4 augustus 2025, 23:18:41

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Lin

Oh ik zie het nu. Mijn pagina vernieuwt niet goed. en ja een ouder valkje is natuurlijk handiger voor de kweek. Heeft diana geen een voor je? dat is niet zo ver. en nog geen naam? wat is dat nou!

Ja twee erbij.. maar dan wil ik ook nog grasjes erbij en kanaries en zebravinken..en konijnen en cacia's.. enz..

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Tja, kanaries en zebravinken zou ik niet bij de valken gaan houden, ze lijken mij een beetje erg druk en overheersend.
Grasjes zou ik ook apart doen. Maar catharina's zijn vrij rustig. :)
Ik zal Diana eens een IM sturen, is wel een goed idee! :D

Rianne

Heb ik weer, is het eindelijk zonnig, wil ik foto's maken, zijn alle batterijen leeg... :-\ Hopelijk is het later vandaag ook nog mooi weer.

Rianne

Zojuist maar weer eens met Tinco gedouched. Hij maakt er verder niks van, en blijft rustig op m'n hand zitten. De flesjes shampoo enzo vind hij eng, daar blaast hij naar. Ik laat m nooit zo heel erg nat worden, dan kan hij zelf opdrogen en hoef ik niet te fohnen. Nu ik dit typ, zit hij te poetsen. :)

Wilma1

Citaat van: Ineke op 13 oktober 2006, 09:46:17
Je verhaal met de schimmel heeft mij wel aan t denken gezet. Of ik ze nog wel in de kooi moet sproeien, want de nattigheid die in t hout komt is misschien ook niet goed.
Ik haal elke dag 2x de flatsen eruit en t voer dat is gevallen. Maar bij buitenvogels is dat onbegonnen werk.
Je kunt Denzel wel al met je handen pakken, wie weet hoe t verder vordert!

MIJ ook...want IK sproei ook in de houten voliere en de stukjes eten van de vorige dag haal ik er ook altijd uit incl. poepjes....maar misschien asl een vogel juist heel erg bevattelijk is, kan het  sneller misgaan misschien ??? Ik sproei nu wel minder, dan anders  ::)

Wat jammer dat Denzel (nog) zo bang nog is, je zou zo graag willen zeggen dat DAT niet hoeft DAT je hem geen kwaad wilt doen, alleen maar lief wilt zijn, maar ja DAT is de natuur en OOK bij mij zijn er die dat NIET willen....OOK Ruby niet en toch eet hij uit je hand OF zelfs uit mijn mond en dat gaat ZO voorzichtig!! Maar geen handen om erop te zitten....nee hoor  :-\!!

Wie weet dat de "angst" toch minder gaat worden, als ie meer aan je went en zijn ritme weet!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Petra en Cheeky

Ha Rianne,

Leuk dat je zo snel reageerde in m'n nieuwe verhalenboek! Nu kun je over alle vier de vogels regelmatig wat lezen/zien!

Wat lief zeg, jij douchen met Tinco! Die van mij hebben voor het eerst gedouchet toen die van Patrick te logeren waren en dat vonden ze maar matig leuk. Chara onderging het alleen maar en vloog weg toen ze het zat was. Cheeky moest er niks van hebben. Queeny echter, draait zich in alle bochten met haar verendek om maar zoveel mogelijk nevel op te vangen en ook Princess geniet er zichtbaar van... grappig dat vogels zo verschillend kunnen reageren!

Wat naar van Nayana zeg! Ben even stil!

Groetjes,
Peet

Rianne

Hoi Peet!

Wist je dat Princess en Tinco uit hetzelfde nest komen? Princess heeft hier nog gelogeerd voordat Tinco hier kwam wonen. :D

Petra en Cheeky

I know!!!! Nostalgie lijkt het bijna he?!!!  ;) ;D
En beiden doen het nu zo goed en zijn prachtig geworden!

Rianne

Hier alvast 3 foto's, Tinco en Dulce:

Diego wou natuurlijk weer niet en zou zich het liefst door de tralies heen persen om maar uit m'n buurt te zijn ;)

Riny

Hoy Rianne
Ze staan weer mooi op de foto.
Meen ik dat nu of zijn de parels aan het vervagen bij Dulce?
Groetjes Riny :D

Rianne

Dat dacht ik in het begin ook maar het is toch echt een pop. Zal misschien wel komen omdat ze ook bont is. :)

Wilma1

Citaat van: Rianne op 18 oktober 2006, 10:35:51

Diego wou natuurlijk weer niet en zou zich het liefst door de tralies heen persen om maar uit m'n buurt te zijn ;)

Wat zou JIJ doen, als ze zo dichtbij je komen, om een foto "af te dwingen" ???  ;D
;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Mijn Diégah is ook een bonte geparelde maar haar pareltjes komen na de rui precies hetzelfde terug hoor.  ::)

Hoe weet je zo zeker dat het een pop is?? Kan het niet toch een man zijn??

Ik hoop voor je dat het een pop is.  ;)

Ze is in ieder geval prachtig, en broertje Tinco ook.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Rianne, ;D

Leuke foto's.
Zou je het erg vinden, mocht Dulce een man zijn ?

Wanneer komt je catharina ?

Groetjes Marlies ;)

Rianne

Diego paart met Dulce, ze zit kippetje en hij stapt erop! Dat moet toch wel een pop zijn of zit ik met een Joling? ;D

Hey Marlies,

goeie vraag, ik weet het niet. ;) Toen ik de foto's kreeg zat ze nog niet helemaal in de veren. Misschien volgende week? Ik weet niet hoe snel dat gaat. Moet nog een naam bedenken...