19 april 2024, 01:02:53

Mijn lieve Gizzie

Gestart door boelie, 19 december 2005, 00:12:29

« vorige - volgende »

boelie

Hallo allemaal,

Vandaag is mijn favoriete valkje overleden, Gizmo genaamd. In december 1997 heb ik haar uit een dierenwinkel gehaald en werd mij verteld dat zij al wat jaartjes oud was maar nog heel wat jaartjes mee zou gaan. Ze was een herplaatsertje... Ik heb destijds stom genoeg niet gevraagd waarom zij een herplaatsertje was, maar dat deed er voor mij niet zoveel toe. De dierenwinkel waar ik haar uit haalde, was / is voor mij een betrouwbare winkel en dus nam ik haar zonder pardon mee.

Thuis kwamen wij er al vrij snel achter dat ons dametje niet kon vliegen. Ze tolde als het ware naar beneden van mijn hand. Toen ik de dierenwinkel daarover informeerde, vertelde ze mij, dat Gizmo waarschijnlijk niet de juiste voeding heeft gekregen bij de vorige eigenaar en daarom niet kon vliegen. Ze vertelde mij, dat ik haar terug mocht brengen....  ??? Yeah right... Ik was eigelijk meteen vanaf het begin af aan verknocht aan het beesie.

Doordat ze niet kon vliegen was ze enorm tam. Ze vond het heerlijk om bij je te zitten en te knuffelen. Ik vond het zo geweldig dat zo klein vogeltje, die niet kon vliegen, en voor mijn gevoel bij de vorige eigenaar verwaarloost was, zo veel vertrouwen had in mij als nieuwe eigenaar. Ze hoorde er eigelijk meteen bij.

Ook de andere valkjes hadden geen moeite met haar, ookal was zij een geval appart. Ze namen haar gewoon op in de valken familie.

Twee weken geleden, vond ik haar onder in de kooi... anders dan anders. Ik vertrouwde het niet en maakte een speciale kooi voor haar klaar. Ze mocht beneden bij ons in de huiskamer zitten en na een bezoekje aan de dierenarts zagen we zelfs verbetering. Ons kleintje begon weer te tippelen en te kletsen en genoot van de extra aandacht die ze van ons kreeg.

Toch.... Vanochtend zagen we haar weer als een klein kuikentje in elkaar zitten en mijn voorgevoel kwam uit. Vanmiddag rond 4 uur is ze in bijzijn van mijn vriend ingeslapen. Ze sloot haar oogjes zakte door haar tere lichaamje en viel op haar zij. Niet lang daarna werd haar zware ademhaling minder en stierf ze weg.

Frapant was... dat de andere vogels boven begonnen te kwetteren, alsof zij het ook aan voelden.

Ik zal haar vreselijk missen...
Het verdriet om haar is erg groot.

Gizmo 05 december 1997 - 18 december 2005


Kirsten

Hoi Boeli,

Met tranen in m´n ogen lees ik je verhaal.
Aan de manier waarop je het verteld, voel ik de liefde die jullie voor haar voelde. Wat heeft ze geboft, dat ze bij jullie mocht wonen. Ze heeft een heerlijk leven gehad, ondanks haar handicap.
Heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Wat triest. Je hebt Gizmo in elk geval een aantal hele mooie jaren gegeven. Gizmo was op het laatste moment gelukkig niet alleen.

Heel veel sterkte met je verlies.

Groetjes,
Monique


bobbie

 :'( :'( :'(

Veel sterkte.

Nel

trienke

hoi

Tranen  sprongen me in me ogen.
zoals ik lees heb je hem veel liefde gegeven zoals het ook hoort

Veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd

groetjes Trienke

Roosje

Wat een mooi verhaal. En wat triest dat ze er nu niet meer is :'(

Riny

Hoy Boelie
Wat erg voor jullie dat Gizmo er niet meer is.
Maar bedenk dat die een mooi warm nestje had en een liefdevol huisje waarin hij overleden is.
En dat hebben jullie hem gegeven.
groetjes Riny   :'(

boelie

Lieve Allemaal

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes en steun. We hebben Gizmo vandaag een plekje gegeven in onze tuin. We zullen haar enorm missen...

Hieronder onze Gizzie




Gerda

Hoi Boelie,

Heel veel sterkte met het verlies van Gizmo. Zo te horen heeft ze een heerlijk leventje bij jullie gehad. Een tweede kans, waar ze jaren van genoten heeft!!!
Wat vertel je lief over haar!!!! De tranen schoten in mijn ogen.

Gerda

iepke

Woorden zijn niet te vinden als ik je verhaal lees.
Heel veel sterkte toegewenst, het lijken net kinderen en zeker als ze zo tam zijn als Gizz

Carin

Heel veel sterkte! Ik vond je verhaal ontroerend..

aletta@wanadoo.nl

hoi boelie

heel veel sterkte met het verlies van je lieve gizzie :'( :'( :'( :'(


groetjes sandra

Valerie

Rust zacht, lieve Gizmo. We zullen je nooit vergeten.
Heel veel sterkte met het verlies van je lieve Gizmo, Boelie.