DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

23 januari 2007, 15:32:15 #2625 Last Edit: 23 januari 2007, 15:41:11 by Wilma1
 :D  Jij mag een brood bestellen hoor....maar ik zal het nog maar niet bakken  ::) anders loopt ie vanzelf naar je toe  :P


OFF TOPIC

DE UITSLAG IS POSITIEF  :D :D :D :D :D :D :D

Zelfs de arts maakte bijna een sprongetje uit zijn stoel  ;D bij het zien van de foto's van vandaag...dat vind ik wel heel bijzonder, dat iemand zo meeleeft met het wel en wee van zij patiënt. Ook voor hem fijn te weten dat hij het meteen bij het juiste eind had en tot behandelen over kon gaan.

De vergelijking was NU zelfs te zien op de röntgen, waarvan de radioloog de eerste als "goed" zag, maar de longarts er "dieper" in keek en wat waas zag zitten..IK zag dat nu ook heel duidelijk. De foto die op 30 dec. met spoed is gemaakt ivm met een mogelijke klaplong, was ook minder goed dan nu is te zien....maar zelfs DAAR zat al enige verbetering in tijdens de behandeling, met de Prednison....die ik net was begonnen.

Over het WAAROM die foto toen is gemaakt en mijn verklaring erop, was ie boos dat ze HEM er niet over hadden gebeld dat ik daar zat met ademhalingsklachten en dit aan een ass. internist hebben overgelaten.

"U was heel ernstig en ze hadden mij MOETEN bellen ONGEACHT WAT, nu moet ik het hier zien en weet nergens van!!! Dat het achteraf iets anders is, maakt op dat moment niets uit...het dossier spreekt "boekdelen" de behandelend arts hierover te bellen voor verdere informatie "

Ook weer best HEEL bijzonder vind ik dit als je hoort dat een arts vaak niet eens bereikbaar is op zulke dagen....HIJ MAAKT OVERAL TIJD VOOR, van wat HIJ noodzakelijk vindt en dat was dit dus blijkbaar wel!!!!

Dat ik met emotie en moeite door de eerste dagen/ week ben doorgekomen heeft hij alle begrip voor en vind het dapper dat ik in 1x  heb doorgezet, te stoppen met de valkjes die toch mijn passie is. Ook vertelde hij nu dat de verzorging door Piet zeker GEEN optie zou zijn geweest en WAAROM!!!

HIJ zou het op zijn kleding meenenemen en zelfs DAARVAN zou IK ziek kunnen worden, als Piet in deze kleding dan bij mij in de buurt zou zijn  :o :o :o Door het gefladder, neemt kleding heel veel onzichtbare delen op en wordt alsnog ingeademt, als diegene om je heen woont....waardoor de klachten direct weer terugkomen en alles opnieuw begint. DAAR had ik niet eens bij stil gestaan.

In een buiten voliere liggen veelal zelfs meerdere poepjes, omdat je die niet elke dag geheel gaat ontruimen wat binnen wel gebeurde en door het fladderen komt het OVERAL in en tussen wat je dan ongezien meeneemt...OOK als een ander het doet voor je  :o de vogels zouden keurig moeten wandelen en NOOIT mogen vliegen als er iemand in is om dit te voorkomen...ONMOGELIJK dus....om over de wind maar niet te spreken!!!!

Ik ben echt op het nippertje geholpen, de grote ontsteking niet te laten verlittekenen, wat permanente schade aanricht en steeds erger gaat worden.

De Prednison wordt OM de dag met 1 afgebouwd en de SYMBICORT mag ik OOK LATEN STAAN...dus vanavond gaat de eerste eraf naar 3 en morgen 3-3 dan 3-2 en 2-2 enz. tot 0....met 1 1/2 week ben ik eraf. Hij vroeg meteen of ik erg was aangekomen....nee gelukkig niet, maar de wangen beginnen "te groeien"....om dit verder te stoppen is op deze manier afbouwen de juiste weg...."

"een enorm paardemiddel was dit even, maar er was GEEN ander keuze je te proberen genezen, wat anders niet meer mogelijk was geweest.....het was einde verhaal als dit niet was gebeurt...echt op het nippertje en ik weet dat je de ergste bijwerking wist en daar dacht IK ook aan, dat KOMT voor....maar als je geen keuze meer hebt ??? en moet vechten om te overleven ??? En de volgende X gewoon meteen een afspraak maken, OOK al staat je HA er op dat moment niet achter..NOOIT TE LANG WACHTEN!!!"

Ja  :-\ en dan dringt de realiteit echt goed tot me door en ben blij dat ik alle vertrouwen in deze man heb....weinig heb ik ZO'N arts gezien....en zoveel blijheid en vreugde over mijn herstel, alsof het over hemzelf ging  :D :D :D

Over 6 weken ga ik weer GEHEEL door de molen met Longfunctietesten/bloedafname + bloedgassen en toch weer een röntgenfoto, als ik het niet  TE vond worden met de vele  foto's, van de laatse tijd....NEE HOOR ...IK wil ook zien HOE alles eruit ziet zonder medicatie en 6 weken verder.....dat overleef ik dan ook, wel al die straling in me.....weten HOE ik ervoor sta, DAT wil ik wel!!!

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne


Anja

Hoi Wilma,

Wat een supergoed nieuws zeg.
Je bent dus door het oog van de naald gekropen. Ik ben echt kei blij voor jullie.



Dat verdient eigenlijk een bos bloemen.
Bij deze............



Groetjes Anja

Monky

Hi Wilma,

Wat een goed nieuws!!
Ik ben ontzettend blij voor jullie, want jullie hebben er aardig wat voor op moeten geven en dat dat dan toch beloond wordt.... Het is in elk geval niet voor niets geweest. Je valkjes hadden er ook niets aan gehad als de kwaliteit van jouw leven erop achteruit zou zijn gegaan.

