20 april 2024, 04:21:15

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

21 december 2005, 21:34:26 Last Edit: 13 februari 2009, 11:58:32 by Rianne
Welkom in mijn nieuwe dagboek! :)

Mijn valkjes:



Dit is Tinco. Tinco is een witmasker lutino, oftewel een albino. 22 maart 2005 is hij bij Lin uit zijn eitje gekropen. Na een moeilijke start is hij toch een prachtig valkje geworden.



Dit is Tiaro. Voorheen ging hij door het leven als Tiara, omdat ik haar als pop had gekocht. Later begon ze steeds meer te fluiten en andere valkjes te imiteren, dus besloot ik om haar veertjes op te sturen voor een DNA test.
Tiaro is 25 juni 2005 bij Mandy uit het ei gekropen.



Ayko is een cinnamon popje. Ik heb haar van Marlies gekregen omdat ze niet kon vliegen. Waarschijnlijk uit het blok gevallen. Na een second opinion bij de dierenarts hier heb ik geoefend met Ayko en na een week vloog ze als een straaljager. We namen aan dat Ayko een man was, maar na een DNA test bleek dat het een popje was. Ayko is ongeveer van 11 juli 2005.



Nayana ging een tijdje naamloos door het leven. Het is een cinnamon gepareld witmasker popje. Ik heb haar in Belgie gekocht. Volgens de kweker is ze ongeveer van 16 augustus dit jaar. Ze is niet tam, maar vertrouwd me dusdanig dat ze niet meer bijt.



Dit is Nevada. Een apart gekleurd geelwang popje. Zij komt ook uit Belgie vandaan. De kweker heeft haar niet zelf gekweekt dus wist ook niet hoe oud ze is. Ongeveer 4 a 5 jaar. Nevada is niet tam, maar schrikt niet zo erg als je bij de kooi staat.



En als laatste Diego. Diego is een geparelde wildkleur man, split voor lutino geelwang. Diego is in mei 2005 uit z'n ei gewurmd. Diego komt ook uit Belgie vandaan en is niet tam. Hij blijft erg bang als je voor de kooi staat en kruipt al achteruit als je naar hem kijkt. Diego is gekoppeld aan Nevada.

Volgend voorjaar gaan de valkjes naar mijn nieuwe voliere.


Tinco blijft binnen, samen met Nayana. De andere valkjes gaan naar de voliere. Daar komen later nog 2 catharina's bij en 3 chinese dwergkwartels. En ik hoop dat Diego en Nevada voor een lutino geelwangetje gaan zorgen, die houd ik dan ook zelf. :)

Als er vragen zijn, hoor ik ze graag. :)


Caroline

Wat leuk een nieuw dagboek, gefeliciteerd!!  :D

Ik hoop dat je ook aan dit dagboek weer hoop plezier mag beleven.  ;D

Ik miste alleen  nog je handtekening dus ik denk dat je nog druk bezig bent.  ;)

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Rianne,

Ik heb je gevonden,. Mooie opening in je nieuwe dagboek :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Even een probeerseltje als handtekening, zojuist gemaakt in Paint Shop Pro. :)

• SH0RTY •

Hai Rianne,

Leuk je nieuwe dagboek!
Valkjes voorstellen vind ik eigenlijk het leukst om te lezen.
Dan is het net of je ze echt kent  :)

Ik vind Nevada echt zo apart, prachtig!
Ze zijn eigenlijk allemaal erg mooi!
Ik ben benieuwd naar je "Rianne's 1e nestje!" dagboek die ongetwijfeld zal komen in de toekomst.

Liefs,
Roxanne



♪ Marlies

Hoi Rianne, ;D

Leuk weer een dagboek erbij.

Ik heb even gekeken naar de lijst met jongen. Als Ayko d'r ringnummer * 21 is, dan is ze van 8 juli, *22 dan van 11 juli, *24 dan van 13 juli.


Groetjes Marlies ;D

Gerda



Superhandtekening!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Je kunt Nel een hand geven met alle 'geslachtswisselingen'!!!!  ;D ;D
Leuk hoor, een nieuw dagboek. Meteen weer een stuk overzichtelijker

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Rianne
Leuk een nieuw dagboekje.
groetjes Riny :D

Valerie

Hee Rianne!

Ben jij ook opnieuw begonnen? Supermooie handtekening! Had ik al eerder willen zeggen. Wat staat ie daar zo leuk op! Was ie jou aan het versieren of een van de popjes?  ;D



Roosje

Hahaha wat leuk, de valkjes hebben je goed voor de gek gehouden :P Kunnen ze hier ook hoor ;) Je handtekening is heel mooi en apart!

Agnes

Hoi Rianne,

Ik heb je nieuwe dagboek gevonden ;D
Leuk dat je de valkjes nog even opnieuw voorstelt!

Ik vind het nog wel een beetje vreemd te lezen: Tiaro/ Tiara hahaha ;D
Maar Tiaro klinkt inderdaad beter voor een mannetje :D

En Ayko is en blijft een mooie naam, of het nu voor een mannetje of voor een popje is ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

aad


Karin

Je hebt een prachtige handtekening gemaakt Rianne ! En je hebt ook schitterende valkjes. Veel succes volgendjaar met de volière. Diamnatduifjes vind ik ook erg leuk, ze schijnen alleen heel moeilijk van het broeden af te krijgen, net legbatterijtjes  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

trienke

Hoi rianne

Een nieuwe dagboek ;D
zal het nu eens elke dag gaan bijhouden.

Leuk hoe je je valkjes voor stelt
ze zien er echt lief uit ;)

En je handtekening vind ik ook super ;D

Groetjes trienke

Rianne

Bedankt voor de leuke reacties. :) Grappig he, Tinco voor de volle maan. Hij was een knijper aan het versieren haha ;D
Vanavond gaan we Tinco bij Nayana zetten en hopen dat het klikt.
Over Nayana gesproken, mijn vriend dacht gister dat er iets in haar snavel klem zat, in die holte bovenin. Dus hij pakte haar en ik ging kijken.
En inderdaad, er zat allemaal troep in. Met het vijltje van een nagelschaar heb ik gepeuterd, toen kwam er al een hoop uit. Helaas beet ze mijn vriend toen even flink dus die moest even :censuur: ;D
Later pakten we haar met de handdoek en hebben we het allemaal weggehaald. Hopelijk komt het niet meer terug. :-\

De pellets zijn hier nog steeds niet populair. Ze hebben liever honger dan dat ze pellets eten. :-\