4 augustus 2025, 23:18:25

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Saar

:( :(
heel veel sterkte!
groetjes Saar :-*

Ankie

Hoi Rianne

Jeetje wat vreselijk !!
Heel veel sterkte !!!

Ankie

♪ Marlies

Ach nee, het ging zo goed.

Hopelijk komt er niks uit de sectie, tenminste niks wat je andere valkjes ook zouden kunnen treffen.

Sterkte,
Marlies

febvisje

Toch nog, zo erg. Ik wens je heel veel sterkte

Grt jane

Bello

Heel veel sterkte gewenst, we volgen je dagboek al een tijdje.

Baasjes van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

jacksmama

Lieve Rianne,

Gespannen volgde ik jou en Nayana ...

Potverpolekes meid...wat vind ik dit  :censuur

Heel veel sterkte, wat zul je haar missen zeg.

Liefs,

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Karin

Wat vreselijk ! Heel veel sterkte ermee  :'(
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Christine

Heel veel sterkte met het verlies van Nayana.

Nayana Rust zacht!

Dikke knuffel
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Hallo allemaal,

wat een hoop lieve berichtjes lees ik hier, enorm bedankt daarvoor. :)

Ik zou vanmiddag even terugbellen of er nog iets gevonden was bij de sectie, maar werd vanmorgen met hoofd- en buikpijn wakker. Het gaat nu wel wat beter, heb nog niks gegeten maar dat overleef ik wel. Om half 5 ga ik opbellen en dan hopen dat er niks ernstigs aan de hand is. Wel wil ik vragen of ik, wat de uitslag ook is, ontlasting van de vogels op kan sturen voor controle. Ik heb bij Lin gezien dat er toch nog iets uit kan komen.

Ik wil ook zo snel mogelijk op zoek naar een nieuw popje voor Tinco. Dit zal geen cinnamon geparelde witmasker meer worden, ik zie dat op dit moment als een vervanging zoeken en dat wil ik niet. Het liefst een bont (geparelde) (cinnamon) witmasker van ongeveer een half jaar, en liefst tam. Dat zal wel moeilijk worden. Het liefst een half jaar, want als ik dan in April de blokken binnen ophang, zal zij oud genoeg zijn om zelf ouder te worden, of pleegouder. Begrijp me niet verkeerd, maar als kweker zijnde zal ik toch verder moeten. Als eigenaar zijnde ben ik evengoed nog kapot. Eerst Umi en nog niet eens een maand later ben ik ook Nayana kwijt.

Ik zag vandaag dat de kweker van m'n nieuwe Catharina foto's had gestuurd. Ik was er wel blij mee, het is een mooi vogeltje. Kijk zelf maar:

Wat een lief koppie he? :)

carco

Dat is zeker een lieverd. Je hebt in ieder geval iets om naar uit te kijken.
Ik hoop dat er niets ergs uit de sectie is gekomen met betrekking tot  je andere valken.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Monky

Hi Rianne... (of moet ik nu Harry zeggen  :-X ??? ;D )

Wat een ontzettende schatje!!!

Wat een koppie  :-* :-* :-*
Zeker iets om naar uit te kijken.

Je hebt het de laatste maand inderdaad zwaar te voorduren gehad. Ik hoop dat je ook je bont geparelde witmaskertje vindt. Ze zijn inderdaad erg mooi.

Heel veel sterkte in elk geval de komende tijd en ik hoop dat je het toch allemaal snel een plekje weet te geven  :)

Groetjes,
Monky

Rianne

Gelukkig is er geen sprake van een besmettelijke ziekte.
Tijdens de sectie kwam er een flinke longontsteking naar boven bij de rechterlong. De oorzaak was een schimmel, er was eerder al een maagschimmel ontdekt in de ontlasting. De DA heeft me verteld dat er altijd schimmels in huis rond zweven, je hebt brood in de broodtrommel, planten in en om het huis, bomen etc, en door bepaalde omstandigheden komen er schimmels vrij.
Ik moet er dus op letten dat ik brood, groente en fruit nooit langer als een half uur in de kooi laat staan. Dit geldt ook voor buiten. Ook met takken van bomen is het oppassen, als deze vochtig zijn, en de zon komt er op, ontstaat er al snel een schimmel.
Is de weerstand of conditie van een valkje dan wat minder, is hij er vatbaar voor en kan een vogel acuut sterven.

Ik ben in ieder geval blij dat er geen ziekte gevonden is. Ik ben vergeten te vragen naar de kosten van ontlasting onderzoek maar misschien kan ik dat via de DA hier wel regelen.

*Yvon

Hoi hoi

Wat een leuk lief klein geel cathi is dat zeg !!  :-*
Heb je toch nog iets leuks om naar uit te kijken.

Gelukkig dat het geen besmettelijke ziekte is geweest,maar wel een heeeel vervelende als ze het hebben.  :-\
Maar je laat nog wel de poepjes controleren?

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Ik denk dat ik dat een maand voor dat ik de blokken er in hang, laat doen. Er kan nu niks aan de hand zijn maar over een half jaar is dat misschien wel weer anders. En ik heb de rekening nog niet gehad van de vogelkliniek... :-X

Rob S

Hoi Rianne,

Wat sneu zeg van Nayana, hopelijk is dit een wijze les voor iedereen, inclusief mezelf. Zodat er minder valkjes aan schimmels overlijden. Ik zelf laat ook altijd wel vrij lang het groenvoer in de voliere/kooien liggen, vaak wel een uur of 5. Dus toch maar iets sneller weg halen.

En wat krijg je toch een schitterend mooie cathi dr bij. Ik vind het echt nog steeds zulke leuke beestjes om te zien. Weer iets om voor te sparen, ik heb al zoveel wensen ::).

Groetjes Rob