Groetjes,
Monky

Caroline





Wat geweldig nieuws!!!

Gefeliciteerd!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

jacksmama



Wat ontzettend fijn voor je dat je zulk fantastisch nieuws hebt gekregen.

Is je enorme offer gelukkig niet voor niets geweest!!

Christa & de rest

Christa & De Rest

Riny


Hoy Wilma
Deze bos bloemen heb jij dubbel en dwars verdient.
Ik kan je niet zeggen hoe blij ik ben, dat niet alles voor niets is geweest.
Ik bewonder je om de manier hoe jij hier mee om bent gegaan.
Het was niet niks.
Groetjes Riny :D

Olga en Hans

Hoi Wilma,

....VAN HARTE GEFELICITEERD....[/color]

Met dit goede nieuws   :D, ik ben erg blij voor je.
Het was moeilijk, maar nu weet je waar je het voor gedaan hebt.
Ik ga duimen voor je dat het over 6 weken er nog net zo mooi uitziet  ;).

Liefs Olga  :-*


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Joy4ever

Hoi Wilma,

Wat een fantastisch nieuws zeg!!!
Hopenlijk is het over 6 weken nog beter en dat je al die bende niet meer hoeft te slikken.....

Groetjes Joyce


Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Wilma1

23 januari 2007, 19:14:46 #2634 Last Edit: 23 januari 2007, 23:20:18 by Wilma1
 :'( :D Ohhhhh... wat een lieve reakties allemaal....mede door jullie en velen om me heen, heb ik me er op deze manier doorheen geworsteld en dat is idd niet makkelijk geweest...het afstaan van mijn geliefde vriendjes, het medicijngebruikt, de angst ervoor...hoe verder.....van alles heeft er gespookt door dit hoofd  en door veel praten, luisteren en accepteren, ben ik beetje bij beetje weer gaan leven.

Blij ben ik dat ik mijn vriendjes toch nog zo nu en dan zie of/en weet hoe het met ze gaat, dat ze liefdevol worden verzorgt en dat maakt het allemaal veel makkelijker voor me. Hun staan op de eerste plaats, want ik heb ze aangschaft en bij mij is levende wezens in huis voor het LEVEN...niet om even te hebben en dan weer weg te doen "omdat"....

Nu kon ik niet anders en heb alles op alles gezet, dit voor HUN PERFECT te doen..zoals ik het ZELF gedaan zou hebben en ik weet dat dit forum de beste plek is, om deze dieren een waardevol leven te geven....wat ze zeker verdienen.....zonder JULLIE was ik echt verloren geweest en had ik dit niet zo gevoeld wat ik NU voel....VREDE....HET IS GOED ZO...

Ik kan me erin berusten en het moeilijkste achteraf, vond ik ( raar misschien) Kiki en Koko.. mijn eerste koppel... die ik het gered uit een benarde positie dat ze gescheiden zouden worden....die ik vanaf dag 1 heb vertroeltelt wat ze maanden hebben gemist in de winkel in hun te klein ruimte....door een attente verkooster die mij "kende" wat dieren betreft en gewoon vroeg of ik ze alstjeblieft wilde meenemen voor een "klein" prijsje om ze voor het leven bij elkaar te houden....DAT was ik zeker van plan..ik zou ze voor het leven houden... en ben blij dat Christa dit voor me doet en hun kind met aanhang erbij neemt, wat IK ook wilde....1 van het eerste nest bij de ouders laten...de kwestbare Melody wat NU een banjer en ondeugd blijkt te zijn  ;D

EN natuurlijk Veronica, niet te vergeten, iemand die ik helemaal niet kende en nu mij beste "maatje" is geworden...zomaar aanbied op 2 valkjes te passen, van iemand die haar volkomen vreemd is en ze dan mogen blijven bij haar.....er bestaan echt van die mensen....waar  ik bewondering voor heb. Iemand die de zorgen kunnen ontnemen en echt helpen waar ze kunnen....ook luisteren naar mij en met raad en daad klaar staan. GEWELDIG!!!

Ook voor de ander valkjes ben ik blij dat ze wonen/logeren waar ze passen en bij Rianne HOREN...weer thuis dus (OOK met aanhang ;D) bij "mamma en oma"....bij Marga en Jan een heerlijk leven hebben, lekker ongedwongen...Bij Nellie in een paradijs  ;D....en de drie van Marga naar Mara gaan in Limburg... ver.... maar ver is altijd goed....zegt men!!

En IK zie dat wel zitten...die lieve Bink moet met een zacht G leren fluiten en naar GOTHIC luisteren  ::) ;D.....Sunny een Limburgse partner "zoeken" en Charlie als een rasechte Amsterdammer in en Limburgse voliere  ::) ::) ::) ;D NOU succes Mara  ;D ;D ;D

DUS JULLIE van dit forum ...THX voor jullie steun  en hulp naar mij toe...op welke manier ook!!
XXXXXW


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Wat een geweldig nieuws !!  ;D
Nu weet je het zeker dat Coco en Ruby mogen blijven.
Je hebt zeker een geweldige arts.  ;)
1tje die je helpt en met jullie meeleeft,volgens mij gebeurd dat idd weinig.
Je mag je eigen best wel een paar flinke schouderklopjes geven hoor.  ;) ;D ;D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roma

                 GEWELDIG  NIEUWS
We zijn zó blij voor je.



Roma en de rest

Bello

Hoi Wilma,

Jeetje dat is spannend dat je over 6 weken tehoren krijgt hoe ver je genezen bent.

Medicijnen is troep maar om je beter te maken heb je geen keuze.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel