23 mei 2025, 20:56:00

voer zonder zonnebloempitten?

Gestart door Monky, 14 december 2005, 12:39:49

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal.

Ik heb even een vraagje over het vogelzaad.
Als ik in de winkel kijk zie ik voor valkjes zaad met zonnebloempitten. Als ik kijk naar die van parkietjes zitten die er niet in. Ik hoor overal dat de zonnebloempitten eruit moeten omdat ze daar niet te veel van mogen.
Is grasparkietenzaad dan ook voldoende? Ik had van Karin Eurotop of euroflor ??? of zoiets meegekregen. Ik kan het alleen nergens vinden in de winkels. Wat is dan een goede alternatief?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy Monky
Er is ook valkparkietenvoer te krijgen zonder zonnebloempitten.
Het klopt dat valkjes die binnen zitten snel te dik worden van de zonnebloempitten.
Bij mij krijgen ze in het broedseizoen zonder en in de winter met zonnebloempitten.
Maar die van mij zitten buiten dus kunnen wel wat extra's gebruiken om zich warm te houden in de winter.
Groetjes Riny :D

Monky

Welk merk gebruik jij dan zonder zonnebloempitten?
Ik kan het echt nergens vinden.

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy Monky
Ik gebruik Teurlings voer.
Groetjes Riny :D

Monky

Mag ik vragen waar je die Teurlings voer vandaan haalt?
Van het internet? Ik heb het echt nooit ergens gezien.

Maar ik begrijp dat grasparkietenzaad niet voldoende is.

Groetjes,
Monky

carco

Hoi

Het gaat om teurliingsvoer 228,maar is in zakken van 20 kg te koop.
Als je minder nodig hebt moet je het treffen dat ze het in losse verpakkingen willen verkopen aan je.
Hier staat ook een link er naar toe.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7903.0.html
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

Hoi Monique,

Je hebt van mij teurlings eurotop 228 meegekregen. Dit is ook geschikt voor je rosella's en je grasparkieten, dus misschien kun je een zak van 20 kg wel aan ? Als je het in een dichte curverbox doet kun je het vrij lang bewaren.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Ok, lijkt me prima...maar waar haal ik dat voer vandaan  ???
Bestellen jullie het via de internet?
In de winkel zie ik alleen de standaard voer met zonnebloempitten.

Groetjes,
Monky

ROCKS

Hoi Monky,

Ik koop ook altijd dat voer, je kan het bij (bijna) elke dierenwinkel wel bestellen, hoor. Ze hebben het dan niet in de winkel maar kunnen het wel voor je bestellen.
Ik doe het samen, koop dan 1 baal van 20 kilo en Hans en Olga nemen daar dan weer een paar kilo van. En nog een kennisje van me neemt een kilo of twee. Misschien kun jij dat ook doen met mensen die bij je in de buurt wonen?
Als je samen doet kan je weer eerder om een nieuwe baal en heb je toch weer wat verser voer. Ik doe het altijd in emmers die je af kan sluiten. Echt prima voer! Mocht je dan nog zonnepitten bij willen geven kan je die per zakje kopen.
Je kan ook nog op de site van teurlings kijken, en misschien zo uitvinden waar je het kan kopen? Hier noemen ze het GROPA 228 (gropa staat voor          GROte PArkieten). Succes!

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Monky

Hi Riny, Caroline(Carco), Karin en Nellie,

Ik wil jullie nog even bedanken voor de reacties. Ik ga dit weekend meteen kijken of ik het voer kan bestellen.
Ik denk inderdaad dat ik een pak van 20 kg wel aankan.
Ik heb ook zoiets voor mijn konijnen. Ook een 15 kg pak. straks met de buitenvoliere zal  ik er waarschijnlijk nog sneller doorheen gaan.

Nogmaals bedankt.

Groetjes,
Monique

Paul

Hoi Monique,

Ik weet niet waar je in de buurt woont maar in Sliedrecht en Rijnsburg (Bij Leidenn)  zitten vogelhandels die dat voer op voorraad hebben en ook in kleinere verpakkingen dat voer verkopen.
Dus dan hoef je niet meteen 20 kilo te nemen.
Grasparkietenzaad is voor valkjes niet goed omdat een zaadmengsel uitgebalanceerd is voor een bepaald soort vogel.
In dat voer zonder zonnepitten zitten andere zaden om het mengsel compleet te maken dus je hoeft eigenlijk dan ook geen extra zonnepitten te halen alleen voor het lekkere kan je ze af en toe geven.

Groetjes Paul

Monky

Bedankt Paul, voor je reactie.

Ik heb een winkel gevonden waar ik het kan bestellen. Sterker nog, ze hadden daar gewoon heel veel van Teurlings liggen behalve natuurlijk de 228. Ze hadden 229 en 230, maar geen 228.
Die heb ik besteld. Ze zeiden dat ze net de vogel afdeling aan het uitbeiden waren. Mijn geluk natuurlijk, want ook als ik straks in Utrecht woon kan ik het hier gewoon halen.
Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie reacties.

Groetjes,
Monky