimme oplossing, een kooi in een kooi  ;D  Zijn de cathi's dan tam, dat je ze er in gekregen hebt.. of moest je flink achter ze aan rennen  ;D

Rianne

Ik heb een netje waar ik ze mee kan vangen. De gele cathi, Kia, zou ik nog wel met de hand durven vasthouden maar Kai... dat is een fel huftertje hoor! ;D
Ik heb even wat foto's gemaakt om te laten zien hoe ze er bij zitten. Moet ze alleen nog uploaden ;D

Inge88