DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Wilma,

Wat een ontzettend lief gebaar en wat zal Maja dit een prachtig cadeau hebben gevonden ! Ik ben er gewoon stil van, ik vind dit echt super en super lief van je !!

Groetjes Karin

Wilma1

Dank je wel Karin  :D ze verdiend het!!! En daarbij wist ik al dat dit meer waard voor haar is dan een stukje goud   ;D ;D ;)

Ik heb net Rianne gebeld, nadat ik een gesprek heb gehad met de praktijk van dr. FELD....

Dit naar aanleiding van een mail, die zowel Rianne als IK hebben gehad en bij haar erg gevoelig ligt momenteel.


Gisteren hebben Rian en ik gepraat over het e.v. laten testen van Ruby en Coco.... mss dat die ??? iets bij zich dragen ??? preventief ??? of wat dan ook ???

In de praktijk werd gezegd dat dit doorslaat en volslagen onzin is, alleen als deze vogels in de loop van dit jaar ziekte verschijselen hebben gehad, of nu lusteloos en ziek tonen is het een optie. Een gezond ogende vogels stress bezorgen omdat iemand iets aanhaalt, is ellende aanhalen!!!

Coco heeft afgelopen zomer last van de rui gehad en is met een vit. kuur van dr. Feld, weer geheel de "oude", dit was níet gebeurd, als deze PPGZ bij zich zou hebben. Ruby mankeert in het geheel niets, eet goed, drinkt goed, speelt en is eigenwijs (grrr  ;D)

Daarbij zijn mijn vogels lang genoeg bij elkaar geweest dat er érgens 1 ziek geworden zou zijn, lusteloos, of steeds een snotneus gehad moeten hebben,wat echter níet het geval is.... want bij en eerdere, preventieve, PPGZ test van mijn Lucky (die overigens niet met de ziekte was besmet!!!) heb ik ÁL mij opvangadressen verwittigd en gevraagd óf er iets of veranderingen waren bij míjn valkjes....

Van een ieder, kreeg ik bericht terug dat alles er goed bij zat, ZÉLFS van de mailschrijfster van nu, kreeg ik een bericht dat ze er "gezond en wel" bijzaten en ik me géén zorgen hoefde te maken!!!

Het andere 4 tal in Limburg hebben zelfs BEIDEN een gezond nest met jongen groot gebracht  :D

In de praktijk vind men dat er té veel op internet wordt gelezen en veelal in de verkeerde vorm wordt begrepen.... jammer is dan ook veelal, dat er alleen maar dode vogels moeten worden getest en er geen SWAB wordt afgenomen bij LEVENDE, alvorens ze zijn behandeld.

PPGZ kan zelfs van duiven afkomen die overvliegen bij een voliere en poepjes laten vallen..... dáár staat vaak niemand bij stil  ::)

Dus bij enige twijfel.... METEEN NAAR DE DA, MET DE VOGELS EN NA DE AFGENOMEN TEST PREVENTIEF BEHANDELEN TEGEN DE PPGZ!! 

Dr. Feld gaat altijd meteen uit van PPGZ en behandeld ook meteen, óók bij twijfel.... de test duurt n.l. 4 dagen op kweek en dat is té lang om te wachten met behandelen.... dus preventief wordt er op PPGZ afgegaan en naar behandeld tijdens wachten op de definitieve uitslag.

Als tip van de DA, maar eigenlijk weet iedereen dit wel, maar wordt vaak uit "zielig" niet gedaan...  ::) :-\

Elke nieuwkomer moet 6 weken in quarantaine (wat een rot woord) en daar is géén uitzondering voor!!!! Ziet men dan iets waaraan wordt getwijfelt, de DA bellen voor INFO, alvorens in de voliere te plaatsen bij de anderen!!!

Een test voor Rianne zelf, kan nooit kwaad te informeren bij haar HA.... als deze een rede ziet, zal hij dit zeker niet afwijzen!!! Gezien haar moeder, kan zij óók gevoelig zijn, maar dat hoeft niet natuurlijk!!!

Ik hoop hiermee wat rust te brengen in de loop van het onderzoek, van de vogels van Rianne.... en niet dat iedereen bang wordt van wat er allemaal kan gebeuren.... gelukkig zijn er vaker leuke dingen met onze geliefde dieren..  :D

Speculeren is zinloos!!

Wel een lang verhaal hoor  :o  ::)  :P maar dáár ben ik wel goed in  :D ;)



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kaatje

Hoi Wilma,

Wat heb je dit ontzettend goed en uitgebreid uitgelegd en ik ben heel blij dat je nu zelf van Dr Feld te horen hebt gekregen dat dit volslagen onzin is ! Ik kan me heel goed voorstellen dat dit bij jou en Rianne heel gevoelig ligt en ik vind het dan ook schaamteloos van de persoon in kwestie om een heel fijn forum zo op zijn kop te zetten.

Nogmaals ik ben ontzettend blij dat Dr Feld je enigsinds wat gerust hebt kunnen stellen want dit is gewoon de grootste nachtmerrie van iedere vogelliefhebber, daar maak je geen grapjes over en dit verdient zeker geen schoonheidsprijs  >:(

Ik hoop dan ook dat jullie nu met rust gelaten worden, want dit is echt onrust zaaien ... bahhh !!

Nogmaals hou je haaks meid !

:-* Karin

Wilma1

Dit is moeilijker voor Rianne dan voor mij, zij zit met de "zenuwen" te wachten en staat elke ochtend op, hopende dat alles nog leeft  :-\ dan duren 4 dagen erg lang!!!

Op dergelijke info zit dan niemand te wachten  :-\ zéker Rianne niet, dat was niet nodig geweest!!

Ik heb goed contact met Rianne en steun haar waar ik kan!!!  ;)


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kaatje

Jullie zijn kanjers en mijn duimen draaien dat de 4 dagen heel snel om zullen zijn ! Ik leef ook ontzettend met Rianne mee, ... het is zo oneerlijk allemaal ! Ik hoop dat er snel een negatieve uitslag is en dit verhaal naar het land der fabelen kan worden verwezen !!

Dikke knuffel voor jullie allebei !!

Liefs Karin  :-*

Peggy

Je hebt wel een heel mooi verjaardagscadeau gegeven Wilma,  goed idee.  Leuk hè dat valkjes elkaar zo verwelkomen ?  ;D

Fijn dat jij en rianne gewoon op één lijn zitten en elkaar door dik en dun steunen. Mss voel je je nu al wat meer opgelucht door de goede heldere uitleg v dr Feld. 
En ja...wrsl wordt je nog niet helemaal met rust gelaten...je moet maar zo denken; ze hebben niks beters te doen en er zijn vele vele mensen die pal achter je staan!!
Houdt je hoofd koel en probeer er ver boven te staan.  Jij weet zelf wel dat je niks verkeerd heb gedaan.
en dat weten ZIJ ook. 

Gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Yvon

Hoi hoi

Soms is het niet goed om iemand een huisdier te geven.  ;)
Maar zo'n super lief en mooi valkje kwam voor Maja  heel goed uit en is ze er super blij mee.  ;D ;D
Een mooier kado kan je dan niet geven.  ;)

Ik ben blij dat die vervelende mail niet tussen jou en Rianne heeft kunnen wroeten.
En dat het tussen jullie nog helemaal super gaat.  :D ;D

Groetjes Yvon
 



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Dáárom is het in overleg gegaan met Folkert  :) ik wíst dat ze graag een lutino wilde, maar tussen willen en aanschaffen, zit altijd een maar.... in dit geval kon het en is ie meer dan welkom.

Het is een leuk beestje en ze zijn gisteren alle 4 los geweest.... althans ff, want ze gingen zelf weer terug naar de voliere  ::)

Toetie vindt Goldie wel erg leuk en Cleo hipt achter hem aan  ;D ook leuk, Chiko kijkt  ::)....tot zóver  >:( en niet verder, met zíjn popje  ::) :P ;D

Ze kunnen erg goed met zijn 4ren en dát is leuk om te zien.

Met Rianne en mij gaat het prima hoor en dat is fijn! PPGZ kan overal voorkomen en niemand geeft het bewust aan de dieren! Goede info en behandeling is de beste manier, om verspreiding te voorkomen en genezing in de voliere tot stand te brengen  :D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Je hebt Maja een heel fijn cadeau gegeven en ik weet zeker dat ze je dankbaar is.  :)

Zoals ik van de week al gezegd heb, fijn dat de verstandhouding tussen jou en Rianne goed is!

Heel veel sterkte, voor jullie allebei.

Mara

Kaatje

Hoi Wilma,

Wat een leuke handtekening heb je gemaakt  ;D

Groetjes Karin

Mara

Hoi Wilma

Je hebt een mooie handtekening zeg. Die met Coco vond ik ook geweldig.

Mara

Wilma1

Het raadsel van de LANGE kuif van Macy  :P ;D ;D ;D

Nellie (de "oma"van Macy) heeft súperlang haar  :o :P :D ik denk dat ze er wat van door het voer heen heeft gedaan, tijdens de baby periode van haar valkjes, vandaar die lange kuif van Macy  ;D


kuif ??? welke kuif ???


help  :o wáár is mijn krultang ??? zó zet je een dame toch niet op de foto  >:(


geníííííetennnn  :D


wat ??? kijkt er iemand ??? IK kijk toch ook niet als jullie douchen  ::)


FF fatsoeneren  ;D

echt gaaf weer  :D alleen een dag eerder, was dat zó nodig dan  ::) :P ;D ;D ;D

Ze lijken zich al helemaal thuis te voelen, of ze nooit ergens anders zijn geweest  :D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Het was idd nodig. Heb nog nooit zulke viespeuken meegemaakt ;D ;D ;D ;D ;D
Nee hoor.

Aangezien we vanmiddag weg moeten heb ik ze gisteren gebadderd.


Dit is Yella en niet Macy :-[ :-[ :-[

Groetjes Anja

Anja



Spiegelbeeld vertel eens even................

Groetjes Anja

Anja



Effe snel nog een filmpje en dan ben ik weg.
Straks nog een filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=5C29a7leegU

Groetjes Anja