4 augustus 2025, 23:18:39

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Valerie

Dan mag die kat wel niet bang zijn van water.  ;D de voliere staat aan de vijver.  ;)

Rianne

Daar heb ik helaas geen plek voor. Onze tuin is echt ini-mini ;)

Als ik van het weekend tijd heb, gaat Denzel verhuizen. Hij zit dan namelijk 7 weken alleen beneden. Hij mag Tinco gezelschap gaan houden. Is wel zo gezellig voor hun beiden. :)

Mariska

Hoi Rianne,

Bij ons komen de katten op ongeveer dezelfde manier de tuin in :-\
Wij hebben nu overal waar ze eroverheen komen ijzerdraad gespannen ;)

En van water zijn ze niet onder de indruk hoor.
Bij mij komen ze via de waterval de tuin in :o

Cathí's koppelen inderdaad makkelijk.
Die van mij waren gelijk verliefd ;D

En dat leren vliegen gaat heel snel hoor.
Mijn gele cathi kwam ook uit een kweekkooi, maar had de smaak zo te pakken.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Het gaat goed met Kia, ze vliegt iig al beter als op haar eerste dag hier ;)
Vanmiddag was ik bij de dierenarts met de kat van m'n tante, toen heb ik gelijk een zakje pellets meegenomen van Harrison's. Er zit nu een beetje half om half zaad/pellets in de voerbakjes, hopelijk is het morgen op als ze weer eten krijgen.

Lin

Aan de pelltes dus weer. Wat betaal je daarvoor en hoelang doe je daarmee? Ik wil in ieder geval hier ook Ayla en tiamo aan de pellets. Zet je tinco en Denzel bij elkaar of alleen naast elkaar? Ik zou ze niet in een kooi doen. straks zijn ze gewend aan elkaar en dan vind je een pop voor tinco.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ineke

Hoi Rianne, als je morgen ziet dat ze de pellets hebben laten liggen kun je proberen om ze in n apart bakje te doen. Hier eten ze t niet als ik t met zaad meng ::) wel in n apart bakje.
Mooie foto's trouwens :)

Rianne

Hoi Lin,

ja Denzel gaat er wel bij, ik heb geen kooien meer! Ik denk niet dat ze gauw maatjes zijn, ze zijn zo verschillend van karakter.

Hey Ineke,

Ik probeer het eerst een tijdje door het zaadvoer en laat het etensbakje dan extra lang staan. Vaak gaan ze dan nog zoeken en vinden ze evengoed nog wat. Het is de bedoeling dat je meer pellets geeft als zaad en dan de hoeveelheid zaad afbouwt. Ik kijk het wel even aan.

Oh Lin, een 454 gram zak kost iets van 15 euro.

Caroline

Persoonlijk zou ik ook niet 2 mannen samen zetten die je beide nog wil koppelen aan een popje, straks kiezen bij gebrek aan beter voor elkaar en worden ze een homokoppel en krijg je ze nooit meer uit elkaar.

Maar ...... dit is mijn mening natuurlijk.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik zie het niet zo gauw gebeuren en als ze wel naar elkaar toe trekken zal ik ze op tijd scheiden. Maar Tinco is tot nu toe alleen een echt koppel geweest met Tiaro. Hij heeft een hele tijd met Nayana gezeten, maar kroelen of paren ho maar. :-\

Caroline

Zie je wel, hij is al homo.  ;D ;D

Kijk inderdaad maar goed uit.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Misschien is Denzel wel een pop. Als ik dan nog geen bonte split witmasker heb gevonden, blijven ze wel bij elkaar. Dan maar geen albino's kweken ;) Ik weet natuurlijk niet waar Denzel split voor is.

Rianne

Denzel zit nu bij Tinco in de kooi. Ze ontwijken elkaar een beetje maar blazen (nog) niet.
Het valt me nu pas op hoe groot Denzel, en hoe klein Tinco is. Ik denk zelfs dat Denzel het grootste valkje is wat ik heb. :o

Monky

Hi Rianne,

Wat is ie mooi... :-* :-* :-*
Lekker koppie  :D

Wat voor een jongen verwacht je uit Tinco en Denzel...als het geen homo's zijn  ;D

Groetjes,
Monky

Rianne

Als Denzel een pop is, en geen splitten heeft, kan ik deze jongen verwachten:

Ouders:
Vader=Witmasker Lutino split voor Bont {X1:Gepareld}
Moeder=Bont Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Bont  Gepareld split voor Witmasker {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
25.0 % Bont split voor Witmasker {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
25.0 % Gepareld split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
25.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Bont  Gepareld Lutino split voor Witmasker
25.0 % Bont  Lutino split voor Witmasker
25.0 % Gepareld Lutino split voor Witmasker Bont
25.0 % Lutino split voor Witmasker Bont

A;s Denzel split witmasker is, komen daar nog (bonte) witmasker zonen en albino dochters bij.

Maar ze hebben al naar elkaar geblazen hoor, Denzel is nogal krijserig als ie boos is ;D

Valerie

Dat begint goed, die relatie. Blazen naar mekaar.  ;D

Hee Mariska, als katten niet bang van water zijn, dan betekent dat dat er hier komend voorjaar een paar katten in de vijver voor de volière staan, klaar om erop te springen...  :o :o
Als dat zo is, wordt dat toch schrikdraad, denk ik.
Of ik betrap ze en sproei ze met de tuinslang (op sproeistand).  ;D