Hoeveel valkjes kunnen in een kooi van...

Gestart door ziralioness, 2 juni 2003, 20:21:42

« vorige - volgende »

ziralioness

Hoi Allemaal!

Hoeveel valkjes zouden er in een kooi met deze afmetingen kunnen?

Hoogte: 67 cm
Breedte: 61,5 cm
Diepte: 33 cm

Alvast bedankt!!!

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

Hoi Diana,

Twee moeten er zeker inkunnen, uiterlijk 4 denk ik. Maar dat vind ik erg krappies. Ik zou het op 2 valkjes houden in deze kooi.
Ik weet niet wat de anderen ervan vinden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

2 juni 2003, 22:02:31 #2 Last Edit: 2 juni 2003, 22:08:01 by ziralioness
Dank je Mariska!!! :)
In principe is 2 erin al wel genoeg, misschien nog een derde...
wat vind de rest?

En nog een vraagje, ik las dat zitstokken voor valkjes een bepaalde maat moeten hebben, zodat ze er goed op kunnen zitten en zodat de nagels goed afslijten.
Hoe zit dit? En welke maat moet ik dan hebben?
 
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

2 juni 2003, 22:17:29 #3 Last Edit: 2 juni 2003, 22:17:47 by kolkkie
Ik dacht dat de tenen 3/4 van het stokje moeten omsluiten, dus niet helemaal! Het beste is een mix van verschillende stokjes in de kooi. Bijv. ovale stokjes, en stokjes van een verschillende diameter. Zodoende slijten de nagels en liggen de drukpunten op de teentjes elke keer anders.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Hoi Diane,

Ik zou er maximaal 2 in doen en ze moeten er ook dagelijks uit kunnen. Ik gebruik voor mijn valkjes altijd takken van fruit- en wilgenbomen. Deze hebben verwschillende diktes en dat is goed voor hun pootjes en nagels. Wel was ik de stokken altijd voor ik ze gebruik, voor het geval er buitenvogels op gepoept hebben enz.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Diane,
De maat kooi is in elk geval voor twee heel geschikt maar meer zou wel krap worden maar als ze er elke dag uit zouden mogen kan een derde denk ik ook nog wel in die kooi.
Ik heb zelf meestal zitstokken van geribbeld kunststof en die bevallen me prima terwijl sommige er echt heel erg op tegen zijn.
Ik hoef nooit nagels te knippen en de diameter van die stokken is voor valkjes 17 a 18 mm.
Ik heb ook vaak wilgentakken in en buiten de kooi waar ze veel op zitten en aan knagen.
Als je valkjes er elke dag een aantal uren uit mogen hebben de teentjes ook voldoende verschillende diktes takken en plekjes waar ze zitten dus dat is ook heel goed voor de pootjes maar natuurlijk ook voor de vleugels als ze rond kunnen fladderen :-)
Vaak als ze nooit vliegen worden ze ook veels te dik omdat vet dan niet goed word afgebroken wat heel veel in zonnepitten zit onder andere.

Groetjes,  Paul